Na zdjęciu: Już wkrótce wycena szkód komunikacyjnych będzie przyspieszona - dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
Fot. Stanisław Gazda
Warta, jako pierwsza w kraju firma ubezpieczeniowa ruszyła z testami rozpoznawania obrazu w likwidacji szkód, z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Pełne wdrożenie tego rozwiązania planowane jest na drugą połowę roku i może być zastosowane nawet w 60 proc. zgłoszonych szkód komunikacyjnych.
Pierwszym krokiem było uruchomienie konkursu na dostawcę technologii Image Recognition, w którym udział wzięło 8 firm. Obecnie rusza kolejny etap, w którym Warta wraz z wybraną firmą – Control Expert – rozpoczyna testy nowej technologii. Nowe rozwiązanie będzie analizowało zdjęcia szkód komunikacyjnych i na ich podstawie rozpoznawało uszkodzone elementy karoserii samochodów, a potem szacowało wartość odszkodowania. Pilotaż zostanie przeprowadzony przez wybraną grupę przeszkolonych pracowników.
Image Recognition, jest technologią, która z jednej strony przyśpieszy proces likwidacji szkód, z drugiej zaś oznaczać będzie efektywniejsze wykorzystanie zespołu rzeczoznawców, którzy będą mogli się skupić na skomplikowanych szkodach. Oczywiście w pierwszej fazie praca sztucznej inteligencji będzie w pełni kontrolowana przez człowieka, aby wykluczyć jakiekolwiek błędy na etapie zdobywania przez nią niezbędnego doświadczenia.
Na etapie testów nowe rozwiązanie będzie oceniało i wyceniało uszkodzenia przedstawione na zdjęciach przesłanych przez klienta, w oparciu o profesjonalny system wyceny. W kolejnym kroku rzeczoznawca Warty zweryfikuje poprawność automatycznie rozpoznanych uszkodzeń i ewentualnie wprowadzi korekty. Zgodnie z szacunkami Warty system ten może objąć w przyszłości nawet 60 proc. spraw zgłaszanych do firmy w związku z ubezpieczeniem komunikacyjnym.
Warta pracuje również nad drugim projektem związanym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Jeszcze w tym półroczu część zgłoszenia szkody poprzez infolinię będzie przyjmował bot z wykorzystaniem systemu rozpoznawania mowy. Dzięki temu rozwiązaniu zdecydowanie skróci się czas oczekiwania na przyjęcie sprawy, szczególnie w okresie anomalii pogodowych (burze, powodzie, nawałnice). Drugą część rozmowy, podczas której oferowane będą klientowi możliwe warianty rozliczenia szkody czy zorganizowania usług – będą nadal prowadzili pracownicy firmy ubezpieczeniowej. /Info.Wire.pl/
Dodaj komentarz