Co dzieje się na budowie nowych mostów Kazimierza Wielkiego? ZDMiKP przedstawia postęp prac
Dodano: 24.09.2021 | 12:56Na zdjęciu: Na razie przy budowie nowych mostów Kazimierza Wielkiego prowadzone są przygotowania do montażu platform roboczych pod palowanie przyczółków i podpór nowych mostów.
Fot. ZDMiKP
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej informuje o postępach prac przy budowie nowych mostów Kazimierza Wielkiego i przebudowie przyległych skrzyżowań. W ostatnich dniach zdemontowane zostało dotychczasowe torowisko. Rozpoczęły się prace przy rozbiórce nawierzchni północnej jezdni ulicy Fordońskiej.
Jak przekazuje Tomasz Okoński, rzecznik prasowy zarządu dróg, prace przygotowawcze do budowy mostów rozpoczęły się już w sierpniu. – Przygotowano zaplecze, drogi tymczasowe i zamontowano rozjazdy nakładkowe na torowisku wzdłuż ulicy Fordońskiej – wyjaśnia. Wdrożono też nową organizację ruchu, co pozwoliło wykonawcy – firmie Trakcja – rozpocząć główne prace budowlane.
Zobacz również:
Więcej o utrudnieniach na Fordońskiej
Pracownicy zdemontowali już torowisko i sieć trakcyjną po północnej stronie ulicy Fordońskiej. Trwa też rozbiórka przejazdów oraz peronów przystankowych i oznakowania. W tygodniu prowadzone były też prace związane z wybieraniem tłucznia z podtorza oraz rozbiórką. W pierwszej fazie inwestycji wykonawca skupia się między innymi na przebudowie uzbrojenia znajdującego się pod przyszłą jezdnią i torowiskiem.
– Trwają już przygotowania do przełożenia ciepłociągu i przebudowy węzła cieplnego w sąsiedztwie stacji paliw. Rozpoczęła się też rozbiórka nawierzchni z północnej jezdni Fordońskiej. Trwa również usuwane kolizji z infrastrukturą energetyczną i teletechniczną w sąsiedztwie zabudowań komisariatu policji – objaśnia rzecznik ZDMiKP. I dodaje, że nowe jezdnie i torowiska będą nieco przesunięte względem istniejących, by zapewnić bezpieczny przejazd i odpowiadać aktualnie obowiązującym normom.
Okoński wyjaśnia, że prowadzone są również przygotowania do montażu platform roboczych pod palowanie przyczółków i podpór nowych mostów. Nowe przeprawy będą składały się z 5 przęseł i oprą się na przyczółkach i 3 podporach pośrednich.
Projekt rozbudowy ulicy Kazimierza Wielkiego zakłada powstanie dwóch mostów: tramwajowego i drogowego. Wiadomo już, że nowym mostem pojadą dwie linie tramwajowe – nr 7 łącząca Fordon z Kapuściskami i uruchomiona w zeszłym roku linia nr 11. Wraz z budową mostu tramwajowego wykonawca inwestycji wyremontuje też torowisko wzdłuż ulicy Perłowej. Prace budowlane pochłoną ponad 153 mln złotych.
- NOWY PORT się zieleni. Posadzono 8-metrowy platan, a to nie koniec [ZDJĘCIA, WIDEO] - 18 kwietnia 2024
- UKW prezentuje drugi nowy kierunek - 18 kwietnia 2024
- Nowy wiadukt w regionie. Przeprowadzono próby obciążeniowe [ZDJĘCIA] - 17 kwietnia 2024
I co ciekawe, ta inwestycja w niewielkim stopniu poprawi komunikację w tym rejonie. Korki jak się tworzyły na Moście Kazimierza, tak będą się tworzyły. Nie ma nadziei.
Niestety po skonczonej inwestycji skrzyzowanie z Fordonska bedzie mialo zamiast obecnych 4 pasow- trzy!!! Zatem ta budowa powiekszy i tak juz duze korki na tym skrzyzowaniu! Tego zdmikp juz nie chce przyznac! Co do samej budowy – jakim idiota trzeba byc zeby zdecydowac, ze w pierwszej kolejnosci zabrano sie za samo skrzyzowanie zamiast za most!!!!?> ZDMIKP nie wie ze ma zamkniety most na Trasie Uniwersyteckiej i ze za pol roku ten most bedzie otwarty!!!! co oznacza ze zawezenie skrzyzowania z Fordonska trzeba bylo odlozyc na czas po twarciu Trasy Uniwersyteckiej!!!! to skrzyzowanie bedzie przebudowywane przeciez tylko pare miesiecy , a… Czytaj więcej »
Niech w końcu naprawią łeczycką bo mi za chwilę wszystkie plomby powypadają