Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Białe Błota szykują alternatywę dla Szubińskiej. Prace jeszcze w tym roku

Dodano: 20.10.2022 | 13:33

Na zdjęciu: Ulica Szubińska należy do najbardziej zakorkowanych w regionie.

Fot. Szymon Fiałkowski

Urząd Gminy Białe Błota planuje nieco poprawić warunki dojazdu do Bydgoszczy. W planach jest wybudowanie komfortowego przejazdu przez ulicę Duńską, która mogłaby częściowo odciążyć ulicę Szubińską.

Ulica Duńska prowadzi terenem leśnym od ulicy Chlebowej w okolice ronda turbinowego, gdzie łączy się z wlotem od strony Trzcińca. Właśnie przy okazji budowy ronda w ciągu ul. Szubińskiej została częściowo utwardzona.

Przedstawiony przez gminę projekt zakłada wybudowanie ponad 900 metrów drogi, która połączy się z istniejącym już odcinkiem idącym od ronda turbinowego. Nawierzchnia ma zostać wykonana z mieszanki betonu asfaltowego. Jezdnia będzie miała szerokość 6 metrów – po obu stronach przewidziano także pobocza o szerokości 1 m.

 – Droga w swoim założeniu ma pełnić dla mieszkańców gminy rolę alternatywnego połączenia z Bydgoszczą, pozwalając na częściowe odciążenie głównej ulicy Szubińskiej w obu kierunkach – wyjaśnia urząd gminy.

Kiedy początek prac na ulicy Duńskiej?

Gmina pozyskała dla inwestycji dofinansowanie w wysokości ponad 1,2 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Informację tę przekazał we wrześniu Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki.

W niedawno ogłoszonym przetargu swoje oferty złożyło siedem firm. Najtańszą propozycję przedstawiło przedsiębiorstwo PROJBUD Drogownictwo z Białych Błot, które za wykonanie prac zaproponowało 2,6 mln zł.

Do końca miesiąca ma dojść do wyboru najkorzystniejszej oferty i podpisania umowy. Początek prac planowany jest jeszcze w tym roku. Inwestycja ma potrwać 10 miesięcy od momentu zawarcia umowy.

Szubińska jedną z najbardziej zakorkowanych ulic

Droga wojewódzka nr 223 należy do najbardziej zakorkowanych w województwie. Stanowi główną drogę dojazdową do Bydgoszczy dla mieszkańców Białych Błot, a także kierowców jadących z trasy S5 na przykład z Szubina czy Żnina.

Rondo turbinowe w ciągu drogi wojewódzkiej nr 223 zostało otwarte w 2020 roku. Realizacja inwestycji kosztowała 18,6 mln zł. Większość kosztów pokrył urząd marszałkowski (13,7 mln zł), a resztę dołożyła gmina Białe Błota (4,8 mln zł).

Sebastian Torzewski