Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Piotr Król: Likwidacja spółki Terminal Emilianowo to najgorsza decyzja

Dodano: 02.09.2024 | 20:46

Na zdjęciu: Piotr Król podkreślił, że decyzja o postawieniu spółki Terminal Intermodalny Bydgoszcz Emilianowo w stan likwidacji nie była właściwa.

Fot. Szymon Fiałkowski/archiwum

W czwartek, 29 sierpnia walne zgromadzenie wspólników zdecydowało o likwidacji spółki odpowiedzialnej za projekt terminala przeładunkowego w Emilianowie. Poseł Piotr Król jest rozczarowany tą decyzją. – Podjęto druzgocący krok – mówił na poniedziałkowej (2 września) konferencji prasowej.

Spółka Terminal Intermodalny Bydgoszcz Emilianowo została poddana w stan likwidacji – zgodę na to wyraził większościowy udziałowiec, czyli Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Opinię na ten temat przedstawiliśmy TUTAJ – teraz do głosu dochodzą inni politycy. Poseł PiS Piotr Król, który niedawno zaproponował, by wsparcia inwestycji udzielił Polski Fundusz Rozwoju, postanowił w poniedziałek, 2 września skomentować ubiegłotygodniową decyzję. Jak podkreślił, za likwidacją opowiedział się większościowy udziałowiec, ale ku zaskoczeniu od głosu wstrzymał się Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny, czyli miejska spółka. Polskie Koleje Państwowe były za kontynuacją epokowego projektu.

Podjęto druzgocący krok. Spółka miała prawomocną decyzję środowiskową i mogła aplikować o środki unijne. Przez pół roku nie będzie ona mogła podejmować żadnych decyzji bez zgody sądu – powiedział parlamentarzysta. Dodał, że w ten sposób inwestycja traci szanse na dotacje z programu UE FEniKS, a jeśli nie podjęte żadne działania decyzja może wygasnąć. Jej ważność wynosi sześć lat; można ją przedłużyć, ale przy spełnieniu określonych warunków. – Wybrano najgorsze rozwiązanie – ponownie zaznaczył poseł.

Bydgoszczanie zainteresowani inwestycją pokładali nadzieję na realizację zamierzenia – choćby w postaci uzyskania projektu przez spółkę zależną od KOWR – w osobie Jana Szopińskiego. Podczas konferencji prasowej Król przyznał, że gdyby decyzja była inna, to zwołałby spotkanie z mediami, by podziękować byłemu posłowi Lewicy za uratowanie portu multimodalnego pod Bydgoszczą. – Jako poseł opozycji był zaangażowany, pisał tysiące interpelacji. Teraz znalazł się na stanowisku wiceszefa tej instytucji, która teraz likwiduje spółkę celową. Publicznie wyrażam z tego powodu głębokie ubolewanie. To jest porażka. Jestem głęboko zawiedziony jego postawą – nie ukrywał polityk PiS.

Król powiedział również, że KOWR powinien uszanować dotychczasową pracę spółki kierowanej przez Pawła Bukowskiego i z uwagi na posiadaną dokumentację umożliwić uzyskanie projektu budowlanego. – Terminal dawał szanse dla portów w Trójmieście, by przyspieszyć procesy logistyczne. Po budowie S10 byłby jednym z najlepiej skomunikowanych tego typu miejsc w Polsce – wymieniał atuty Emilianowa. Poseł opozycji dodał, że lokalni politycy partii obecnie rządzącej – wojewoda Michał Sztybel, marszałek Piotr Całbecki i prezydent Rafał Bruski – mogli znaleźć rozwiązanie na wyjście z impasu. Według niego mogłoby być to wykupienie udziałów KOWR przez inny podmiot, by kontynuować działanie spółki TIBE.

– Trzeba zrobić wszystko, by ten terminal powstał. Jest to w interesie nas wszystkich – i miasta, i Ziemi Bydgoskiej, i województwa, i polskiej logistyki

– bił na alarm poseł Prawa i Sprawiedliwości. Zapytał też publicznie, dlaczego KOWR i BPPT zagłosowali tak, a nie inaczej. Tuż po konferencji skierowaliśmy pytanie do miejskiej spółki – odpowiedź nadeszła we wtorek, 3 września rano.

Projekt uchwały Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników w sprawie kontynuowania działalności spółki, w treści zaproponowanej przez zarząd TIBE, zawierał nieostre, niedoprecyzowane zobowiązanie wspólników do podjęcia wszelkich niezbędnych kroków mających na celu dokapitalizowanie spółki, bez wskazania limitów i zakresu takich czynności – uważa BPPT.

Spółka podkreśliła, że przed głosowaniem wniosła o doprecyzowanie tego zapisu, co miało odpowiadać deklaracjom złożonym przez BPPT w piśmie z końca lipca, skierowanego do KOWR. – Nasza spółka potwierdziła wolę wsparcia finansowego spółki TIBE kwotą niezbędną do dalszego jej funkcjonowania zgodnie z wyliczeniami zarządu spółki, ale proporcjonalną do posiadanych udziałów – informuje miejska spółka.


CZYTAJ TAKŻE: Sejmik z apelem o metropolii bydgosko-toruńskiej. Bydgoscy radni podzieleni


Z uwagi na nieuwzględnienie wniosku, Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny wstrzymał się od głosu. – Należy też mieć na uwadze, iż to KOWR posiada przeważającą, decydującą w głosowaniach większość głosów. Jednocześnie podkreślamy, iż BPPT niezmiennie wspierał ideę powstania Terminala Intermodalnego Bydgoszcz- Emilianowo, nie tylko w sferze deklaracji, ale jako jedyny z regionu partycypując w tym projekcie finansowo – uważa BPPT.

Skontaktujemy się również z wywoływanym do tablicy Janem Szopińskim, by przedstawił swój punkt widzenia.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
27 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Rafał
Rafał
1 dzień temu

Wiwatowska czyli BPPT nie ma pojęcia o takich inwestycjach. To zwykła urzędniczka upasiona na naszych podatkach. Wstrzymująca się od głosu pokazała jak je zależy na budowie terminala. Bydgoszczy się wstydzi!

Grzegorz
Grzegorz
1 dzień temu

Co ten Bruski opowiada, dziad który nie ma pojęcia o logistyce nie nadaje się do zarządzaniem takim miastem jak Bydgoszcz. Wstyd i żenada przed całą polską.

Monika
Monika
1 dzień temu

Sztybel udzielił wywiadu w którym jak zwykle kręci, że białe jest czarne, a czarne jest białe. Pajac ciągle coś oddziela. Od roku jest wojewodą i wszystko go zaskakuje, dopiero się do wiedział… a od 4 lat jest poprzez BPPT jest udziałowcem spółki. Leń nic nie robi i wszystkich nas oszukuje.
Sztybel = oszust

Norbert
Norbert
1 dzień temu

Sztybel to pajac, który chce udawać że coś znaczy w polityce, a nic nie znaczy. W nowym projekcie podziału środków dla samorządów Bydgoszcz tak ożneli że głowa mała, a Sztybel mówi że premier jest super! To wszystko naszym kosztem i za nasze pieniądze.

Michał
Michał
1 dzień temu

Wiatrowska ma kilkanaście mln na koncie BPPT i mimo wszystko wstrzymała się od głosu. Wstydź się przed całą bydgoszcza.
Nie masz żadnych kompetencji żeby zarządzać czymkolwiek.

Marta
Marta
1 dzień temu

Kto odpowiada za zatrzymanie projektu budowy terminala:

  1. Bruski
  2. Sztybel
  3. Wiwatowska – BPPT
Karol
Karol
1 dzień temu

Bruski to leń i nieudacznik. Własne dzieci urządził ale Bydgoszczą się nie interesuje.

Michał
Michał
1 dzień temu

Bruski leśny dziad chce z Bydgoszczy zrobić zaścianek.
Precz z dziadem!

Magda
Magda
1 dzień temu

Koleżnaka która pracuje w parku powiedziała mi że Wiwatowska nie chce się zająć budową terminala bo woli jeździć po konferencjach.
Podobno Bruski zastanawia się się czy nie zlecić tego zarządowi dróg.

Magda
Magda
1 dzień temu

PO ma prezydenta Bydgoszczy nieudacznika, Sztyba wojewodę bez majtek, marszałka Całbeckiego szkodnika Bydgosczy, czyli pełną władzę w województwie nie potrafi zbudować terminala?

Magda
Magda
1 dzień temu

Bruski jest tak zaczadzony alkoholem że rozumie tylko w prawo albo w lewo, a terminal był akurat tak gdzieś pośrodku 🙂
Wszyscy w UM wiedzą że szef jest na wiecznym odlocie 🙂

Marek
Marek
1 dzień temu

Wszyscy zganiają na KOWR ale jak to się ma do naszych lokalnych spraw? Przecież przy dobrej woli można ten terminal wybudować lokalnie.

Banan
Banan
23 godzin temu

Bieda Bydgoszcz!

Rafik
Rafik
23 godzin temu
Rafik
Rafik
23 godzin temu

Piękna biała plama

IMG_20240903_051825
MArek
MArek
20 godzin temu

A co za problem, żeby każdy ze zwolenników wpłacił własne pieniądze i byście mogli wybudować ten upragniony terminal? Czemu to ma powstać z pieniędzy zebranych każdemu z podatków? Skoro to takie dobre, to dlaczego nikt nie chce zainwestować?

Monika
Monika
19 godzin temu

@Marek, może S10 też ze zbiórki wybudujemy bo w sumie czy ona jest taka ważna?
Samorząd ma dochody z naszych podatków to niech nam zapewni infrastrukture.

Paweł
Paweł
19 godzin temu

@Marek w sumie to dalej możemy się zajmować w kujawsko pomorskim rolnictwem, leśnictwo i zbierać grzyby. Zarabiać 30% i budować nikomu nie potrzebne Park&ride które stoją puste.

MArek
MArek
17 godzin temu

W sumie drogi prywatne, czemu nie. I tak już niedługo publiczne będą płatne (mam na myśli wszystkie autostrady). Tylko pytanie, czy samorząd musi mieć monopol na infrastrukturę? Czy musi pobierać podatki i budować inwestycje bez zwrotu? Na pewno jest Pani w stanie lepiej wydać swoje własne pieniądze niż urzędnik.
No właśnie po co zajmować się rolnictwem? Czy nie wystarczy, żeby każdy rolnik zadbał o siebie, podobnie jak każdy obywatel?

Monika
Monika
17 godzin temu

@Marek
Niech Pan tu nie uprawia propagandy bo jak na razie to podatki płacimy i chcemy mieć drogi i terminal wybudowany przez samorząd tak jak to jest w całej Polsce.
Bo jak na razie to w Bydgoszczy jest dziadostwo uprawiane a miasto i mieszkańcy zasługują i oczekują rozwoju.

Marta
Marta
17 godzin temu

Bruski i Sztybel to są lenie, chcą zbierać podatki, brać po 20 tys pensji i nic nie robić.
Nieudacznicy nawet nie potrafią pozyskać pieniędzy z UE na inwestycje.

Leonard Borowski
Leonard Borowski
17 godzin temu

W okresie kowidozy tj. oszustwa wszech czasów (o czym od zawsze mówię) banda czworga (ZSL, LSD, PIS, PO jedno g…) okradła Polskę i Polaków na setki miliardów złotych. Przyszedł „dr” Wołodia. Putin” i jednej nocy zakończył tę drogo nas kosztującą szopkę. W związku z tym, ta sama banda, zaczęła nas okradać na monstrualne zbrojenia, na które nas po prostu nie stać. Żyjąs qr..syny z łapówek, to pewne. Stąd np. zamówienie aż 500 wyrzutni rakiet patriot, czego nie mają najbogatsze państwa. Setki czołgów etc. A wystarczyłoby rozkręcić rodukcję własnych, wielokrotnie i skuteczniejszych dronów bojowych. Co potwierdza dziwna wojna na części Ukrainy.

MArek
MArek
16 godzin temu

Pani Moniko. Proponuję bardziej wolnorynkowe podejście, to nie propaganda. Jeśli pojawi się potrzeba rynkowa takiego terminalu, w porządku, niech powstanie. Tyko niech zainwestują w niego ludzie zainteresowani, a nie politycy za nie swoje pieniądze. Jesli miasto/ rząd krajowy byłoby przyjazne biznesowi, to musieliby obniżyć podatki, uprościliby przepisy wówczas niejedna inwestycja by powstała, która jest realnie potrzebna 🙂 pozdrawiam serdecznie 🙂

Monika
Monika
15 godzin temu

@Marek
Czyli jednak polityka bo mówi Pan o nierealnych sprawach, życzeniowo.
Tematem artykułu jest terminal a Pan stara się snuć wizję niższych podatków.
Idąc Pana tropem myślenia to portu w Gdyni nigdy by nie wybudowali, torów kolejowych i CPK.

MArek
MArek
14 godzin temu

Pani Moniko. Właśnie wręcz przeciwnie. Staram się o odpolitycznienie wszystkiego, czy wszystko musi zależeć od polityków? Czy na pewno koleje, port by nie powstały gdyby nie rząd? Czy wszystko musi być państwowe, a wiec skazane na polityków, których celem jest utrzymać się u władzy?

REZA
REZA
14 godzin temu

Fajnie tu u nas. Tak nie za rozwojowo.