Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Rondo turbinowe pod Bydgoszczą niemal gotowe. Za kilka dni koniec prac [ZDJĘCIA]

Dodano: 24.08.2020 | 17:00

Na zdjęciu: Rondo turbinowe na ul. Szubińskiej wkrótce będzie przejezdne.

Fot. Szymon Fiałkowski

Prace drogowe na ul. Szubińskiej zbliżają się do końca. Wkrótce kierowcy pojadą nowym rondem turbinowym.

W ostatnich dniach zakończone zostały ostatnie prace brukarskie, żywicowanie spoin oraz montaż barier sprężystych rozdzielających nowe jezdnie drogi wojewódzkiej. Zamontowane zostało też oznakowanie pionowe. – W tym tygodniu wykonawca planuje prace przy oznakowaniu poziomym, w tym montaż separatorów rozdzielających pasy ruchu. Sukcesywnie porządkowane jest otoczenie ronda, trwa humusowanie terenów przyległych do lasu – mówi nam rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich Michał Sitarek. W trakcie prac nad oznakowaniem poziomym udostępnione dla ruchu zostaną obie jezdnie drogi wojewódzkiej. Prace przy korzystnej pogodzie zakończą się w ciągu tygodnia.

Inwestycja kosztowała 18,6 mln zł i finansowana jest przede wszystkim ze środków samorządu województwa. Ma poprawić płynność ruchu i ułatwić dojazd od strony al. Ofiar Hitleryzmu, która została wyremontowana na koszt Białych Błot. Gmina zdecydowała się też na budowę odcinka ul. Duńskiej dochodzącej w rejon nowego skrzyżowania. Wcześniej ze środków finansowych powiatu bydgoskiego (przy wsparciu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego) powstał 400-metrowy dojazd do ronda od strony Trzcińca.

Skrzyżowanie będzie miało charakter ronda turbinowego, na którym kierowcy jeszcze przed wjazdem wybiorą właściwy pas ruchu dla dalszego kierunku jazdy. Później nie będą mieli już możliwości zmiany pasa z wewnętrznego na zewnętrzny lub odwrotnie. Ustąpienie pierwszeństwa nastąpi przy wjeździe na rondo, a później nie wystąpią już żadne punkty kolizyjne. Podobne ronda powstają przy drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – w Żołędowie (przed wjazdem na węzeł Bydgoszcz Północ) i na przedłużeniu ul. Grunwaldzkiej (przed wjazdem na węzeł Bydgoszcz Zachód)

Droga wojewódzka nr 223, na której znajdzie się rondo, będzie najkrótszym połączeniem Bydgoszczy z węzłem trasy S5 w Białych Błotach. Dziennie jeździ nią do 24 tysięcy pojazdów, co czyni ją najbardziej zatłoczoną drogą wojewódzką w regionie. Kierowcom dają się we znaki przede wszystkim korki, które w godzinach popołudniowego szczytu występują w stronę Białych Błot i z reguły zaczynają się jeszcze na wiadukcie na ul. Szubińskiej.  W ostatnich miesiącach ruch odbywał się z dodatkowymi utrudnieniami związanymi z budową ronda.

Sebastian Torzewski