Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Trzeci pas na A1 Toruń – Włocławek. Trwają przygotowania

Dodano: 05.01.2023 | 14:52

Na zdjęciu: A1 zostanie poszerzona do trzech pasów na odcinku miedzy Toruniem a Włocławkiem.

Fot. Wikimedia Commons

35 km autostrady A1 pomiędzy Toruniem i Włocławkiem zostanie poszerzone o trzeci pas ruchu. Inwestycja ma związek z budową drogi ekspresowej S10 łączącej Szczecin z Warszawą. W środę, 4 stycznia GDDKiA ogłosiła ponowny przetarg na wykonanie dokumentacji.

Autostrada A1 to drogowy kręgosłup Polski. Przebiegająca przez środek kraju trasa łączy Gdańsk z środkową i południową Polską. Ma 566 kilometrów długości, z czego 152 km to odcinek koncesyjny. Jak informowaliśmy, GDDKiA planuje poszerzenie odcinka A1 pomiędzy Toruniem a Włocławkiem, ponieważ na tym fragmencie zostanie poprowadzony odcinek drogi ekspresowej S10. Następnie – od węzła Włocławek Północ – S10 będzie przechodzić przez Wisłę nowym mostem, prowadząc do gminy Fabianki. Dalej droga pobiegnie na wschód i zakończy swój przebieg na Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w okolicach miejscowości Naruszewo (S50). Odcinek ten stanowi także jedną z kluczowych inwestycji dla Centralnego Portu Komunikacyjnego.


PRZECZYTAJ TAKŻE: Koniec budowy S5, umowy na S10. GDDKiA Bydgoszcz podsumowuje rok 2022


GDDKIA już od dłuższego czasu przygotowuje się do poszerzenia 35 kilometrów A1 między węzłami Toruń Południe i Włocławek Północ. W zeszłym roku ogłosiła ona przetarg na wykonanie dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, który zakończył się unieważnieniem postępowania. – Powodem było znaczne przekroczenie przez oferenta kwoty budżetu przeznaczonego na realizację zadania. W wyniku szczegółowej analizy złożonej oferty oraz ryzyk, mogących mieć wpływ na wycenę, wprowadziliśmy szereg zmian w ponownie ogłoszonym przetargu – wyjaśnia Kinga Puchowska, specjalista ds. komunikacji bydgoskiego oddziału GDDKiA.

Jakie to zmiany? Wykonawca nie będzie miał obowiązku opracowania mapy do celów projektowych na całym zakresie zadania (wykorzystane zostaną mapy niezbędne do wniosku o wydanie DŚU), a analizy, dotyczące stanu istniejącej nawierzchni drogowej, przygotowane zostaną w oparciu o wyniki badań dostarczone przez GDDKiA. Zmodyfikowano także zapisy dotyczące założeń do organizacji ruchu na czas budowy oraz wymaganego doświadczenia wykonawcy.

GDDKiA: Poszerzenie A1 zapewni skrócenie czasu przejazdu

Realizacja inwestycji zapewni zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu przejazdu oraz poprawę poziomu bezpieczeństwa istniejącej autostrady. Umożliwi też efektywne rozprowadzenie zwiększonego ruchu drogowego na trasach dojazdowych do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Inwestycja przyczyni się także do dostosowania parametrów technicznych A1 do prognozowanego wzrostu natężenia ruchu. Będzie on spowodowany m.in. przejęciem w przyszłości ruchu relacji Szczecin – Warszawa na obecnej autostradzie A2 – uzasadnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Drogowcy opierają swoje przesłanki na prognozie ruchu wykonanej w ramach studium korytarzowego niezbędnego do budowy S10: na odcinku A1 – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej wykazała ona średnie natężenie ruchu w 2050 roku w przedziale od 64,3 do 67,2 tysięcy pojazdów na dobę.

SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Bydgoski Budżet Obywatelski 2022: znamy wyniki! Zobacz, co powstanie na Twoim osiedlu

0 0 votes
Article Rating
Błażej Bembnista
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments