Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Budowa trasy S5. Kiedy zostanie otwarty węzeł w Rynarzewie? [ZDJĘCIA]

Dodano: 22.03.2022 | 10:06

Na zdjęciu: Węzeł w Rynarzewie znacząco usprawni ruch w powiatach bydgoskim i nakielskim.

Fot. mat. GDDKiA

Trwa budowa trasy S5. Co prawda czas podróży między Bydgoszczą a Szubinem, Żninem czy Poznaniem już udało się wyraźnie skrócić, ale mieszkańcy powiatów bydgoskiego i nakielskiego wciąż napotykają problemy, gdy chcą dojechać do największego miasta województwa kujawsko-pomorskiego.

Powodem  utrudnień jest nadal powstający węzeł w Rynarzewie. Ciąg główny trasy S5 między węzłami Bydgoszcz Błonie a Szubin Północ został co prawda otwarty 30 października, ale póki trwają prace związane z budową rond, niektórzy kierowcy i tak nie mogą korzystać z S5, bo nie ma odpowiedniego dla nich zjazdu.

Do czasu powstania węzła, kierowcy jadący między Bydgoszczą a Rynarzewem lub Zamościem muszą jechać dawną drogą krajową nr 5. A to znacząco wydłuża podróż – w Białych Błotach lub kawałek za nimi trzeba zjechać na drogę serwisową. Potem powstaje korek w Lipnikach, gdzie trzeba dwukrotnie ustąpić pierwszeństwa, aby z serwisówki wjechać na starodroże „piątki”. Później jest ruch wahadłowy w Kruszynie Krajeńskim i jeszcze jedno wahadło na wjeździe do Rynarzewa.

W okresie zimowej przerwy (między 15 grudnia a 15 marca) wykonawca skupił się głównie na pracach ziemnych, na przykład na wymianie gruntu. – Teraz przygotowuje się do prac brukarskich i położenia warstw nawierzchni – poinformował nas w zeszłym tygodniu, w odpowiedzi na pytanie o węzeł w Rynarzewie, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Julian Drob.

Węzeł w Rynarzewie – kiedy otwarcie?

Otwarcie węzła w Rynarzewie ma nastąpić wiosną. Kiedy dokładnie? Takich informacji GDDKiA jeszcze nie przedstawia. – O dokładnym terminie udostępnienia kierowcom zjazdów i zmiany organizacji ruchu poinformujemy w stosownym komunikacie – mówi Julian Drob.

W połowie marca wprowadzono tymczasową organizację ruchu w Zamościu, gdzie wyłączono z użytku fragment ulicy Ptasiej. Dojazd do pozostałej części tej ulicy został poprowadzony objazdem – ulicami Polną oraz Boczną. Efektem prac ma być wybudowanie docelowego układu skrzyżowania ul. Łąkowej i Ptasiej ze starodrożem DK5.

Na koniec lutego zaawansowanie rzeczowe kontraktu wyniosło 91,5%.

Sebastian Torzewski