Budowa Nowego Portu przyspiesza. Rozpoczęły się prace ziemne przy I etapie inwestycji [ZDJĘCIA]
Dodano: 15.04.2021 | 15:35Na zdjęciu: Prace ziemne przy budowie I etapu Nowego Portu - największej inwestycji mieszkaniowej w centrum Bydgoszczy - obejmują obszar w rejonie ulic Marcinkowskiego i Obrońców Bydgoszczy.
Fot. AWZ Deweloper
Rozpoczęły się prace ziemne przy budowie I etapu Nowego Portu – inwestycji AWZ Deweloper w samym sercu Bydgoszczy, na terenie po dawnej fabryce Befana przy ulicy Marszałka Focha.
I etap Nowego Portu obejmuje swoim zakresem nową zabudowę apartamentową w kwartale ulic Obrońców Bydgoszczy od północy i Marcinkowskiego od zachodu oraz rewitalizację i odtworzenie istniejących zabudowań po fabryce „Befana”. To aż 30% całego przedsięwzięcia – jak podkreśla AWZ, jest ono z niecierpliwością wyczekiwane przez bydgoszczan.
– Zgodnie z harmonogramem, miesiące zimowe wykorzystaliśmy na przeprowadzenie głównych prac konstrukcyjnych w historycznej fabryce oraz wykonanie wzmocnień sąsiadującej zabudowy. Dzięki odpowiedniemu jej zabezpieczeniu, mogliśmy bezpiecznie przystąpić do robót ziemnych – mówi kierownik budowy Łukasz Iglewski.
![Budowa Nowego Portu przyspiesza. Rozpoczęły się prace ziemne przy I etapie inwestycji [ZDJĘCIA]](https://metropoliabydgoska.pl/wp-content/uploads/2019/05/awz-nowy-port-01-1200x800.jpg)
Zobacz również:
Więcej o inwestycji Nowy Port
Na placu budowy pojawił się już ciężki sprzęt do wykonania obudowy wykopu, ponieważ w w I etapie Nowego Portu zrealizowane będą dwie duże kondygnacje podziemne. Deweloper podkreśla, że jest to największa hala garażowa realizowana obecnie w Bydgoszczy. – Aby wykonać taką halę garażową, musimy zejść w dół z wykopem na głębokość ponad 6 metrów. Aby bezpiecznie wykonać taki wykop i w nim pracować, niezbędne jest wykonanie jego szczelnej obudowy – dodaje Iglewski. Projektant przewidział ścianki szczelne w postaci grodzic stalowych oraz lokalnie, w sąsiedztwie zabudowy istniejącej z palisady żelbetowej. Ściany obudowy wykopu zejdą do głębokości iłów, tworząc szczelną komorę. To pozwoli obniżyć poziom wód gruntowych wewnątrz wykopu, bez wpływu na otoczenie zewnętrzne. – Prace prowadzone będą technikami bezwibracyjnymi, aby zminimalizować uciążliwości dla sąsiadów – przekonuje kierownik budowy.
Roboty ziemne potrwają od dwóch do trzech miesięcy. Wraz z nimi rozpocznie się wypompowywanie wody gruntowej z wykopu, a następnie sam wykop. Pierwsze betonowania i żurawie pojawią się na budowie latem.
– Nowy Port to wyjątkowa inwestycja: nie tylko w skali Bydgoszczy, ale całego kraju – mówi Anna Wydrzyńska, wiceprezes zarządu spółki AWZ. Jak dodaje, dobrze przemyślana urbanistyka, wysokiej jakości architektura a także nowoczesne technologie i funkcjonalności sprawiły, że na przedsprzedaż I etapu zapisało się ponad 450 osób. W ciągu zaledwie pierwszego miesiąca zarezerwowanych zostało już blisko 10% apartamentów.
– Nasi klienci to osoby świadome trendów na rynku nieruchomości. Dobrze wiedzą, że w Bydgoszczy nie znajdą bardziej prestiżowej inwestycji. Że to, co proponujemy wyprzedza o epokę całą resztę budowanych osiedli. Doskonale zdają też sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach, inwestycja w takie miejsce to pewna lokata na lata, która nigdy nie straci na wartości – przekonuje Wydrzyńska.
Nowy Port został tak zaprojektowany, aby zapewnić przyszłym mieszkańcom maksymalny komfort życia. – Dla wszystkich apartamentów przewidziano miejsca parkingowe w garażu podziemnym, cztery rowerownie, stanowiska ładowania pojazdów elektrycznych i komórki lokatorskie – informuje AWZ.
- Seniorka upadła na chodniku. Pomocy udzielili jej bydgoscy policjanci - 10 marca 2025
- Policyjny dron latał nad Fordońską. Ponad 100 wykroczeń [WIDEO] - 10 marca 2025
- Nowe oznakowanie na fordońskich ulicach. Odświeżono też istniejące - 10 marca 2025