Tramwaje zwalniają na Wojska Polskiego. Znamy powód ograniczenia prędkości
Dodano: 18.09.2024 | 20:30Na zdjęciu: Po kilku latach od remontu wiaduktów drogowych nad alejami Jana Pawła II, ZDMiKP przygotowuje się do przebudowy przeprawy tramwajowej. Na razie wprowadza ograniczenie prędkości.
Fot. Szymon Fiałkowski/archiwum
Na sieci tramwajowej Bydgoszczy pojawiło się kolejne miejsce, w którym pojazdy muszą zwalniać. To wiadukt w ciągu ulicy Wojska Polskiego.
Stan torowisk w Bydgoszczy jest bardzo zły. Doraźne naprawy maskują problemy, ale wciąż pojawiają się nowe miejsca, w których tramwaje muszą zwalniać, „bujają się” albo przejeżdżają przez wyboczenia. Według odpowiedzi na interpelację radnego Szymona Roga, który zapytał o „czarne punkty” bydgoskiej sieci, ograniczenia prędkości obowiązują w 10 miejscach (stan na połowę sierpnia), ale to jedynie część wyeksploatowanych torowisk. Prezydent Rafał Bruski przedstawił członkowi klubu Bydgoskiej Prawicy następujące dane:
1. ul. Gdańska na wiadukcie przy Zawiszy – ograniczenie do 30 km/h wprowadzone przed 2011 rokiem z uwagi na stan techniczny (w chwili obecnej odbywa się analiza pod kątem likwidacji ograniczenia prędkości).
2. ul. Spadzista (Łęgnowo) – ograniczenie do 20 km/h na odcinku Toruńska-Hutnicza wprowadzone przed 2011 rokiem z uwagi stan techniczny (naprawa w ramach utrzymania w 2025 oraz 2026 roku).
3. Wszystkie węzły rozjazdowe i zwrotnice na terenie miasta – zgodnie z instrukcją 7/2009 w sprawie przepisów dla służb ruchu MZK, podczas przejeżdżania przez zwrotnicę – zarówno pod ostrze jak i z drugiej strony – prędkość tramwajów nie może przekroczyć 10 km/h. Data wprowadzenia – od 26 listopada 2009 roku.
4. ul. Toruńska – zły stan techniczny (przebudowa w realizacji) na odcinkach: zajezdnia tramwajowa – Stomil, Perłowa – rondo Toruńskie oraz Toruńska – Żupy – 20 km/h. Data wprowadzenia – przed rokiem 2011.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ NA TEMAT PRZEBUDOWY TOROWISKA WZDŁUŻ TORUŃSKIEJ [KLIKNIJ TUTAJ]
5. ul. Chodkiewicza – zgodnie z wytycznymi decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach maksymalna prędkość na odcinku do Bielaw to 40 km/h. Data wprowadzenia – 17 stycznia 2017.
6. ul. Szpitalna – z uwagi na bezpieczeństwo pieszych na długości łuku poziomego przed pętlą Glinki (tylko łuk) – 10 km/h. Data wprowadzenia – przed 2011 rokiem. Na długości od ul. Zdrowotnej do ul. Łomżyńskiej (z uwagi na bezpieczeństwo pieszych) – 30 km/h. Wprowadzono 13 marca 2023 roku.
7. ul. Dworcowa – prośba mieszkańców z uwagi na drgania w starych kamienicach – na odcinku od Dworcowa 84 do skrzyżowania Dworcowej z ul. Jana III Sobieskiego – 20 km/h. Data wprowadzenia – 28 marca 2014.
8. ul. Nakielska – zły stan techniczny (bieżące napawanie szyn oraz wymiana podkładów) na odcinku od ul. Nakielska 22 do ul. Czerwonego Krzyża – 20 km/h (planowana zmiana konstrukcji torowiska z płyt węgierskich na torowisko klasyczne; rozpoczęto proces przygotowania dokumentacji) oraz od posesji przy ul. Nakielska 93 do posesji przy ul. Nakielska 125 – 15 km/h. Data wprowadzenia – przed 2011.
9. Most Pomorski – 10 km/h na długości całego mostu z uwagi na zły stan przeprawy. Rozpoczęto przygotowania do przebudowy konstrukcji. Wprowadzono 22 listopada 2022 roku.
CZYTAJ WIĘCEJ: Są chętni na stworzenie koncepcji nowego mostu Pomorskiego. Spory rozrzut cen
10. ul. Marszałka Focha – zły stan techniczny szyn (naprawa w 2024 lub 2025 roku) na przystanku tramwajowym „Opera” do ul. E. Warmińskiego – 10 km/h. Wprowadzono 5 lipca 2024.
Do podanych miejsc warto dopisać także ulicę Jagiellońską (zwłaszcza na odcinku rondo Fordońskie – Łużycka oraz Dworzec Autobusowy – rondo Jagiellonów), trasę do Fordonu (m.in. wyboczenia przed przystankiem Kleeberga, między Rejewskiego a Dworcem Wschód, uskoki na estakadzie czy w rejonie przejścia przy ulicy Kasztelańskiej). Od dziś na liście ograniczeń jest również wiadukt tramwajowy w ciągu ulicy Wojska Polskiego. Obiekt z lat 70. XX wieku przebudowano już 20 lat temu, a obecnie – z uwagi na uruchomienie trasy przy Kujawskiej – na tym odcinku kursują linie 2, 9 i 11.
– Służby sieciowe MZK na pilne polecenie ZDMiKP nakazały ograniczenie prędkości na wiadukcie tramwajowym WOŚP (Wojska Polskiego) do 10km /h w obu kierunkach – taką wiadomość otrzymaliśmy od Czytelnika w środę, 18 czerwca rano. Postanowiliśmy zapytać zarząd dróg, dlaczego motorniczowie muszą redukować prędkość w kolejnej lokalizacji.
@metropoliabydgoska.pl Czujecie ten klimat? ???? #bydgoszcz #wyspamlynska #metropoliabydgoska #metropoliabydgoskapl ♬ Beggin’ – Måneskin
– ZDMiKP nadzoruje stan techniczny ponad 120 obiektów inżynierskich. Każdy z obiektów zgodnie z wymogami przechodzi okresowe przeglądy techniczne, a ustalenia z nich zapisywane są w kartach przeglądu technicznego każdego z nich – podkreślają drogowcy. I przyznają wprost, że po dwóch dekadach od modernizacji przygotowują się do przebudowy przeprawy nad alejami Jana Pawła II.
– Ograniczamy prędkość przejazdu tramwajów w celu zmniejszenia drgań konstrukcji przedłużając jej żywotność. W najbliższym czasie planujemy zlecić opracowanie dokumentacji technicznej przebudowy tego obiektu, aby w najbliższych latach zbudować go od nowa. Obecne ograniczenie prędkości ma charakter utrzymaniowy – przekazuje MetropoliaBydgoska.PL ZDMiKP.
- Sztuka wychodzi z Politechniki. Uczelnia nawiązała współpracę z III LO - 11 grudnia 2024
- Przystanki wiedeńskie przy Placu Praw Kobiet już czynne. Prace przy placu Wolności jeszcze trwają - 11 grudnia 2024
- Bydgoszcz buduje markę turystyczną. Naszą siłą jest Brda i jej ponadprzeciętna oferta atrakcji - 10 grudnia 2024