[awesome-weather owm_city_id="3102014" location="Bydgoszcz" units="C" size="wide" show_icons="1" custom_bg_color="#070738"]
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

S10 Bydgoszcz – Toruń z kompletem umów. Teraz czas na budowę

Dodano: 24.01.2023 | 16:23

Na zdjęciu: Toruński odcinek S10 wybuduje konsorcjum na czele z hiszpańską firmą Rubau.

Fot. GDDKiA

GDDKiA podpisała czwartą i zarazem ostatnią umowę na projekt i budowę drogi ekspresowej S10 z Bydgoszczy do Torunia. We wtorek, 24 stycznia ogłoszono zawarcie kontraktu z konsorcjum Rubau Polska/Poltores na realizację 12-kilometrowego odcinka pomiędzy węzłami Toruń Zachód i  Toruń Południe. Wartość umowy to niemal 340 mln zł.

Przetarg na projekt i budowę odcinka S10 w rejonie Torunia został ogłoszony w lipcu 2021 roku. Zgodnie z przewidywaniami, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała jako najkorzystniejszą najtańszą propozycję konsorcjum firm NDI/„SP” Sine Midas Stroy. Ich przedstawiciele odmówili jednak odpisania kontraktu wartego 300 milionów złotych, tłumacząc się niemożnością realizacji zadania za zaoferowaną wówczas cenę. Za drugim razem drogowcy wybrali propozycję PolAquy, lecz walkę o wielomilionową umowę podjęło konsorcjum Rubau/Poltores. Podczas ponownego wyboru ofert ich kontrpropozycja została bowiem odrzucona z powodu niezgodności treści z warunkami zamówienia – hiszpańska spółka walczyła jednak o przywrócenie do gry i dopięła swego.

W październiku 2022 roku Krajowa Izba Odwoławcza nakazała unieważnienie wyboru PolAquy i ponowną analizę wszystkich propozycji cenowych. W listopadzie GDDKiA dokonała wyboru: tym razem konsorcjum Rubau/Poltores. W przetargu nie złożono już odwołań; pomyślnie przebiegła też procedura kontroli uprzedniej Urzędu Zamówień Publicznych.

We wtorek, 24 stycznia GDDKiA poinformowała o podpisaniu umowy z konsorcjum Rubau/Poltores na budowę odcinka S10 pod Toruniem. W ramach inwestycji powstaną nowe węzły: Toruń Podgórz i Toruń Czerniewice – ten ostatni ułatwi kierowcom wjazd na S10 oraz A1 z drogi krajowej nr 91. Nastąpi też przebudowa krajowej „91” w zakresie ronda Łódzka-Solankowa. – To trasa o kluczowym znaczeniu dla regionu i dla metropolii bydgoskiej, której da ona połączenie z autostradą A1 – mówił wicewojewoda Józef Ramlau.

Planowany termin ukończenia inwestycji wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie to 41 miesięcy od podpisania umowy (z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych) – oznacza to, że trasa ma być gotowa w 2026 roku. W ciągu najbliższych 15 miesięcy wykonawca będzie musiał złożyć wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

NIE PRZEGAP: Budowa S10. Zobacz przebieg obwodnicy Bydgoszczy [WIDEO]

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Janek
Janek
2 dni temu

Boże, jeszcze ponad 3 lata… plus jakiś poślizg, który raczej na pewno na którymś odcinku się zdarzy…

Piotr
Piotr
2 dni temu

I przez najbliższe 15 miesięcy nic nie będą robić bo teraz planowanie i pozwolenia. Ja chcę widzieć ekipę na placu budowy.