Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Przy odcinku DK10 pod Bydgoszczą powstanie ciąg pieszo-rowerowy. Ma być gotowy na przyszłe lato

Dodano: 14.10.2025 | 17:26

Na zdjęciu: GDDKiA zaplanowała inwestycje na odcinku Zielonczyn - Kruszyn.

Fot. GDDKiA

Na drodze krajowej nr 10 powstanie kolejna ścieżka pieszo-rowerowa. Budowa odcinka Zielonczyn – Kruszyn o długości 2,6 kilometra będzie kosztować ponad pięć milionów złotych. Przygotowania już się rozpoczęły.

Jak informuje bydgoski oddział GDDKiA, w ubiegłym roku w województwie przy drogach krajowych powstało łącznie 7 km nowych ścieżek pieszo-rowerowych. – Obecnie trwa budowa chodnika na DK10 w miejscowości Zawały czy ronda w Mokrem na DK55. W przetargu znajduje się budowa ścieżki na DK15 na odc. Elzanowo – Szychowo, a w przygotowaniu są dwa zadania na DK67, czyli odc. Szpetal Górny – Włocławek oraz Fabianki – Szpetal Górny – powiedział Sebastian Borowiak, dyrektor oddziału.

Nowa ścieżka pieszo-rowerowa będzie prowadzić od skrzyżowania z ul. Zieloną w Zielonczynie do ul. Łąkowej w Kruszynie. Jej budowa wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na drodze krajowej nr 10. W tych miejscowościach DK10 przebiega w bliskiej odległości od gęstej zabudowy budynków jednorodzinnych i budynków użyteczności publicznej, takich jak szkoła podstawowa, przychodnia zdrowia, kościół, żłobek oraz punkty handlowo-usługowe.

Ponadto, w ramach inwestycji wybudowana zostanie sygnalizacja świetlna w Kruszynie na skrzyżowaniu z ul. Ogrodową oraz Szkolną jak również oświetlenie drogi oraz ciąg dla pieszych komunikujący północną stronę zabudowań w miejscowości Kruszyn.

Wykonawcą zadania została firma Polbud Polak z Mogilna, której oferta wyniosła 5,2 miliona złotych brutto. Plac budowy przekazaliśmy pod koniec września br. Pierwsze przygotowania rozpoczną się od opracowania i uzgodnienia projektów organizacji ruchu na czas budowy. Następnie wykonawca przeprowadzi niezbędną wycinkę drzew oraz krzewów, jak również rozbiórkę dwóch niewielkich budynków gospodarczych kolidujących przebiegiem ścieżki pieszo-rowerowej – informuje Julian Drob, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału GDDKiA.

Planowany termin ukończenia budowy ciągu pieszo-rowerowego Zielonczyn – Kruszyn to czerwiec przyszłego roku.

Błażej Bembnista