Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Rowerzyści łatwiej wyjadą z Bydgoszczy. Ogłoszono przetarg na projekt czterech tras

Dodano: 14.03.2024 | 18:45

Na zdjęciu: Niebawem rozpocznie się projektowanie kilku kilometrów tras rowerowych na odcinkach prowadzących do gmin ościennych Bydgoszczy.

Fot. BB

Bydgoscy drogowcy chcą poprawić warunki jazdy dla rowerzystów wyjeżdżających poza Bydgoszcz. Dziś (14 marca) ogłosili przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy infrastruktury rowerowej przy odcinkach czterech dróg wyjazdowych z miasta.

Podczas niedawnej konferencji prasowej w sprawie infrastruktury rowerowej zastępca dyrektora ZDMiKP ds. inwestycji Maciej Gust zapowiedział, że drogowcy pracują nad koncepcjami odcinków infrastruktury, które będą spinać miejską sieć dróg dla rowerów z inwestycjami realizowanymi przez ościenne gminy. To kontynuacja trasy wzdłuż Kolbego na odcinku Kormoranów – granica miasta, budowa odcinka wzdłuż ulicy Pod Skarpą łączącego infrastrukturę powstałą w gminie Osielsko ze skrzyżowaniem Pod Skarpą/Zamczysko czy wzdłuż Wyzwolenia od Sudeckiej do Brzegowej. Zaplanowano również kontynuację DDR wzdłuż ulicy Petersona w parku przemysłowym do obszaru węzła S10 w Emilianowie.

Dziś (14 marca) zarząd dróg rozpoczął przetarg, który ma wyłonić projektantów nowych odcinków dróg dla rowerów. Pierwsza część zamówienia dotyczy odcinka przy Pod Skarpą (450 metrów). Zakłada on przede wszystkim przebudowę skrzyżowania Pod Skarpą z Zamczysko na rondo. Droga dla rowerów powstanie po prawej stronie jezdni w kierunku Osielska. Drugą inwestycją dotyczącą Fordonu będzie stworzenie infrastruktury przy ulicy Wyzwolenia na odcinku Sudecka – granica miasta (1,3 km). Ma być ona uzupełnieniem powstającego odcinka Wielkiej Pętli Fordonu przy Wierchowej i Geodetów oraz planowanej do realizacji w najbliższych miesiącach infrastruktury wzdłuż Wyzwolenia i Sudeckiej – w związku z tą inwestycją, planowana infrastruktura rowerowa ma powstać po wschodniej stronie ulicy.

CZYTAJ TAKŻE: NIK wykazuje nieprawidłowości przy remontach dróg w Kujawsko-Pomorskiem

Nowy odcinek drogi dla rowerów za jakiś czas powstanie też na Osowej Górze – po zachodniej stronie ulicy Kolbego od skrzyżowania z Dolną Waleniową i Kormoranów do ulicy Rekinowej oraz Rekinowej do granic miasta (długość to niemal 1 kilometr). Ciąg projektowany będzie po stronie wschodniej ulicy i połączy się z drogą rowerową wykonaną na terenie gminy Sicienko. Czwartym zadaniem w ramach przetargu będzie stworzenie wizji ciągu wzdłuż Petersona w parku przemysłowym na odcinku od spalarni odpadów do połączenia z infrastrukturą rowerową projektowaną w ramach drogi ekspresowej S10. – Infrastrukturę rowerową należy projektować po wschodniej lub zachodniej stronie ulicy (w zależności od wybranego wariantu koncepcyjnego). Na etapie przygotowania koncepcji ZDMiKP (po konsultacji ze środowiskami rowerowymi) wybierze wariant realizacyjny – zaznaczają drogowcy.

W przypadku ulic Pod Skarpą i Wyzwolenia, projekt ma objąć także oświetlenie oraz odwodnienie ulicy. Odcinek Sudecka – granica miasta ma być ciągiem pieszo-rowerowym o szerokości 3 metrów; wykonawca narysuje połączenia projektowanej infrastruktury rowerowej z drogami poprzecznymi (również gruntowymi) oraz wałem, a także perony autobusowe. Konieczne będzie też wykonanie projektów podziału nieruchomości przejmowanych w części dla potrzeb inwestycji (Pod Skarpą – 10 działek, Wyzwolenia – 16) Przy Kolbego wybudowana zostanie wydzielona droga rowerowa, a przebudowa obejmie istniejące ciągi piesze – zarówno zlokalizowanych wzdłuż ulicy, jak i tych bezpośrednio do niej dochodzących.

To jednak nie wszystko – poza oświetleniem, w dokumentacji ma znaleźć się możliwość docelowej budowy buspasa dla autobusów komunikacji publicznej na odcinku od pętli autobusowej Rekinowa w kierunku Grunwaldzkiej (miałby on łączyć z istniejącym pasem od ulicy Kormoranów) oraz przebudowy pętli autobusowej i skrzyżowania ulic Kolbego – Rekinowa na skrzyżowanie typu „małe rondo”. DDR przy Petersona ma być oddzielona od jezdni i szeroka na 2,5 metra. – Projektem należy objąć wykonanie oświetlenia, które zapewni oświetlenie zarówno drogi rowerowej oraz istniejącej jezdni – dodają drogowcy.


PRZECZYTAJ TAKŻE: Dirt Park i Flow Track w Bydgoszczy. Na jakim etapie są inwestycje?


Jak wynika z zapisów postępowania, wykonawcy będą mieli 10 miesięcy na wykonanie każdej z części zamówienia. Ich oferty będą oceniane pod kątem ceny (60% wagi) i doświadczenia koordynatora projektu (40%). Termin składania propozycji ustalono na 25 marca.

0 0 votes
Article Rating
Błażej Bembnista
Subscribe
Powiadom o
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Jacek
Jacek
4 miesięcy temu

Projekt – 10 miesięcy. Następnie pozwolenie na budowę, przetarg i sama budowa, czyli ścieżki rowerowe powstaną najwcześniej za 5 lat.

Tragedia
Tragedia
4 miesięcy temu

Nie widziałem większej głupoty niż ścieżka rowerowa w poprzek drogi (jezdni), kto to wymyślił? niebezpieczeństwo i dal rowerzysty i dla kierowcy, Tam gdzie światła to OK niech sobie jadą ale na przejściu bez sygnalizacji? debilizm XXI wieku.

U56
U56
4 miesięcy temu

Ja się pytam kiedy pedelisci będą karani za jazdę jezdnią gdy obok jest ścieżka rowerowa !

Marcin
Marcin
4 miesięcy temu

Pan Kandydat z listy PO widzę, że pro prezydencki

Seba
Seba
4 miesięcy temu

Gdzie jest kasa na Łęgnowo!!!!!!!ja się wami zajmę!!!!!podatki i koszta życia do redukcji, i wzmocnienie roli Łęgnowa-Toruńska!!!!!idziemy w wyborach po to!!!!

Krzysztof
Krzysztof
4 miesięcy temu

kiedy ścieżka w kierunku Brzozy? za 10 lat? Z Nowej Wsi do Brzozy już powstaje a prosty kawałek z Brzozy do Bydgoszczy chyba nigdy nie powstanie.

Jerzy
Jerzy
2 miesięcy temu

Od lat brak ścieżki rowerowej z Bydgoszczy do Brzozy. To co jest od lotniska w kierunku Brzozy to dukt leśny miejscami wysypany gruzem.