Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Powstanie koncepcja dla obwodnicy Białych Błot. Samorządy podpisały list intencyjny

Dodano: 07.12.2017 | 13:15

Prace nad dokumentacją potrwają ponad rok.

Na zdjęciu: Droga wojewódzka nr 223 to obecnie najbardziej zatłoczona droga w województwie.

Fot. Leszek Grabowski

W czwartek w bydgoskim ratuszu podpisany został list intencyjny umożliwiający rozpoczęcie prac nad koncepcją obwodnicy Białych Błot. Nowa trasa ma między innymi rozwiązać problem z korkami na ul. Szubińskiej.

Droga wojewódzka nr 223, która obecnie pełni rolę głównego połączenia Bydgoszczy z węzłem S5/S10 w Białych Błotach, jest najbardziej  zatłoczoną trasą w regionie. Dziennie przejeżdża nią 24 tysiące pojazdów, a w godzinach szczytu tworzą się długie korki. Rozwiązaniem problemu ma być budowa obwodnicy podbydgoskiej miejscowości.

Budowa nowych połączeń z drogami szybkiego ruchu to rzecz niezbędna, by myśleć o dynamicznym rozwoju całej metropolii – mówi prezydent Rafał Bruski. – Dlatego wspólnie z naszymi partnerami reprezentującymi inne samorządy, zarządcami dróg postanowiliśmy wspólnie działać w tej sprawie – tłumaczy prezydent.

W czwartek w bydgoskim ratuszu podpisano list intencyjny dotyczący wspólnego sfinansowania prac nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym (STEŚ). Kosztami opracowania (ok. pół miliona złotych) podzielą się: gmina Białe Błota (jako lider), powiat bydgoski, samorząd województwa i miasto Bydgoszcz. Każdy zagwarantuje 25% wydatków. Działania ma wspierać wojewoda, a opracowanie umożliwiające włączenie nowej drogi do węzła Bydgoszcz Błonie zostało już przygotowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Przygotowanie dokumentacji ma zająć ponad rok. Niewiadomą pozostaje przebieg nowej drogi, który zostanie wskazany właśnie w studium. Na pewno nie będzie forsowany wariant zakładający puszczenie drogi przez białobłockie osiedle, któremu sprzeciwiali się mieszkańcy. Przypomnijmy, że w przyszłym roku powstanie też rondo na skrzyżowaniu Szubińskiej, Duńskiej i Ofiar Hitleryzmu. Wydano już Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, a budowa ma ruszyć i zakończyć się w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy. Pochłonie 13 milionów złotych – 9,5 mln wyda Zarząd Dróg Wojewódzkich, a resztę dołożą starostwo bydgoskie i gmina Białe Błota.

Sebastian Torzewski