Białe Błota szykują alternatywę dla Szubińskiej. Prace jeszcze w tym roku
Dodano: 20.10.2022 | 13:33Na zdjęciu: Ulica Szubińska należy do najbardziej zakorkowanych w regionie.
Fot. Szymon Fiałkowski
Urząd Gminy Białe Błota planuje nieco poprawić warunki dojazdu do Bydgoszczy. W planach jest wybudowanie komfortowego przejazdu przez ulicę Duńską, która mogłaby częściowo odciążyć ulicę Szubińską.
Ulica Duńska prowadzi terenem leśnym od ulicy Chlebowej w okolice ronda turbinowego, gdzie łączy się z wlotem od strony Trzcińca. Właśnie przy okazji budowy ronda w ciągu ul. Szubińskiej została częściowo utwardzona.
Przedstawiony przez gminę projekt zakłada wybudowanie ponad 900 metrów drogi, która połączy się z istniejącym już odcinkiem idącym od ronda turbinowego. Nawierzchnia ma zostać wykonana z mieszanki betonu asfaltowego. Jezdnia będzie miała szerokość 6 metrów – po obu stronach przewidziano także pobocza o szerokości 1 m.
– Droga w swoim założeniu ma pełnić dla mieszkańców gminy rolę alternatywnego połączenia z Bydgoszczą, pozwalając na częściowe odciążenie głównej ulicy Szubińskiej w obu kierunkach – wyjaśnia urząd gminy.
Kiedy początek prac na ulicy Duńskiej?
Gmina pozyskała dla inwestycji dofinansowanie w wysokości ponad 1,2 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Informację tę przekazał we wrześniu Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki.
W niedawno ogłoszonym przetargu swoje oferty złożyło siedem firm. Najtańszą propozycję przedstawiło przedsiębiorstwo PROJBUD Drogownictwo z Białych Błot, które za wykonanie prac zaproponowało 2,6 mln zł.
Do końca miesiąca ma dojść do wyboru najkorzystniejszej oferty i podpisania umowy. Początek prac planowany jest jeszcze w tym roku. Inwestycja ma potrwać 10 miesięcy od momentu zawarcia umowy.
Szubińska jedną z najbardziej zakorkowanych ulic
Droga wojewódzka nr 223 należy do najbardziej zakorkowanych w województwie. Stanowi główną drogę dojazdową do Bydgoszczy dla mieszkańców Białych Błot, a także kierowców jadących z trasy S5 na przykład z Szubina czy Żnina.
Rondo turbinowe w ciągu drogi wojewódzkiej nr 223 zostało otwarte w 2020 roku. Realizacja inwestycji kosztowała 18,6 mln zł. Większość kosztów pokrył urząd marszałkowski (13,7 mln zł), a resztę dołożyła gmina Białe Błota (4,8 mln zł).
- Zawisza odrobił trzy bramki straty. Derby dla Elany - 14 września 2024
- Od soboty drożej za wodę i ścieki w Bydgoszczy. MWiK podnosi stawki - 13 września 2024
- Prezydent Bruski z listem otwartym do radnych sejmiku. Odpowiedział marszałek Całbecki - 13 września 2024
Mnie trochę dziwi, że przy okazji remontu drogi pomiędzy rondem turbinowym, a Białymi Błotami nie zrobiono chociaż jednego dodatkowego pasa w stronę Białych Błót.
Niech na próbę wyłącza jedne jedyne światła przy ? przez które te korki na białych błotach powstają.pieszy i tak ma pierwszeństwo na przejściu..
Do Pana Wiktora, dobry pomysł z tym eksperymentem. Ciekawe czy nie byłoby więcej wypadków, bo niektórzy mają cięższą nogę, niestety, ale jestem za tym. Mogliby ewentualnie położyć garbik na drodze przed pasami, żeby zwolnić i na pewno polepszyłoby to bezpieczeństwo przy przejściu.
Wyłączenie świateł na przejściu dla pieszych na pewno poprawi płynność ruchu samochodów, ale czy poprawi to bezpieczeństwo pieszych? Moim zdaniem Białe Błota należy taktować jak dzielnicę Bydgoszczy, w której co kawałek są światła i korki i jakoś nikt nie myśli o obwodnicy Szwederowa czy Kapuścisk. Pomysł z ulicą Duńską uważam za dobre rozwiązanie choć pewnie mieszakańcą tej okolicy ruch znacznie się zwiększy.