Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Regatta House. Nad Brdą powstanie kamienica jak w Paryżu

Dodano: 26.04.2024 | 09:51

Na zdjęciu: Tak będzie wyglądać Regatta House - nowe wcielenie budynku Stary Port 17.

Fot. Urban Space

Regatta House to kolejna interesująca inwestycja, która zostanie zrealizowana nad Brdą. Inwestor – spółka Urban Space – zaadaptuje kamienicę przy Starym Porcie 17 na prestiżową przestrzeń. W odmienionym budynku powstanie 11 apartamentów; z okien każdego z nich będzie można wpatrywać się w nurt Brdy. Sprawdziliśmy, dlaczego rodzinna, bydgoska firma zdecydowała się na taką inwestycję.

Urban Space pojawiło się na bydgoskim rynku na początku 2020 roku. – Mój ojciec wraz ze swoim kolegą od wielu lat pracował w różnych funduszach inwestycyjnych, działających głównie w Europie Środkowo-Wschodniej. Przez ponad 20 lat żył między Bydgoszczą a Warszawą, ale w 2019 roku pojawiła się koncepcja stworzenia własnej firmy deweloperskiej – zaznacza Łukasz Jarzemski, współtwórca Urban Space, który wcześniej zajmował się remontami mieszkań i kamienic.

Zaproponowałem tacie i jego wspólnikowi Thomasowi, by założyć w Bydgoszczy firmę – dodaje Łukasz. Ich pierwszą zakupioną nieruchomością była kamienica przy Starym Porcie 17. – Równolegle kupiliśmy też działkę na Seminaryjnej, a nieco później w Osielsku i Niemczu – dodaje Maciej Jarzemski. Seminaryjna 12 była pierwszym projektem Urban Space, który będzie wyznacznikiem kolejnych inwestycji – powstało tam 12 komfortowych mieszkań o zróżnicowanym metrażu. W Niemczu kończy się natomiast budowa 25 bliźniaków; jak podkreślają panowie Jarzemscy, to jedyne w gminie Osielsko nowe budynki utrzymane w beżowej, a nie biało-szaro-czarnej kolorystyce.

CZYTAJ TAKŻE: Plac Teatralny – starcie pomysłów. Jaką ma pełnić funkcję?

Po czterech latach od zakupu, przyszedł czas na inwestycję na Starym Porcie. Wracając do początków Urban Space – dlaczego inwestorzy zdecydowali się na zakup kamienicy w tej lokalizacji? – Wszystkie nasze projekty są wyjątkowe i jesteśmy w tym konsekwentni. Niektórzy się dziwili, że na Seminaryjnej zrobiliśmy apartamenty o powierzchni ponad 100 mkw., ale z tego miejsca roztacza się niesamowity widok na Bydgoszcz, a klienci poszukują także większych mieszkań – zaznacza Maciej Jarzemski. Jego ojciec dodaje, że podejście biznesowe Urban Space wynika z analizy rynku.

W Bydgoszczy mamy kilku deweloperów, którzy od wielu lat budują setki mieszkań. My postanowiliśmy znaleźć swoją niszę i zająć się mniejszymi projektami na wyższym poziomie – uzupełnia.

Regatta House – 11 mieszkań w centrum Bydgoszczy z widokiem na Brdę

To mój syn Łukasz zainteresował się tą kamienicą – przyznaje Maciej Jarzemski. Kiedy wraz ze swoim przyjacielem Thomasem przyjechał zobaczyć ją na żywo i zauważył, że wybudowano ją przy samej Brdzie uznał, że to świetna lokalizacja, która będzie poszukiwana przez klientów. Po długich negocjacjach z właścicielami, Urban Space przejął budynek Stary Port 17. Rozpoczął się – również długi – proces projektowania. – Od razu założyliśmy, że z każdego mieszkania musi być widok na rzekę. I tak zrobiliśmy – uzupełnia Maciej Jarzemski.

Bliskość Brdy istotnie wpłynęła na nazwę inwestycji. – Na niej od dziesiątków lat rozgrywają się różnego rodzaju regaty, np. Wielka Wioślarska. Nasza rzeka ma korzenie regatowo-żeglarskie – mówi młodszy z Jarzemskich. Drugi aspekt to tradycje żeglugi handlowej na Brdzie, która aż do lat 80. XX wieku wpływała na rozwój miasta.

Nazwa Regatta House nie jest też przypadkowa z uwagi na rodzinną pasję Jarzemskich. – Ja, tata i nasz wspólnik Thomas jesteśmy zapalonymi żeglarzami. Mamy swoje jachty, na których pływamy od wielu lat. Żeglarstwo to pewien styl życia i bycia. Towarzyszy nam cały rok; wiosną, latem i jesienią pływamy, a zimą czekamy na moment, kiedy będzie można znów wybrać się nad wodę – podkreśla Łukasz Jarzemski.

W Regatta House powstanie 11 apartamentów – najmniejszy będzie miał 68, a największy 160 mkw. Projektanci przewidzieli w nim delikatne nawiązania do nazwy i pasji założycieli Urban Space. Od podwórza budynek będzie przypominał jacht żaglowy: ceglany parter nawiązuje do jego dna, a pozostałe piętra mogą kojarzyć się z okazałym żaglem.

We wnętrzach stosujemy drewno wykorzystywane w jachtach, powiesimy obraz marynistyczny. Będą to jednak niewielkie detale, dobrane ze smakiem

– zaznaczają inwestorzy.

We inwestycji powstaną miejsca parkingowe dla każdego z mieszkańców, rzadkie udogodnienie w budynku położonym w Starym Porcie. Apartamenty zostaną przygotowane dla mieszkańców jako otwarte przestrzenie, którą będą mogli dostosować do swoich wizji – czy to stworzenia kilku pomieszczeń, czy open space. Będą one wyposażone w klimatyzację czy ogrzewanie podłogowe; każdy mieszkaniec skorzysta też z windy. – Do mieszkań wejdziemy tunelem na dziedziniec, na którym znajduje się klatka schodowa – uzupełniają właściciele Urban Space.

Największym atutem Regatta House będzie rzecz jasna lokalizacja – po kilku minutach dotrzemy z niej na Stary Rynek, Wyspę Młyńską, ulice Jatki, jak i również do Opery Nova, Muzeum Okręgowego, Filharmonii Pomorskiej czy BWA. – To naprawdę spokojne miejsce, oddzielone od Jagiellońskiej istniejącą zabudową – dodaje Maciej Jarzemski.

W Regatta House powrócą dawne witryny

Projekt był opiniowany przez miejskiego konserwatora zabytków: inwestorzy chwalą bardzo dobrą współpracę ze Sławomirem Marcysiakiem. – Podpowiedział nam wiele rozwiązań – dodają Jarzemscy. Na parterze nowej inwestycji na Starym Porcie powstanie jeden lokal usługowy o powierzchni 190 mkw.

Znaleźliśmy historyczne zdjęcia tej kamienicy, na których uwieczniono dawne witryny. Postanowiliśmy je odtworzyć; uzyskaliśmy na to zgodę. Pozostała część zostanie odnowiona, a na górze zrealizujemy nadbudowę, dzięki której Regatta House zyska dwa piętra – opowiada przedstawiciel inwestora. Nadbudowa nawiązuje do kamienicy obok i pełni funkcję “bezpiecznego przejścia” między sąsiednim, nowoczesnym budynkiem Stary Port 15. – Nad Brdę wprowadzamy charakter paryskich kamienic – dodaje Maciej Jarzemski.

Regatta House ma już pozwolenie na budowę. Ta ma rozpocząć się w przeciągu najbliższych trzech miesięcy – Urban Space podpisał umowę z bydgoską firmą Lech, która będzie jej generalnym wykonawcą. Inwestycja ma zostać oddana do użytku w pierwszych miesiącach 2026 roku. Z uwagi na lokalizację przedstawiciele firmy liczą, że prace będą przebiegały sprawnie i szybko.