Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Prom Flisak znów pływa [HARMONOGRAM REJSÓW]

Dodano: 16.05.2024 | 12:42

Na zdjęciu: Prom Flisak znów wypłynął na wiślane wody. Do kiedy popływa?

Fot. Tomasz Czachorowski

Wiślany prom „Flisak” z początkiem maja wznowił kursowanie pomiędzy Czarnowem i Solcem Kujawskim. W tym sezonie kursy nadal są bezpłatne. 

Ubiegłoroczny start przeprawy promowej między Czarnowem i Solcem nie był udany. Jednostka ulegała awariom, a w okresie suszy poziom Wisły był na tyle niski, że uniemożliwiał żeglugę. Na początku maja Flisak znów jednak pojawił się na wiślanych wodach. Jak informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich, w długi weekend (1-5 maja) prom przewiózł 3100 pasażerów, 730 pojazdów i 840 rowerów.

Przeprawa funkcjonuje w dni powszednie w godzinach 7:00 – 18:00, a w sobotę, niedzielę i święta od 9:00 do 20:00. Kursy z Solca Kujawskiego do Czarnowa ruszają o pełnej godzinie, a z Czarnowa do Solca – 20 minut po pełnej godzinie.

Prom Flisak znów pływa [HARMONOGRAM REJSÓW]

Graf. ZDW w Bydgoszczy

Drogowcy przypominają, że przeprawa promowa jest połączeniem sezonowym. – Kursowanie jednostki uzależnione jest od warunków pogodowych i stanu Wisły. Przy stanie wody poniżej 200 cm „Flisak” na pokład zabiera pasażerów i rowerzystów, przy stanie wody poniżej ok. 175 cm kursy są zawieszane. Przed rozpoczęciem nowego sezonu prom przeszedł niezbędny serwis; zakontraktowana została też obsługa – informuje ZDW. Dzięki porozumieniu pomiędzy samorządem województwa, samorządami powiatu bydgoskiego, powiatu toruńskiego, gminy Solec Kujawski i gminy Zławieś Wielka kursy są nadal bezpłatne.

W ubiegłym roku kursy realizowane były w trwającym cztery miesiące okresie próbnym. W tym czasie przewiózł 16 tysięcy pasażerów, siedem tysięcy pojazdów i trzy tysiące rowerów. Statek jest jednostką boczno-kołową z dwoma silnikami napędzającymi koła łopatkowe. Na głównym pokładzie znajduje się miejsce dla piętnastu samochodów osobowych lub jednego autobusu, dwóch busów i sześciu samochodów osobowych. Na dziobie i rufie zamocowano klapy wjazdowo-zjazdowe podnoszone siłownikami hydraulicznymi. Na prawej burcie w rejonie śródokręcia usytuowana jest sterówka, posadowiona nad pokładem w celu zapewnienia dobrej widoczności. Na lewej burcie znalazły się miejsca siedzące dla 42 pasażerów, a na prawej dla 16 osób.

Urząd marszałkowski przyznaje, że w tym roku zlecone zostaną prace projektowe, a po nich montażowe związane z doposażeniem przyczółków w rampy, które pozwolą utrzymywać regularną żeglugę przy niższych stanach Wisły.