Mieszkańcy gminy Osielsko chcą rozbudowy siatki połączeń. Wójt prosi o rozważne podejście do sprawy
Dodano: 20.09.2024 | 05:57Na zdjęciu: - Jak najbardziej modyfikować, ale z rozwagą, żeby to nie poszło na zasadzie koncertu życzeń - mówi wójt Janusz Jedliński
Fot. Nikodem Mulczyński
W ostatnim czasie wpłynęło kilka wniosków dotyczących rozbudowy siatki połączeń MZK na terenie gminy Osielsko. Wójt Janusz Jedliński prosi o racjonalne podejście do sprawy.
Podczas ostatniej sesji wniosek o przedłużenie linii nr 41 złożył radny Marek Proatasewicz. – Zwracam się z prośbą do Wójta i urzędu o złożenie wniosku do odpowiedniej jednostki decyzyjnej o wydłużenie wszystkich kursów autobusu linii 41 do przystanku koło ronda ulicy Jastrzębia Żołędowo – pisze we wniosku radny. – Obecnie autobus kończy trasę przy ulicy Kąty. Z prośbą zgłosili się mieszkańcy, jako uzasadnienie podali, że na dzień dzisiejszy większość kursów kończy się na ul. Kąty, a stamtąd nie ma jak bezpiecznie dotrzeć dzieciom do domów w Żołędowie – dodaje.
Ponadto radny zawnioskował o wydłużenie linii nr 93 do miejsca przy pętli obok pałacu.
Także radny Piotr Gondek złożył wniosek o zwiększenie częstotliwości kursów MZK w Jarużynie. – Zasadne jest wprowadzenie nowej linii Łoskoń – skrzyżowanie Strzelce Górne, gdzie mógłby autobus zawracać do czasu powstania ronda w Strzelcach Górnych – tłumaczył radny. – To uzupełni ofertę przewozową i wypełni pewną lukę w Jarużynie. Myślę, że koszty nie są znaczące i do udźwignięcia – dodał.
Radni odpowiedzi otrzymają na piśmie. Jednak jeszcze podczas sesji głos w tej sprawie zabrał wójt Janusz Jedliński. – W tym roku mamy zapisane w budżecie 4 mln 300 tys. zł na komunikację miejską – tłumaczył włodarz. – Wniosków na każdym zebraniu sołeckim jest mnóstwo. Nie tylko o przyspieszenie lub opóźnienie, ale również o dodatkowe kursy, dodatkowe kursy między sołectwami. Są to na pewno wnioski zasadne, ale brałbym pod rozwagę czy na pewno aż tak w szerokim stopniu chcemy w to pójść, bo będzie wiązało się do z dodatkowymi kosztami. Nie rzędu 300-400 tys. zł, tylko już milionowych. Bo jeżeli będziemy dodatkowe kursy oczekiwać to MZK musi się przygotować, musi tabor zwiększyć i to generuje naprawdę duże koszty. Także jak najbardziej modyfikować, ale z rozwagą, żeby to nie poszło na zasadzie koncertu życzeń, bo wszyscy będziemy za to płacić – dodał na zakończenie samorządowiec.
- Ulica Centralna w Osielsku. Radni składają wnioski - 4 października 2024
- Budowa ul. Jana Matejki w Niemczu. „Ja bym tego nie odebrał” – komentuje radny - 4 października 2024
- Jeździli quadami po obszarach leśnych. Zostali ukarani mandatami - 3 października 2024
Mieszkam w Osielsku. Pierwsze co trzeba zrobić to autobus 41 musi jeździć też w weekendy. A druga rzecz to jeden dodatkowy kurs 98 w porannym szczycie przewozowym i jeden w popołudniowym.
W niedzielę żużel w Bydgoszczy, a autobus 93 jeździ co 2h. Jak dojechać i jak wrócić??? Najpierw więcej autobusów na obecnych trasach, potem wydłużanie a na końcu nowe linie.
Marian – najlepsze w tej sytuacji to wystąpić o przyłączenie części Gminy Osielsko do Bydgoszczy. Będzie więcej MZK. No chyba, że to też Bruski i jego dream team nie ogarną.
Gmina Osielsko obejmuje również Jarużyn, w którym właściciele wielu domów nie mogą do nich normalnie dojechać po drodze godnej XXI wieku. A płacą podatki do kasy tej właśnie Gminy, której nowy wójt miał powiedzieć, że prowizoryczna ulica zostanie zmodernizowana za…10 lat, tj, wtedy, kiedy jemu upłynie ewentualna druga i ostatnia kadencja w fotelu wójta…I A gdzie wówczas będzie miał w/w obietnicę? Trzeba powiedzieć, że nowy wójt jest spryciarzem, bo najpewniej nie zrealizuje obietnicy, a jednocześnie przez 10 lat będzie spokojnie zbierał podatki, nie nękany ze strony właścicieli domków przy ulicy tylko z nazwy…
Mieszkam w Osielsku i prosiłabym o zmianę rozkładu jazdy z kierunku Fordon Maksymilianowo
Dodatkowy kurs o5 rano powrotny po14 o13 popołudniu powrotny po22 a na nockę o21 powrotny po6 rano Dużo ludzi pracuje i chodzą pieszo a zima coraz bliżej. Pozdrawiam
Przede wszystkim autobusy na linii 94 powinny być przegubowe. W szczycie 12 metrowe autobusiki pękają w szwach gdy młodzież z tramwaju wsiada, czasem nie można wsiąść do autobusu
Sprawa prosta. Zrobić Osielsko dzielnicą Bydgoszczy. Kpiną i tupetem jest żądanie MZK a płacenie niższych podatków w gminie ościennej i korzystanie z pełnego dobrobytu Bydgoszczy.
W latach 90 jeździły PKS i do tego tak zwany czerwony z ul Kwiatowej i było super połączenie z Bydgoszczą a teraz jakąś 405 i tym podobne co nic nie pasuje nikomu .
Proponuję dodatkowa linię relacji Tatrzanskie- Łoskoń-Jarużyn-Wilcze-Niwy-Osielsko-Niemcz-Osielsko-Czarnowczyn-Przylesie, z pewnością ułatwiła by dojazdy do Bydgoszczy i wewnątrz gminy.