Bydgoszcz
16C
Słonecznie
82% wilgotność
Wiatr: 2km/h S
H 19 • L 14
14C
Sr
16C
Czw
16C
Pt
15C
Sob
8C
Nd
Relacja na żywo z dróg w Bydgoszczy i regionie w naszej nowej usłudze TRAFFIC. Kliknij, aby zobaczyć więcej.
Metropolia BydgoskaAKTUALNOŚCISztuczna inteligencja na usługach likwidatora szkód!
likwidacja szkód2
06.02.2019 | 22:32

Sztuczna inteligencja na usługach likwidatora szkód!

Na zdjęciu: Już wkrótce wycena szkód komunikacyjnych będzie przyspieszona - dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

Fot. Stanisław Gazda

Warta, jako pierwsza w kraju firma ubezpieczeniowa ruszyła z testami rozpoznawania obrazu w likwidacji szkód, z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Pełne wdrożenie tego rozwiązania planowane jest na drugą połowę roku i może być zastosowane nawet w 60 proc. zgłoszonych szkód komunikacyjnych.

Pierwszym krokiem było uruchomienie konkursu na dostawcę technologii Image Recognition, w którym udział wzięło 8 firm. Obecnie rusza kolejny etap, w którym Warta wraz z wybraną firmą – Control Expert – rozpoczyna testy nowej technologii. Nowe rozwiązanie będzie analizowało zdjęcia szkód komunikacyjnych i na ich podstawie rozpoznawało uszkodzone elementy karoserii samochodów, a potem  szacowało wartość odszkodowania. Pilotaż zostanie przeprowadzony przez wybraną grupę przeszkolonych  pracowników.

Image Recognition, jest technologią, która z jednej strony przyśpieszy proces likwidacji szkód, z drugiej zaś oznaczać będzie efektywniejsze wykorzystanie zespołu rzeczoznawców, którzy będą mogli się skupić na skomplikowanych szkodach. Oczywiście w pierwszej fazie praca sztucznej inteligencji będzie w pełni kontrolowana przez człowieka, aby wykluczyć jakiekolwiek błędy na etapie zdobywania przez nią niezbędnego doświadczenia.

Na etapie testów nowe rozwiązanie będzie oceniało i wyceniało uszkodzenia przedstawione na zdjęciach przesłanych przez klienta, w oparciu o profesjonalny system wyceny. W kolejnym kroku rzeczoznawca Warty zweryfikuje poprawność automatycznie rozpoznanych uszkodzeń i ewentualnie wprowadzi korekty. Zgodnie z szacunkami Warty system ten może objąć w przyszłości nawet 60 proc. spraw zgłaszanych do firmy w związku z ubezpieczeniem komunikacyjnym.

Warta pracuje również nad drugim projektem związanym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Jeszcze w tym półroczu część zgłoszenia szkody poprzez infolinię będzie przyjmował bot z wykorzystaniem systemu rozpoznawania mowy. Dzięki temu rozwiązaniu zdecydowanie skróci się czas oczekiwania na przyjęcie sprawy, szczególnie  w okresie anomalii pogodowych (burze, powodzie, nawałnice). Drugą część rozmowy, podczas której oferowane będą klientowi możliwe warianty rozliczenia szkody czy zorganizowania usług – będą nadal prowadzili pracownicy firmy ubezpieczeniowej. /Info.Wire.pl/

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Podobne wpisy

Powiązane treści