Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Wyłączone światła w Brzozie. Kierowcy narzekają na korki

Dodano: 12.07.2023 | 12:24

Na zdjęciu: Na skrzyżowaniu DK25 z DW254 ruch jest duży praktycznie o każdej porze.

Fot. Sebastian Torzewski

Kierowcy podróżujący przez Brzozę narzekają na wyłączenie sygnalizacji świetlnej. Tłumaczą, że wjazd na drogę krajową nr 25 jest naprawdę trudny.

Zgłoszenie o częstym wyłączaniu sygnalizacji w Brzozie na skrzyżowaniu DK25 oraz DW254 (droga na Łabiszyn) otrzymaliśmy od Czytelniczki. – Zatory są jeszcze większe niż dotychczas w trakcie popołudniowego szczytu. Praktycznie nie ma możliwości wyjazdu z DW254 na DK25 bez przepuszczenia przez innego kierowcę lub bez wymuszania pierwszeństwa – napisała nam kilka tygodni temu pani Marta.

Od tego czasu byliśmy w Brzozie parę razy i sygnalizacja rzeczywiście prawie za każdym razem mrugała na pomarańczowo. Zdarzyło się też, że była włączona, ale światło czerwone w ciągu DK25 paliło się nadzwyczaj długo, powodując ogromny korek na krajówce.

W rejonie skrzyżowania toczą się obecnie różne prace drogowe. Na odcinku Brzoza – Nowa Wieś Wielka powstaje ciąg pieszo – rowerowy, a droga wojewódzka nr 254 do Łabiszyna jest w remoncie. Ruch na niej został wyraźnie ograniczony, ale akurat dla mieszkańców Brzozy niewiele się zmieniło – oni nadal korzystają ze skrzyżowania DW254 z DK25.

Sytuacja jest monitorowana na bieżąco

Postanowiliśmy zapytać w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, z jakiego dokładnie powodu światła są wyłączane i jak długo potrwa taki stan rzeczy. Na wstępie odpowiedzi rzecznik prasowy drogowców Julian Drob zaznaczył,  że jest to „jedno z miejsc o bardzo dużym natężeniu ruchu samochodowego w regionie”.

– Przed rozpoczęciem budowy ciągu pieszo-rowerowego na DK25 na odc. Brzoza – Nowa Wieś Wielka prowadzone były prace w obrębie pasa drogowego, które polegały na wycince krzewów i chwastów. Były to roboty szybko postępujące, ale mogące wpływać na płynność ruchu. Obecnie wchodzimy w kolejny etap realizacji, który wiąże się z innym zakresem utrudnień – wyjaśnia Drob, dodając, że aktualny stan utrudnień dostępny jest na mapie w serwisie drogi.gddkia.gov.pl.

Rzecznik zapewnia, że służby utrzymaniowe GDDKiA na bieżąco monitorują sytuację ruchową w obrębie skrzyżowania, a także na dojazdach do niego. – W razie konieczności po analizie sytuacyjnej wprowadzane są zmiany polegające na optymalizacji pracy sygnalizacji świetlnej. Jednakże biorąc pod uwagę dużą dysproporcję ruchu i ograniczoną przepustowość przekroju drogowego należy mieć na względzie możliwość pojawiania się zatorów w okresach wzmożonego ruchu np. szczyt poranny, popołudniowy, a także okres wakacyjny – wyjaśnia Drob.

Pomoże dopiero przebudowa

Według Droba sytuację całościowo poprawi dopiero budowa nowego układu DK25 w Brzozie w ramach budowy trasy S10. Przypomnijmy, że wykonawca odcinka S10 Bydgoszcz Południe – Brzoza ma także przebudować fragment DK25. Trasa zostanie rozbudowana do dwóch pasów i ominie Brzozę od wschodu (za hotelem Brzoza). Powstaną dwa węzły: Zielona oraz Brzoza.

[CZYTAJ WIĘCEJ O OBWODNICY BRZOZY]

Sebastian Torzewski