W tym roku powstaną kolejne przystanki wiedeńskie. I to w samym centrum
Dodano: 19.02.2024 | 10:12Na zdjęciu: Pierwszy przystanek wiedeński w Bydgoszczy powstał na ulicy Focha.
Fot. Szymon Fiałkowski/archiwum
Na ulicy Gdańskiej powstaną kolejne przystanki wiedeńskie. Dwie pary rozwiązania ułatwiającego wsiadanie do tramwajów powstaną przy placu Praw Kobiet i placu Wolności.
W 2019 roku, po naciskach bydgoskich społeczników, ZDMiKP zlecił budowę pierwszego przystanku wiedeńskiego w Bydgoszczy. Powstał on przy placu Teatralnym. Następnie ratusz zobowiązał się do wdrożenia tego rozwiązania na ulicy Gdańskiej: latem tego roku powstała para przystanków przy ulicy Chodkiewicza, a według przygotowanej wcześniej koncepcji na odcinku Klaryski – Kamienna zostaną przebudowane wszystkie miejsca, w których pasażerowie wsiadają do tramwajów.
W tegorocznym budżecie miasta na budowę przystanków wiedeńskich zapisano kwotę trzech milionów złotych. 16 lutego zarząd dróg ogłosił przetarg na projekt i wykonanie dwóch par przystanków: powstaną one przy placu Praw Kobiet obok dawnej Drukarni oraz przy placu Wolności. – Wykonawca może złożyć jedną ofertę na każdą część zamówienia – czytamy w dokumentacji przetargowej.
Zgodnie z zapisami postępowania, nowe „wiedeńskie” mają być gotowe do końca tego roku. Otwarcie ofert ma nastąpić 4 marca – drogowcy ocenią je pod kątem ceny i gwarancji na wykonane roboty.
Dodajmy, że w ubiegłym tygodniu Bydgoski Ruch Miejski – jeden z inicjatorów wprowadzenia rozwiązania ze stolicy Austrii na bydgoskie ulice – apelował do kandydatów w wyborach samorządowych o przyspieszenie budowy przystanków wiedeńskich na ulicy Gdańskiej, ale także na Nakielskiej.
CZYTAJ WIĘCEJ O 25 POSTULATACH BYDGOSKIEGO RUCHU MIEJSKIEGO DLA BYDGOSZCZY
- Święto Niepodległości w Bydgoszczy. Znamy program uroczystości - 4 listopada 2024
- Studenci UKW zbudowali meduzę, która bada jakość wody - 4 listopada 2024
- Wiemy, kto stworzy koncepcje budowy nowego mostu Pomorskiego - 4 listopada 2024
Jest nadzieja że Bruski przegra i wszyscy idioci od bydgoskich dróg zostaną wypie..w kosmos ,a nowi przestaną pajacować z tymi przystankami i ścieżkami rowerowymi na ulicach
A po co robić przystanek wiedeński w miejscu, gdzie ani nie ma krawężnika, ani ruchu aut praktycznie wcale? Nie lepiej poprawić inne niebezpieczne miejsca? Idiotyczna inwestycja.
Tak jak przedmówca wskazał, lokalizacja inwestycji jest bardzo nieprzemyślana, bo jest znacznie więcej bardziej niebezpiecznych miejsc.
No i może nie wiem, zacznijmy od zwiększenia częstotliwości kursów? Bo po co komu super przystanki i nowoczesne tramwaje, jak taki ci przyjedize raz na 20 minut, lub rzadziej? To jest prawdziwy problem.