Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

RAPORT: Co się zmieni w komunikacji miejskiej? [CZĘŚĆ 3 – POŁUDNIOWY-WSCHÓD BYDGOSZCZY]

Dodano: 09.12.2015 | 19:51
Linia nr 6 Bydgoszcz

Od poniedziałku do piątku będziemy prezentowali kluczowe zmiany, które zostaną wprowadzone od początku stycznia w transporcie publicznym na terenie Bydgoszczy.

Na zdjęciu: Linia nr 6 aktualnie, z powodu remontu ulicy Chodkiewicza, nie dociera do pętli na Bielawach. Ale do Łęgnowa kursuje i będzie kursowała nadal.

Fot. Eryk Dominiczak / archiwum

Kontynuujemy nasz cykl, w którym prezentujemy bydgoszczanom zmiany w komunikacji miejskiej zaplanowane na początek stycznia. W trzeciej części zaprezentujemy siatkę połączeń obsługujących tereny przemysłowe południowo-wschodniej Bydgoszczy, osiedle Łęgnowo i tereny wzdłuż ulicy Toruńskiej od ronda Toruńskiego w kierunku wschodnim.

Z punktu widzenia tej ostatniej należy wskazać dwie zasadnicze zmiany – z ronda Kujawskiego trasowana będzie nowa linia nr 9, która w godzinach szczytu połączy górny taras miasta z pętlą Stomil. – Będzie kursowała w godzinach 5:00-8:00 oraz 13:00-17:00 – wyjaśnia Rafał Malewski z Wydziału Organizacji Transportu w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Druga dotyczy linii nocnej – na ulicy Toruńskiej pojawi się jedna z nich. Nowa linia 36N połączy Łęgnowo i Łęgnowo-Wieś (w oznaczonych kursach swój początek linia będzie miała na Kapuściskach, skąd przejedzie przez teren Zachemu) z centrum miasta. Autobusy do placu Kościeleckich dotrą właśnie ul. Toruńską. Później rozwiozą pasażerów „starej” części Szwederowa, aby na końcu udać się w rejon Miedzynia.

Linia nr 9 (rondo Kujawskie – Stomil); częstotliwość kursów: 20 minut w szczycie;
Linia nr 36N (Łęgnowo / w wybranych kursach: Kapuściska przez Zachem – Lisia / w wybranych kursach: Belma); częstotliwość kursowania: co 60 minut;

Wzmocnieniu ulegnie obsługa terenów przemysłowych. Do firm na obszarze dawnego Zachemu będzie można dotrzeć dzięki wybranym kursom linii nr 59 przedłużonym z Kapuścisk do pętli w Łęgnowie. W rejon Exploseum w dalszym ciągu będzie jeździć część autobusów linii nr 68, natomiast północną część parku przemysłowego (w tym siedzibę jego administracji) obsłuży linia nr 56 trasowana z Belmy. Dwie ostatnie linie dotrą także do „Przemysłówki”, skręcając tuż przed wjazdem na teren parku.

Linia nr 59 (Błonie – Kapuściska, opcjonalnie: Łęgnowo przez Zachem); częstotliwość kursów: co 30 minut w szczycie i wieczorami, po szczycie i w weekendy – co 40 min.;

Do dyspozycji mieszkańców pozostanie linia nr 73, która swój początek będzie miała na Kapuściskach, a dalej – ulicą Chemiczną – dotrze do Łęgnowa. Po wyjeździe z osiedla uda się przeprawą w ciągu ulicy Spornej i dalej – w kierunku osiedla Eskulapa. W dni powszednie kursy będą odbywały się co godzinę, w weekendy – co 100 minut. W okresie wakacyjnym linia nr 73 zapewni również transport osobom posiadającym działki w ciągu ulicy Inwalidów. Na ulicy Przemysłowej pojawi się z kolei linia nr 64, która nie będzie dojeżdżała od stycznia do pętli przy ul. Morskiej.

Linia nr 64 (Barwna – Przemysłowa); częstotliwość kursów: co 10 minut w szczycie, co 12,5 min. poza nim, wieczorami i w weekendy – co 20 minut;

Ważną funkcję zachowa kursująca także obecnie z ronda Toruńskiego linia nr 76. Jej trasa pozostanie niezmienna – w wersji podstawowej pojedzie ona wzdłuż ulicy Toruńskiej i Nowotoruńskiej do Kieleckiej, a następnie ulicą Smoleńską dotrze do przystanku końcowego na ul. Pińczowskiej. W wybranych kursach ma ona docierać dalej – Nowotoruńską autobusy dojadą do ul. Hutniczej i do pętli w Łęgnowie. Bez zmian pozostanie także trasa linii tramwajowej nr 6 – będzie ona docelowo łączyła Bielawy z Łęgnowem, choć do września przyszłego roku „szóstka” będzie zapewne tymczasowo trasowana do Lasu Gdańskiego (z uwagi na remont ul. Chodkiewicza).

Ofertę przewozową omawianych rejonów miasta uzupełniają – linia nr 61, której część kursów będzie kończyła się na ulicy Mokrej oraz linia nocna 31N – od początku przyszłego roku nie będzie ona jeździła z Łęgnowa, ale z fordońskiego Łoskonia. Przez Sporną przedostanie się ona w okolice ul. Toruńskiej, a trasą Nowokielecką dotrze do Kapuścisk (część przejazdów obsłuży zajezdnię tramwajową MZK), a dalej przez Wyżyny i centrum miasta na osiedle Leśne (z wariantem wydłużającym trasę do Podkowy).