Nadszedł czas przebudowy wschodniego wiaduktu w ciągu Armii Krajowej. Kiedy rozpoczną się prace?
Dodano: 08.08.2022 | 09:39Na zdjęciu: Przebudowa wschodniego wiaduktu w ciągu alei Armii Krajowej rozpocznie się na przełomie sierpnia i września.
Fot. ZDMiKP
Na przełomie sierpnia i września ma rozpocząć się przebudowa zachodniego wiaduktu w ciągu alei Armii Krajowej. Wykonawca – Mostostal Kielce – przygotowuje już zaplecze budowy i nową organizację ruchu w obrębie inwestycji. Na początek przeprowadzona zostanie rozbiórka starej konstrukcji: wówczas zamknięty zostanie przejazd ulicą Modrzewiową. Ruch na trasie do Osielska będzie odbywał się w obu kierunkach po niedawno zmodernizowanym wiadukcie wschodnim.
Przetarg na wykonanie przebudowy zachodniego wiaduktu w ciągu alei Armii Krajowej został ogłoszony w marcu. W maju ZDMiKP otworzył koperty w przetargu: wszystkie ze złożonych ofert przekraczały zakładany przez drogowców budżet, wynoszący 25 milionów złotych. Spośród pięciu chętnych, najmniej zaoferował Mostostal Kielce – niespełna 29 milionów złotych. I to właśnie ta firma przebuduje niespełna 40-letnią przeprawę: 7 lipca drogowcy podpisali z nią umowę na przeprowadzenie inwestycji.
Przebudowa zachodniego wiaduktu ma rozpocząć się w najbliższych tygodniach. – Obecnie wykonawca przygotowuje zaplecze budowy. Trwają też uzgodnienia wymagane do wprowadzenia nowej organizacji ruchu, która zapewni mieszkańcom bezproblemowy dojazd do pobliskich nieruchomości. Podczas budowy ruch prowadzony będzie dwukierunkowo sąsiednim wiaduktem – informuje Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP.
Zobacz: Koniec przebudowy wiaduktu w ciągu Wojska Polskiego [WIDEO]
Prace rozpoczną się od rozbiórki istniejącego wiaduktu. Zakłada się, że jej start nastąpi na przełomie sierpnia i września. Wówczas ma zostać zamknięty przejazd pod samym obiektem, czyli dojazd do ulicy Modrzewiowej. Prace będą prowadzone w terminach zaakceptowanych przez zarządcę infrastruktury kolejowej.
Nowy obiekt będzie wyglądał podobnie jak sąsiedni wiadukt – pojawią się łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe. Zachowane zostaną dwa pasy ruchu dla samochodów, natomiast zlikwidowany zostanie nieużywany pas awaryjny, a odzyskane w ten sposób miejsce przeznaczone zostanie na drogę rowerową. – Funkcjonalnie należy się spodziewać „lustrzanego” układu w porównaniu do tego, który wybudowano razem z wiaduktem wschodnim. Będą więc schody po obu stronach torów kolejowych, chodnik i droga rowerowa od strony ul. Czerkaskiej oraz pochylnia pieszo-rowerowa do Lasu Gdańskiego – dodaje Okoński.
Jeśli w trakcie prac nie wystąpi konieczność dodatkowych robót, prace budowlane potrwają około roku.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Petycja i zatrważające pomiary prędkości. Czy i kiedy ulica Geodetów doczeka się przebudowy?