Trwa inwestycja na ważnej drodze wojewódzkiej. Prace zostaną dokończone wiosną
Dodano: 27.02.2023 | 12:26Na zdjęciu: Jak informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich, prace na DW 241 (związane m.in. z układaniem ostatniej warstwy nawierzchni lub wykonaniem oznakowania poziomego) zostaną dokończone wiosną.
Fot. Tomasz Czachorowski/eventphoto.com.pl dla UMWKP
Trwa modernizacja kolejnych odcinków drogi wojewódzkiej nr 241 łączącej m.in. powiaty nakielski, sępoleński i tucholski. Wiosną dokończone zostaną m.in. prace na trasach Wiele-Więcbork, Wieszyce-Brzuchowo i w Grochowcu. W tym roku zlecone zostaną kolejne inwestycje – m.in. budowa ronda w Sępólnie Krajeńskim.
Kujawsko-pomorski odcinek drogi wojewódzkiej nr 241 ma około 100 kilometrów. Cała trasa prowadząca do Rogoźna w Wielkopolsce ma długość 144 kilometrów. Łączy ona szereg miast i miejscowości położonych na zachodniej ścianie Kujawsko-Pomorskiego, m.in. Kcynię, Nakło nad Notecią, Mroczę, Więcbork, Sępólno Krajeńskie i Tucholę. Obecnie trwa modernizacja trzech odcinków DW 241.
- Wiele-Więcbork (powiat sępoleński, koszt 12,3 mln zł)
- Grochowiec-Sępólno Krajeńskie (powiat sępoleński, koszt 2,1 mln zł)
- Wieszyce-Brzuchowo (powiat tucholski, koszt 4,3 mln zł).
Jak informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich, prace na wyżej wymienionych fragmentach (związane m.in. z układaniem ostatniej warstwy nawierzchni lub wykonaniem oznakowania poziomego) zostaną dokończone wiosną. Wcześniej wykonano wzmocnienie konstrukcji, poprawę odwodnienia czy wymianę barier i słupków.
– To kolejne zadanie zbliżające nas do kompleksowej modernizacji drogi wojewódzkiej nr 241. Zdecydowaliśmy się na realizację drogowych inwestycji etapami, co dało nam większy wybór wśród wykonawców, ale też większą pewność w zakończenie zadania z sukcesem – mówi marszałek Piotr Całbecki.
Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 241. Jakie zadania wykonano, a jakie są w planach?
Znaczna część drogi wojewódzkiej nr 241 została zmodernizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2014. Przebudowano wówczas 23 kilometry tej trasy, między innymi odcinki Kcynia-Nakło oraz Nakło-Mrocza, Mrocza-Wiele, modernizację przeszedł też most na rzece Orlej w Więcborku. Oddano do użytku obwodnice Nakła nad Notecią i Mroczy.
W ubiegłym roku ZDW zleciło przebudowę kilku odcinków DW 241 o łącznej długości 15 kilometrów. Większość prac o wartości około 30 mln zł została już zrealizowana. Odebrane zostały odcinki Wysoka Wieś – Mały Mędromierz (powiat tucholski, koszt 4,5 mln zł) i Trzciany-Skarpa (powiat sępoleński, koszt 6,7 mln zł).
– Po wybudowaniu przyłącza i sfinalizowaniu umowy z dostawcą energii wiosną uruchomiona zostanie także sygnalizacja świetlna w miejscowości Zboże. Nowe sygnalizatory są już zamontowane. Poprawią one między innymi bezpieczeństwo uczniów pobliskiej szkoły – dodają drogowcy. W tym roku zlecone zostaną prace na kolejnych odcinkach DW 241. Samorząd województwa zabezpieczył łącznie prawie 11 mln zł na:
- przebudowę odcinka Mały Mędromierz-Brzuchowo (powiat tucholski)
- budowę ronda w Sępólnie Krajeńskim na skrzyżowaniu ulic Odrodzenia i ks. J. Popiełuszki (powiat sępoleński, zadanie realizowane we współpracy z gminą).
Obwodnice dla Sępólna Krajeńskiego i Więcborka
Równocześnie trwają przygotowania do budowy obwodnic w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241. Kosztem ponad 170 tysięcy złotych powstaje wstępna dokumentacja niezbędna do budowy obwodnicy Więcborka. Trasa ominie miasto oraz miejscowość Witunia od strony zachodniej. Odbyły się już w tej sprawie konsultacje społeczne – do planów wprowadzono uwagi mieszkańców. Obecnie ZDW oczekuje na wydanie decyzji środowiskowej.
W ubiegłym roku podpisana została także umowa na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, z uzyskaniem decyzji środowiskowej i opracowaniem dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, dla obwodnicy Sępólna Krajeńskiego. Wartość tych prac to 1,4 miliona złotych. Odbyły się już pierwsze spotkania z samorządem lokalnym i przedstawicielem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która równocześnie odpowiada za budowę części obwodnicy, którą przebiegać ma droga krajowa nr 25 (Bydgoszcz-Koszalin). Pozwoli to docelowo na wyprowadzenie całego tranzytu z Sępólna Krajeńskiego.
CZYTAJ WIĘCEJ: Budowa dwóch obwodnic w ciągu DK 25. Przetarg na projekt i budowę pod koniec 2023 roku?
- Posłowie Bogucki i Schreiber przekonują: Sytuacja finansowa samorządów nie uległa zmianie - 11 grudnia 2024
- Konfederacja z rózgą dla rządu Tuska. „Tłuste koty PiS-u zostały zamienione na tłuste koty KO i PSL” - 11 grudnia 2024
- Sztuka wychodzi z Politechniki. Uczelnia nawiązała współpracę z III LO - 11 grudnia 2024