Koszmar kierowców na Szwederowie? Skrzyżowanie, na którym niewiele da się poprawić [ZDJĘCIA]
Dodano: 18.02.2022 | 21:07Na zdjęciu: Skrzyżowanie ulic Skorupki, Stromej i Żuławy to jeden z charakterystycznych punktów na drogowej mapie Szwederowa.
Fot. Sebastian Torzewski
Skrzyżowanie ulic Skorupki, Stromej i Żuławy to jeden z charakterystycznych punktów Szwederowa. Niestety, w negatywnym tego słowa znaczeniu. Kierowców, którzy próbują włączyć się do ruchu, czeka bowiem trudne zadanie. I nic nie wskazuje na to, aby udało się je ułatwić.
Na problemy na tym skrzyżowaniu zwrócił nam uwagę jeden z Czytelników. – Wjeżdżając z ul. Skorupki w Stromą mamy do czynienia z bardzo niebezpieczną sytuacją całkowitej niewidoczności z lewej strony – napisał do nas pan Piotr, dodając, że zamontowano tam co prawda lustro, ale jego wielkość nie pozwala na skuteczną ocenę odległości, a w dodatku zimą lustro zamarza.
Skrzyżowanie ulic Skorupki, Stromej i Żuławy to rzeczywiście charakterystyczny punkt na drogowej mapie Szwederowa. Powody są dwa. Po pierwsze – widoczność rzeczywiście utrudniają dwie duże kamienice narożne. Po drugie – droga z pierwszeństwem (w tym przypadku ulica Stroma przechodząca w ul. Żuławy) jest charakterystycznie zagięta. Kierowcy próbujący włączyć się do ruchu z ul. Skorupki (od strony Solskiego) muszą się delikatnie wysunąć, a i tak nie będą mieli pewności, że główną drogą nikt nie jedzie. Blisko stąd do drugiego koszmaru kierowców na Szwederowie, czyli skrzyżowania Leszczyńskiego, Nowodworskiej, Ugory, Orlej, Na Wzgórzu Dąbrowskiego i Podgórnej. Przed ponad czterema laty doszło tam do zmiany organizacji ruchu.
O możliwości zmian na skrzyżowaniu Skorupki/Żuławy/Stromej spytaliśmy drogowców. Rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej Tomasz Okoński przyznaje, że dobrze zna to miejsce, ale obecnie niewiele da się zrobić.
– Budynki są położone bardzo blisko jezdni, a chodniki są wąskie. Nie ma możliwości przebudowy, nie ma miejsce na minirondo. Lustro to jedyna dostępna możliwość – wyjaśnia Okoński. Rzecznik dodaje też, że z racji przesunięcia ulic Stromej i Żuławy kierowcy jadący z pierwszeństwem i tak muszą wyraźnie zwolnić.
To rzeczywiście prawda, ale tylko w sytuacji, gdy kierowca zamierza zmieścić się na swoim pasie. Regularnie jednak kierowcy – widząc, że z naprzeciwka nic nie jedzie – decydują się ściąć zakręt, aby przejechać korzystniejszą linią. O takich sytuacja wspomina między innymi nasz Czytelnik. – Kierowcy jadący ulicą Stromą zazwyczaj jadą zbyt szybko i nieświadomie powodują niebezpieczne sytuacje – mówi pan Piotr.
Ulica Stroma to jedna z głównych ulic w starej części Szwederowa. Jeździ tędy autobus linii 61. Okoński zwraca jednak uwagę na fakt, że mimo opisywanych trudności, na skrzyżowaniu bardzo rzadko dochodzi do wypadków. – To nie jest miejsce szczególnie kolizyjne, żaden czarny punkt, który należałoby przebudować – podkreśla rzecznik.
Kierowcom – i tym jadącym z pierwszeństwem, i tym, którzy próbują włączyć się do ruchu – pozostaje więc zachowywać wyjątkową ostrożność i pamiętać o trudnościach, jakie tworzy to skrzyżowanie. – Mimo wszystko liczę że uda się zamontować większe lustro bądź dodatkowy znak ostrzegawczy – apeluje pan Piotr.
W przyszłości ruch na skrzyżowaniu może się zwiększyć. Przypomnijmy, że zgodnie z planem budowy linii tramwajowej przez Szwederowo część skrzyżowań z ulicami Piękną i Solskiego zostanie zamknięta. Nie dotyczy to ulicy Skorupki. Ona może w ten sposób przechwycić ruch z ul. Leszczyńskiego, którą nie będzie można już przeciąć ul. Solskiego. To jednak melodia odległej przyszłości, a opisane zmiany planowane są w drugim etapie inwestycji.
- Stadion Polonii, komunikacja miejska i port w Emilianowie. PiS z poprawkami do budżetów - 11 grudnia 2024
- Maksymilian Pawełczak i Wiktor Przyjemski nagrodzeni na FIM Awards na Majorce - 10 grudnia 2024
- Aktywnie w Bydgoszczy. Jaka oferta zajęć sportowych dla seniorów? - 27 listopada 2024