Bydgoszcz
14C
Niebo częściowo zachmurzone
88% wilgotność
Wiatr: 10km/h W
H 14 • L 14
14C
Pt
17C
Sob
17C
Nd
17C
Pon
15C
Wt
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczInwestycjeZnamy pierwsze oferty na budowę drogi S10 pomiędzy Bydgoszczą a Toruniem. Duże zainteresowanie i relatywnie niskie ceny
27.08.2021 | 15:24

Znamy pierwsze oferty na budowę drogi S10 pomiędzy Bydgoszczą a Toruniem. Duże zainteresowanie i relatywnie niskie ceny

Eryk Dominiczak | e.dominiczak@metropoliabydgoska.pl

Na zdjęciu: Odcinek drogi S10 pomiędzy Bydgoszczą a Toruniem ma być gotowy w 2026 roku. Na razie kierowcy mogą korzystać jedynie z krótkiego odcinka trasy ekspresowej między węzłami Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) a Bydgoszcz Południe (Stryszek).

Fot. Szymon Makowski

Dziewięć firm zgłosiło swój akces do zaprojektowania i budowy pierwszego z czterech odcinków drogi ekspresowej S10 pomiędzy Bydgoszczą a Toruniem obejmującego fragment od węzła w Stryszku do nowego węzła w Emilianowie. Co ważne – wszystkie oferty mieszczą się w budżecie zaplanowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Otwarcie ofert nastąpiło w piątek, 27 sierpnia przed południem, niemal dokładnie miesiąc po pierwotnie zakładanym terminie. Na zaprojektowanie oraz wybudowanie odcinka stanowiącego też południową obwodnicę Bydgoszczy wraz z przebudową przecinającego S10 fragmentu drogi krajowej nr 25 drogowcy zabezpieczyli ponad 560 milionów złotych. Wszystkie propozycje, które spłynęły do GDDKiA, opiewały na kwoty pomiędzy 400 a nieco ponad 520 mln zł.

Najniższą ofertę złożyła firma Budimex, która za realizację inwestycji chce niespełna 410 mln złotych. Niespełna milion złotych więcej oczekuje spółka Intercor. Trzecia w kolejności – z ofertą na 417 mln złotych – jest Polaqua. Warto dodać, że wszystkie ona są już zaangażowane w budowę drogi ekspresowej S5 w naszym regionie. Podobnie zresztą jak konsorcjum Mirbudu i Kobylarni, które tym razem oczekuje za wykonanie robót 444 mln zł. Kolejne propozycje złożyły: Strabag (450 mln zł), konsorcjum z sopocką spółką NDI jako liderem (462 mln zł), Mota-Engil oraz Masfalt (503 mln zł), spółka PORR (515 mln zł) oraz Aldesa Construcciones – 521 mln zł.

Cena jest kluczowym kryterium w przetargu i odpowiada za 60 procent końcowej oceny. Ponadto pod uwagę będzie brane rozszerzenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne, instalacje zasilające oraz tzw. elementy wsporcze – czyli na przykład maszty, słupy czy fundamenty (bazowa gwarancja wynosi 5 lat, można ją maksymalnie wydłużyć o kolejnych pięć) oraz skrócenie czasu realizacji kontraktu (o maksymalnie trzy miesiące – do 45 miesięcy). GDDKiA na razie tych danych nie podała, ale należy się spodziewać, że większość wykonawców (jeśli nie wszyscy) zdecydowała się na takie zobowiązania.

Odcinek drogi S10 pomiędzy węzłem w Stryszku (obecnie pod nazwą Bydgoszcz Południe) a Emilianowem będzie liczył 8,9 kilometra. W ramach inwestycji rozbudowana zostanie również wspomniana DK 25 na długości ponad 5 kilometrów. Przebudowie ulegnie sam węzeł Bydgoszcz Południe, powstaną także trzy nowe – w Emilianowie (S10) oraz Zielonce i Brzozie (DK 25). W Emilianowie zaplanowano również dwa MOP-y, czyli miejsca obsługi podróżnych.

Otwarcie ofert na pozostałe trzy odcinki drogi S10 pomiędzy Bydgoszczą a Toruniem zaplanowano na terminy w pierwszej połowie września.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Adam
Adam
26 dni temu

Oczywiscie jak to bywa znowu zostanie wybrane najtansze rozwiazanie.

Przemek
Przemek
24 dni temu

Ja bym wybrał firmę Strabag robili odcinek w bydgoszczy od ul. Glinki do wojska Polskiego przyglądałem się budowie wszystko szło sprawnie i dobre materiały stosują ale nie są naj tańsi

budowlaniec
budowlaniec
20 dni temu

Jedyna porządna firma budowlana w tym kraju to Budimex S.A, bardzo dobrze ze wygrali 1 odcinek, skończą go przed Mirbudem.

Powiązane treści