Na zdjęciu: Manufaktura Słodyczy Karmelowa Kraina, Fit Forma oraz Muzeum Mydła i Historii Brudu biorą udział w akcji Metropolia za pół ceny.
Fot. Szymon Makowski
Kiedyś znana jako „Bydgoszcz za pół ceny”, a od czterech lat pod szyldem Metropolii – jedna z ulubionych akcji mieszkańców miasta odbywa się na przełomie września i października. Nie powstrzymała jej pandemia. Podobnie jak przedsiębiorców, którzy przecenili swoje produkty i usługi o połowę.
Założenia Metropolii za pół ceny są proste. Partnerzy akcji, czyli firmy i instytucje z regionu, przeceniają wybrane pozycje ze swojej oferty o 50%. Tym razem promocji można wypatrywać przez cały tydzień, a nie jak dotychczas – przez weekend. W akcji koordynowanej przez agencję reklamową Grupa Enjoy Media weźmie udział ponad 170 partnerów. Dla wielu z nich będzie to okazja, aby przypomnieć o sobie dotychczasowym klientom i zaprezentować się nowym.
– Jeśli ktoś nie miał jeszcze okazji odwiedzić naszego muzeum, zrobić własnego mydła i posłuchać, jak to kiedyś było z higieną, to będzie to dobra okazja. Będzie taniej, a tak samo fajnie – mówi Waldemar Bujny z Muzeum Mydła i Historii Brudu, które co roku bierze udział w akcji. Branża turystyczna była jedną z tych, które najbardziej ucierpiały podczas spowolnienia gospodarczego. – Rzeczywiście musieliśmy przenieść się do sieci i zorganizowaliśmy dwa wydarzenia live, które cieszyły się dużym zainteresowaniem. Czekaliśmy aż goście do nas wrócą i tak się stało – mówi Bujny.
Jednym z najważniejszych założeń akcji Metropolii za pół ceny jest zróżnicowanie oferty. Do akcji przystąpili przedsiębiorcy z różnych branż – od restauratorów przez jednostki kultury i rozrywki po sklepy odzieżowe, salony optyczne i jubilerskie. Swoją ofertę promują też szkoły tańca, salony kosmetyczne czy debiutujące w tym roku firmy informatyczne oraz firmy zajmujące się dystrybucją automatów do kawy.
[METROPOLIA ZA PÓŁ CENY 2020 – ZOBACZ LISTĘ PROMOCJI]
Jako jeden z pierwszych do udziału w akcji zapisał się klub Fit Forma z ul. Pod Blankami, który oferuje karnety w niższej cenie. – To doskonała odskocznia od domu, rodziny, dzieci. Można zgubić zbędne kilogramy i poznać wiele fajnych osób – mówi Hanna Zmitrowicz, która na spotkanie z nami przyszła z… trampoliną. To jeden z rekwizytów, które przydają się podczas zajęć. – Taki trening trwa około 55-60 minut. Zaczynamy rozgrzewką, mamy elementy wzmacniające, kończymy rozciąganiem. Na trampolinach skaczemy w rytm energicznej muzyki, a w dodatku śpiewamy popularne piosenki, więc czas leci bardzo szybko – wyjaśnia.
W czasie epidemii Fit Forma także przeniosła się do internetu, gdzie organizowała zajęcia online. – Wiele dziewczyn wróciło na zajęcia w sali, gdy tylko było to możliwe. Wszystkie były bardzo spragnione ruchu i naszych spotkań – mówi Zmitrowicz.
Nie można jednak cały czas dbać o formę – czasami trzeba pozwolić sobie na trochę luzu i… słodyczy. Na przykład w Manufakturze Słodyczy Karmelowa Kraina, gdzie na co dzień ręcznie robione są cukierki i lizaki z karmelu, czekolada oraz krówki bydgoskie. Sklep znajdujący się przy ul. Długiej 31 także poradził sobie w trudnym czasie spowolnienia gospodarczego. – Klienci nas nie opuścili i sklep prawie cały czas był czynny. Mamy jedynie mniej grup zorganizowanych – mówi Ewa Chróścińska.
W trakcie Metropolii za pół ceny będzie można wziąć udział w warsztatach robienia lizaków i czekolady i w ten sposób zapoznać się z procesem produkcji, a podczas zajęć dotyczących czekolady obejrzeć także film. – Chcemy, żeby klient był bardziej świadomy, sięgając po czekoladę i wiedział, skąd się ona bierze – wyjaśnia Chróścińska. Na warsztaty wymagane są wcześniejsze zapisy.
Co ważne, akcja obecna będzie nie tylko w Bydgoszczy i regionie, ale też w świecie wirtualnym. Udział biorą bowiem także sklepy internetowe, które mają siedzibę na terenie objętym Metropolią za pół ceny. Wiele miejsc oferuje także vouchery, które należy zakupić w ciągu tygodnia zniżek, ale wykorzystać można później. Tak jest na przykład z absolutną nowością w ofercie, czyli usługą wystrojenia kościoła na ślub.