[awesome-weather owm_city_id="3102014" location="Bydgoszcz" units="C" size="wide" show_icons="1" custom_bg_color="#070738"]
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Droga ekspresowa S10 znowu przyciągnęła wielu chętnych. Tym razem na planowany dopiero odcinek

Dodano: 18.02.2022 | 16:57

Na zdjęciu: Droga ekspresowa S10 we wschodniej części województwa kujawsko-pomorskiego będzie rozpoczynała się od autostrady A1.

Fot. GDDKiA / zdjęcie ilustracyjne

Dziesięć firm zainteresowanych jest wykonaniem dokumentacji technicznej dla rozbudowy drogi ekspresowej S10 we wschodniej części województwa kujawsko-pomorskiego oraz fragmentu tej trasy w sąsiednim województwie mazowieckim. Zdecydowana większość ofert mieści się w budżecie zaplanowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

GDDKiA podała w piątek po południu wyłącznie ceny zaproponowane w postępowaniu. Kwota za realizację Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego nie jest jednak wyłącznym kryterium wyboru (choć to najwięcej, bo 60 procent wagi końcowej punktacji). Są nimi także: doświadczenie projektanta drogowego (20 procent) oraz skład zespołu środowiskowego oraz geologicznego (po 10 procent).

Niemal za każdym razem finalnie decyduje jednak cena. A tutaj – z nielicznymi wyjątkami – znajduje się ona poniżej progu przyjętego przez GDDKiA. Wykonanie STEŚ dla drogi S10 na wschód od odcinka Bydgoszcz – Toruń podzielono na dwie części. Pierwsza obejmuje fragment od Włocławka do granicy województwa kujawsko-pomorskiego. Druga – odcinek od tej granicy do położonego niedaleko Płońska Naruszewa, gdzie przewidziano budowę części drogi ekspresowej S50 umożliwiającą połączenie z trasą S7 stanowiącą obwodnicę aglomeracji warszawskiej.

Ponad połowa firm złożyła dokumenty na potrzeby obu części przetargu. Najtańszą ofertę na kujawsko-pomorską część zadania przedstawiła firma IVIA SA, która za realizację STEŚ (wraz z dokumentami do uzyskania decyzji środowiskowych) chce 7,93 mln złotych. Kolejnych pięć ofert opiewa na od blisko 9 do niespełna 11 mln zł. To kolejno oferty: konsorcjum warszawskiej spółki TPF oraz Databout, Multiconsult Polska, znanej z przygotowania STEŚ dla drogi S10 Bydgoszcz – Toruń firmy Mosty Katowice, Transprojektu Gdańskiego i kolejnego konsorcjum – Egis Poland i HPC Polgeol. Poza budżetem znajdują się wyceny Value Engineering (21,2 mln zł) oraz Europrojektu Gdańsk (24,5 mln zł). Oferta tej ostatniej jest też zdecydowanie najwyższa dla części 2 – opiewa na ponad 40 mln zł. Tam najtańsza jest z kolei wycena TPF i Databout – 13,4 mln zł, ale tylko nieco ponad 300 tys. zł więcej chce wspomniany Multiconsult Polska. Budżety GDDKiA to odpowiednio 12,6 oraz 25,8 mln złotych.

Cały odcinek drogi S10 od Włocławka do okolic Płońska, podobnie jak fragmenty Szczecin – Piła i Piła – Bydgoszcz ujęte są w Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do roku 2033). Ich łączna długość to niemal 300 kilometrów. Koszt ich wybudowania szacowany jest na ponad 20 miliardów złotych.

Na wykonanie STEŚ dla odcinka na wschód od Włocławka wybrani wykonawcy będą mieli 44 miesiące.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments