Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Wyłączone światła w Brzozie. Kierowcy narzekają na korki

Dodano: 12.07.2023 | 12:24

Na zdjęciu: Na skrzyżowaniu DK25 z DW254 ruch jest duży praktycznie o każdej porze.

Fot. Sebastian Torzewski

Kierowcy podróżujący przez Brzozę narzekają na wyłączenie sygnalizacji świetlnej. Tłumaczą, że wjazd na drogę krajową nr 25 jest naprawdę trudny.

Zgłoszenie o częstym wyłączaniu sygnalizacji w Brzozie na skrzyżowaniu DK25 oraz DW254 (droga na Łabiszyn) otrzymaliśmy od Czytelniczki. – Zatory są jeszcze większe niż dotychczas w trakcie popołudniowego szczytu. Praktycznie nie ma możliwości wyjazdu z DW254 na DK25 bez przepuszczenia przez innego kierowcę lub bez wymuszania pierwszeństwa – napisała nam kilka tygodni temu pani Marta.

Od tego czasu byliśmy w Brzozie parę razy i sygnalizacja rzeczywiście prawie za każdym razem mrugała na pomarańczowo. Zdarzyło się też, że była włączona, ale światło czerwone w ciągu DK25 paliło się nadzwyczaj długo, powodując ogromny korek na krajówce.

W rejonie skrzyżowania toczą się obecnie różne prace drogowe. Na odcinku Brzoza – Nowa Wieś Wielka powstaje ciąg pieszo – rowerowy, a droga wojewódzka nr 254 do Łabiszyna jest w remoncie. Ruch na niej został wyraźnie ograniczony, ale akurat dla mieszkańców Brzozy niewiele się zmieniło – oni nadal korzystają ze skrzyżowania DW254 z DK25.

Sytuacja jest monitorowana na bieżąco

Postanowiliśmy zapytać w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, z jakiego dokładnie powodu światła są wyłączane i jak długo potrwa taki stan rzeczy. Na wstępie odpowiedzi rzecznik prasowy drogowców Julian Drob zaznaczył,  że jest to „jedno z miejsc o bardzo dużym natężeniu ruchu samochodowego w regionie”.

– Przed rozpoczęciem budowy ciągu pieszo-rowerowego na DK25 na odc. Brzoza – Nowa Wieś Wielka prowadzone były prace w obrębie pasa drogowego, które polegały na wycince krzewów i chwastów. Były to roboty szybko postępujące, ale mogące wpływać na płynność ruchu. Obecnie wchodzimy w kolejny etap realizacji, który wiąże się z innym zakresem utrudnień – wyjaśnia Drob, dodając, że aktualny stan utrudnień dostępny jest na mapie w serwisie drogi.gddkia.gov.pl.

Rzecznik zapewnia, że służby utrzymaniowe GDDKiA na bieżąco monitorują sytuację ruchową w obrębie skrzyżowania, a także na dojazdach do niego. – W razie konieczności po analizie sytuacyjnej wprowadzane są zmiany polegające na optymalizacji pracy sygnalizacji świetlnej. Jednakże biorąc pod uwagę dużą dysproporcję ruchu i ograniczoną przepustowość przekroju drogowego należy mieć na względzie możliwość pojawiania się zatorów w okresach wzmożonego ruchu np. szczyt poranny, popołudniowy, a także okres wakacyjny – wyjaśnia Drob.

Pomoże dopiero przebudowa

Według Droba sytuację całościowo poprawi dopiero budowa nowego układu DK25 w Brzozie w ramach budowy trasy S10. Przypomnijmy, że wykonawca odcinka S10 Bydgoszcz Południe – Brzoza ma także przebudować fragment DK25. Trasa zostanie rozbudowana do dwóch pasów i ominie Brzozę od wschodu (za hotelem Brzoza). Powstaną dwa węzły: Zielona oraz Brzoza.

[CZYTAJ WIĘCEJ O OBWODNICY BRZOZY]

0 0 votes
Article Rating
Sebastian Torzewski
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Paweł_Brzoza
Paweł_Brzoza
11 miesięcy temu

Dzięki za ten artykuł. Nie padło tu jednak najważniejsze. Wjazd na tę drogę od strony biedronki czy Brzozy to loteria o życie. Co ma wyłącznie świateł do budowy drogi rowerowej, czy nawet odcinka Brzoza – Łabiszyn. Panie rzeczniku – niech pan nie ściemnia i niech pan powie że nie ma pan pojecia co się dzieje. Kompletnie nad tym nie panujecie narażając życie ludzkie.

Paweł
Paweł
11 miesięcy temu

Większych bzdur dawno nie czytałem. Korki tworzą się właśnie przez włączoną sygnalizację a nie jej brak. Ilu kierowców zapytaliście? Gdzie te korki?