Pozycjonowanie stron – na czym polega i dlaczego warto to robić?
Dodano: 01.03.2022 | 13:02Na zdjęciu: Pozycjonowanie to niełatwy, często długi proces, który jednak może przynieść znakomite rezultaty.
Fot. nadesłane
Pozycjonowanie stron www może przynieść wiele korzyści Twojej firmie. Większy ruch w serwisie, wyższa sprzedaż, wzrost zysków przedsiębiorstwa i kreowanie pozytywnego wizerunku marki to tylko kilka z wielu zalet działań SEO. Dowiedz się, na czym dokładnie polega pozycjonowanie i dlaczego warto je realizować.
Czym jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron internetowych, zwane również SEO (z ang. Search Engine Optimization) to zestaw działań służących uzyskaniu przez witrynę możliwie najwyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarki Google na konkretne frazy. SEO jest obecnie uznawane za jedną z najskuteczniejszych form marketingu i reklamy. Dzięki odpowiedniej strategii i wdrożeniu stosownych działań możliwe jest dotarcie do użytkownika (potencjalnego klienta) z adekwatnym komunikatem i ofertą na każdym etapie ścieżki zakupowej.
Działania on-site i off-site
Na pozycję serwisu w wyszukiwarce Google wpływ ma ponad 200 czynników! Dotyczą one zarówno działań on-site, czyli realizowanych w obrębie witryny, jak i off-site, tj. poza stroną internetową. Aby wypozycjonować stronę, należy zacząć od dokładnego audytu SEO. Analiza powinna zweryfikować zgodność różnych elementów serwisu z czynnikami rankingowymi Google, mającymi wpływ na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Audyt obejmuje m.in. funkcjonalność i bezpieczeństwo korzystania z witryny, dostępność dla robotów wyszukiwarek, poprawność meta tagów, objętość, strukturę i nasycenie tekstu, poprawność kodu itp.
Analiza SEO pozwala uzyskać informacje na temat zmian, które warto wprowadzić w treściach, kodzie oraz wyglądzie witryny. Dzięki optymalizacji sklep bądź serwis staną się nie tylko bardziej przyjazne dla użytkowników, ale też lepiej widoczne dla robotów Google. Do ważnych działań optymalizacyjnych, które trzeba wprowadzić w witrynie, należą m.in. nasycenie treści odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi, właściwe opisanie grafik, usunięcie błędów w kodzie czy skrócenie czasu ładowania witryny.
Pozycjonowanie stron www nie może się obejść bez wyboru właściwych fraz generycznych i long tail. Słowa kluczowe muszą być odpowiednio dopasowane do danego e-commerce oraz jego celów biznesowych. Wybierając je, trzeba wziąć pod uwagę szereg czynników, m.in. liczbę zapytań, konkurencyjność fraz, ich konwertowalność oraz intencje użytkownika, który wpisuje w pasek wyszukiwarki konkretne wyrażenie.
Ważnym elementem strategii pozycjonowania jest też content marketing. Unikalne, merytoryczne i interesujące artykuły, poradniki, opisy produktów i kategorii oraz inne treści na stronie internetowej mają na celu nie tylko dostarczenie potencjalnemu klientowi informacji, ale są też bardzo istotne z punktu widzenia SEO. Umieszczenie w nich słów kluczowych sprzyja osiągnięciu wysokich pozycji przez stronę oraz zwiększeniu jej widoczności w wynikach wyszukiwania Google.
Pozycjonowanie stron powinno też obejmować link building, czyli wybór wartościowych linków prowadzących do konkretnych podstron z innych źródeł w sieci (linkowanie zewnętrzne) lub w obrębie serwisu (linkowanie wewnętrzne). Proces ten wymaga bogatej wiedzy, doświadczenia oraz wyczucia, ponieważ nie wystarczy jedynie umieścić odnośniki „na chybił trafił” w internecie, ale należy to zrobić w sposób umiejętny i przemyślany, ponieważ tylko wtedy przyniosą one pożądane efekty.
Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie to niełatwy, często długi proces, który jednak może przynieść znakomite rezultaty. Przede wszystkim pozwala znacząco zwiększyć widoczność strony internetowej w sieci. Prowadzi do wzrostu ruchu w witrynie, a tym samym polepszenia wyników sprzedażowych, co przekłada się na większe zyski przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie stron daje też możliwość zdobycia przewagi nad konkurencją oraz promocji strony przez całą dobę. SEO zapewnia dobry zwrot z inwestycji oraz długofalowe efekty, które będą widoczne nawet wówczas, gdy zastopujesz prowadzenie działań pozycjonerskich. Pozwala na dotarcie do odbiorców na lokalnym i międzynarodowym rynku. Pozycjonowanie służy też poznaniu potrzeb i preferencji klientów. Umożliwia ponadto budowanie wizerunku eksperta oraz zwiększenie rozpoznawalności marki.
Jeśli chcesz, aby Twoja strona www mogła czerpać z mnóstwa zalet i korzyści, jakie daje pozycjonowanie, zaufaj profesjonalistom. Doświadczona agencja SEO Artefakt pozycjonuje witryny i sklepy klientów z różnych branż od wielu lat, z sukcesem pomagając im w zwiększaniu zysków i rozpoznawalności oraz realizowaniu założonych celów biznesowych.