Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Startuje przebudowa mostu na drodze nieopodal Bydgoszczy. Obiekt będzie zamknięty! [MAPA OBJAZDÓW]

Dodano: 05.02.2021 | 12:37

Na zdjęciu: Od 8 lutego rozpocznie się przebudowa mostu w Byszewie nad rzeką Krówką. Stanowi ona prawy dopływ Brdy i łączy szereg jezior położony w tak zwanej rynnie Byszewskiej

Fot. ZDW

W poniedziałek, 8 lutego rozpocznie się przebudowa mostu w Byszewie, zlokalizowanym na odcinku drogi wojewódzkiej nr 243 łączącej Koronowo z Mroczą. Konstrukcja zostanie wzmocniona oraz poszerzona – po przebudowie będzie funkcjonował na niej ciąg pieszo-rowerowy. Jak informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich, na czas prac zostaną wprowadzone objazdy.

Wąska przeprawa nad rzeką Krówką, stanowiącą prawy dopływ Brdy, od lat wymagała modernizacji. Wiosną ubiegłego roku Zarząd Dróg Wojewódzkich poszukiwał wykonawcy prac – zakładano bowiem, że rozpoczną się one jeszcze latem, a ich finisz nastąpi przed końcem 2020 roku. Ostatecznie procedury przeciągnęły się –  wykonawcą wybranym w drodze przetargu zostało konsorcjum stworzone przez firmę Optem, które złożyło najkorzystniejszą ofertę. Inwestycja pochłonie blisko 2 miliony złotych z budżetu samorządu województwa.

Jak informuje ZDW, przebudowa mostu w Byszewie rozpocznie się w poniedziałek, 8 lutego. Na czas pierwszych prac (obejmujących rozbiórki elementów starej przeprawy) obiekt zostanie zamknięty. – Dla ruchu tranzytowego zalecamy objazd wytyczony od Mroczy z wykorzystaniem drogi wojewódzkiej nr 241, drogi krajowej nr 10, drogi wojewódzkiej nr 244 i drogi krajowej nr 25. Kierowcy mogą również korzystać z otwartej już obwodnicy Bydgoszczy. Objazd dla ruchu lokalnego prowadzi od Prosperowa przez Wierzchucinek, Wierzchucice, Witoldowo i Salno – przekazują drogowcy. Mapa objazdów znajduje się poniżej.

Byszewo-objazd-1030x601

Projekt przebudowy byszewskiej przeprawy zakłada całkowitą rozbiórkę istniejącej konstrukcji przęsła mostu i częściową rozbiórkę przyczółków. – Wybudowana zostanie nowa konstrukcja stalowa z blach falistych. Karbowana powierzchnia usztywni konstrukcję i zapewni dobrą współpracę z otaczającym ją gruntem i betonem – informuje zarząd.

Po przebudowie szerokość drogi na nowym przepuście wzrośnie do 10 metrów. – Pozwoli to zlokalizować 7 metrową jezdnię oraz szeroki ciąg dla pieszych i rowerzystów. Obiekt zostanie wyposażony w bariery i balustrady. Umocnione zostanie przyległe do obiektu koryto rzeki oraz skarpy. Ułożone zostaną też nowe nawierzchnie na obiekcie i dojazdach – wyliczają drogowcy.

Wykonawca przebudowy obiektu w Byszewie zakłada zakończenie prac już wiosną. Będzie to kolejna przeprawa nad Krówką wyremontowana na zlecenie ZDW – w 2016 roku zmodernizowano most w Drzewianowie, który także znajduje się w ciągu DW 243. To zadanie pochłonęło 1,2 miliona złotych.

Błażej Bembnista