Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Projekt rozbudowy DK25 Tryszczyn-Stopka. Siedem firm zgłosiło się do przetargu

Dodano: 03.07.2023 | 11:59

Na zdjęciu: Jeden z wariantów mówi o budowie obwodnicy Gościeradza

Fot. IN

GDDKiA przygotowuje się do dużego zadania inwestycyjnego polegającego na przebudowie drogi krajowej numer 25. Mowa o trasie od Tryszczyna do Mąkowarska. Zadanie to podzielono na odcinki.

Jednym z odcinków jest trasa Tryszczyn-Stopka. Obecnie trwa wybór firmy, która wykona projekt rozbudowy. Projektant będzie musiał sporządzić m.in. opinię geotechniczną, dokumentację badań podłoża gruntowego, projekt geotechniczny, projekt robót geologicznych. Sam zakres zadania obejmuje poszerzenie korony drogi, korektę łuków, dobudowę nowej jezdni. Jeden z wariantów mówi o wykonaniu obejścia Gościeradza od strony zachodniej. GDDKiA planowała przeznaczyć na wykonanie projektu 4 mln 39 tys. zł. Do przetargu zgłosiło się siedem firm. Najwięcej zaoferowało Multiconsult z Warszawy (6 mln 494 tys. zł), a najmniej Roden Road Desing Polska z Warszawy (2 mln 135 tys. zł). Nie wybrano jeszcze wykonawcy. Firma, która wygra przetarg będzie miała czas na wykonanie projektu do 40 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Trasa od Stopki do Buszkowa

Kolejny odcinek to Stopka-Koronowo. Tutaj wybrano już wykonawcę projektu. Jest to firma Value Engineering z siedzibą w Warszawie. Koszt projektu po przetargu to 2 mln 862 tys. zł. Trwają też prace projektowe dla odcinka Buszkowo-Koronowo. W tym przypadku projekt za 1 mln 927 tys. zł wykonuje firma Egis Poland z Warszawy. Trwają też prace projektowe w Buszkowie, gdzie ma powstać m.in. obwodnica miejscowości (projekt wykonuje Voessing Polska – koszt projektu to 3 mln 463 tys. zł).

Według wstępnych założeń mówiło się, że samo zadanie polegające na przebudowie D25 Tryszczyn-Buszkowo może pochłonąć 330 mln zł, a pierwsze prace mogłyby rozpocząć się w 2025 roku.

Z prac wyłączone jest rondo

Docelowo droga będzie posiadać przekrój 1×2, poszerzenie pasów ruchu do 3,5 metra (obecnie w na wielu odcinkach jest to 3,05m) i podniesienie nośności do 11,5 t/oś. Zadania obejmą także takie rozwiązania jak budowa przepustów, ekrany akustyczne, kanały technologiczne, lewoskręty czy oświetlenie drogowe. Z prac wyłączone jest istniejące rondo w Koronowie (DK25/DK56/DW243).

Co z trasą Buszkowo-Mąkowarsko?

Wobec powyższego pokrzywdzeni czuli się mieszkańcy Mąkowarska i Lucimia, gdzie wstępnie nie brano pod uwagę rozbudowy. Później pojawiły się informacje, że GDDKiA też bierze pod uwagę ten odcinek.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
meduza
meduza
11 miesięcy temu

lepiej niech pomyślą odcinek Obodowo Mąkowarsko tragedia tam jest

Redi
Redi
11 miesięcy temu

Tyle ze Makowarsko- Obodowo to pipiduwa. To nie jest droga krajowa na Koszalin wiec tam nic nie zrobią