Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Białe Błota szykują alternatywę dla Szubińskiej. Prace jeszcze w tym roku

Dodano: 20.10.2022 | 13:33

Na zdjęciu: Ulica Szubińska należy do najbardziej zakorkowanych w regionie.

Fot. Szymon Fiałkowski

Urząd Gminy Białe Błota planuje nieco poprawić warunki dojazdu do Bydgoszczy. W planach jest wybudowanie komfortowego przejazdu przez ulicę Duńską, która mogłaby częściowo odciążyć ulicę Szubińską.

Ulica Duńska prowadzi terenem leśnym od ulicy Chlebowej w okolice ronda turbinowego, gdzie łączy się z wlotem od strony Trzcińca. Właśnie przy okazji budowy ronda w ciągu ul. Szubińskiej została częściowo utwardzona.

Przedstawiony przez gminę projekt zakłada wybudowanie ponad 900 metrów drogi, która połączy się z istniejącym już odcinkiem idącym od ronda turbinowego. Nawierzchnia ma zostać wykonana z mieszanki betonu asfaltowego. Jezdnia będzie miała szerokość 6 metrów – po obu stronach przewidziano także pobocza o szerokości 1 m.

 – Droga w swoim założeniu ma pełnić dla mieszkańców gminy rolę alternatywnego połączenia z Bydgoszczą, pozwalając na częściowe odciążenie głównej ulicy Szubińskiej w obu kierunkach – wyjaśnia urząd gminy.

Kiedy początek prac na ulicy Duńskiej?

Gmina pozyskała dla inwestycji dofinansowanie w wysokości ponad 1,2 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Informację tę przekazał we wrześniu Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki.

W niedawno ogłoszonym przetargu swoje oferty złożyło siedem firm. Najtańszą propozycję przedstawiło przedsiębiorstwo PROJBUD Drogownictwo z Białych Błot, które za wykonanie prac zaproponowało 2,6 mln zł.

Do końca miesiąca ma dojść do wyboru najkorzystniejszej oferty i podpisania umowy. Początek prac planowany jest jeszcze w tym roku. Inwestycja ma potrwać 10 miesięcy od momentu zawarcia umowy.

Szubińska jedną z najbardziej zakorkowanych ulic

Droga wojewódzka nr 223 należy do najbardziej zakorkowanych w województwie. Stanowi główną drogę dojazdową do Bydgoszczy dla mieszkańców Białych Błot, a także kierowców jadących z trasy S5 na przykład z Szubina czy Żnina.

Rondo turbinowe w ciągu drogi wojewódzkiej nr 223 zostało otwarte w 2020 roku. Realizacja inwestycji kosztowała 18,6 mln zł. Większość kosztów pokrył urząd marszałkowski (13,7 mln zł), a resztę dołożyła gmina Białe Błota (4,8 mln zł).

0 0 votes
Article Rating
Sebastian Torzewski
Subscribe
Powiadom o
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Dariusz
Dariusz
1 rok temu

Mnie trochę dziwi, że przy okazji remontu drogi pomiędzy rondem turbinowym, a Białymi Błotami nie zrobiono chociaż jednego dodatkowego pasa w stronę Białych Błót.

Last edited 1 rok temu by Dariusz
Wiktor
Wiktor
1 rok temu

Niech na próbę wyłącza jedne jedyne światła przy ? przez które te korki na białych błotach powstają.pieszy i tak ma pierwszeństwo na przejściu..

Ada
Ada
1 rok temu

Do Pana Wiktora, dobry pomysł z tym eksperymentem. Ciekawe czy nie byłoby więcej wypadków, bo niektórzy mają cięższą nogę, niestety, ale jestem za tym. Mogliby ewentualnie położyć garbik na drodze przed pasami, żeby zwolnić i na pewno polepszyłoby to bezpieczeństwo przy przejściu.

j.staw
j.staw
1 rok temu

Wyłączenie świateł na przejściu dla pieszych na pewno poprawi płynność ruchu samochodów, ale czy poprawi to bezpieczeństwo pieszych? Moim zdaniem Białe Błota należy taktować jak dzielnicę Bydgoszczy, w której co kawałek są światła i korki i jakoś nikt nie myśli o obwodnicy Szwederowa czy Kapuścisk. Pomysł z ulicą Duńską uważam za dobre rozwiązanie choć pewnie mieszakańcą tej okolicy ruch znacznie się zwiększy.

Last edited 1 rok temu by j.staw