[awesome-weather owm_city_id="3102014" location="Bydgoszcz" units="C" size="wide" show_icons="1" custom_bg_color="#070738"]
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Droga ekspresowa S10: Jak dojedziemy z naszego regionu do Warszawy? [WIDEO]

Dodano: 31.12.2021 | 15:00

Na zdjęciu: Budowa odcinka S10 z Włocławka do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej otworzy możliwość szybkiego dojazdu z Kujaw i Pomorza na Mazowsze.

Fot. Szymon Fiałkowski

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na opracowanie STEŚ (studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego) wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowych dla odcinka drogi ekspresowej S10 od Włocławka do okolic Płońska oraz fragmentu drogi ekspresowej S50. Te fragmenty połączą województwo kujawsko-pomorskie z aglomeracją warszawską.

Jak informuje GDDKiA, celem zadania jest opracowanie dokumentacji przedstawiającej warianty przebiegu drogi ekspresowej S10 od autostrady A1 w rejonie Włocławka do granicy woj. kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego oraz dalej do skrzyżowania z S50 w okolicy Naruszewa. Projektanci zajmą się również odcinkiem od połączenia S10 z S50 do skrzyżowania z S7 w okolicy Przyborowic. Dyrekcja posiada już studium korytarzowe dla odcinka S10 Toruń – Warszawa wraz z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej.

Zaproponowano cztery warianty korytarzy dla planowanej trasy, a efekty prac przedstawiono samorządom. Warianty S10 i S50 to jedynie osie korytarzy wskazane podczas opracowania studium korytarzowego. Korytarze dla danego wariantu mają po ok. 5 km szerokości, z dodatkowymi poszerzeniami w miejscach wymagających szerszych analiz. Docelowo pod przyszłą budowę drogi na odcinku szlakowym potrzebny będzie pas o szerokości ok. 100 m, a nieco więcej w miejscach węzłów i MOP – wyjaśniają drogowcy.

Dla każdego z zadań, wykonawcy przeanalizują obszar wskazany na mapie (znajdziecie ją pod artykułem), proponując kilka możliwych wariantów przebiegu drogi. Przygotują także materiały i wnioski o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). GDDKiA złoży je we właściwych organach środowiskowych celem przeprowadzenia postępowania administracyjnego, które zakończy się wydaniem DŚU. Rozwiązania, dla których zostaną wydane DŚU, na kolejnym etapie prac projektowych będą podlegały uszczegółowieniom. Dalsze prace będzie można prowadzić po pozyskaniu na nie środków finansowych – zastrzega Generalna Dyrekcja.

GDDKiA zaznacza, że droga ekspresowa S10 stanowi docelowy element sieci najważniejszych połączeń europejskich tworzących transeuropejską sieć transportową TEN-T. Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej S10 na terenie woj. kujawsko-pomorskiego o długości około 40 km i woj. mazowieckiego o długości około 80 km. Planowana droga ekspresowa S10 połączy aglomerację bydgosko-toruńską z aglomeracją warszawską, zapewniając również powiązanie drogami szybkiego ruchu dla Płocka.

Termin składania ofert w przetargu na STEŚ dla odcinka S10 z Włocławka do skrzyżowania z S50 upływa 7 lutego 2022 roku. Planowany termin podpisania umowy – przy braku odwołań – to przełom maja i czerwca 2022. Więcej o inwestycji można dowiedzieć się z filmu pana Radosława, prowadzącego kanał Autostrady Polska.

Droga ekspresowa S10 Bydgoszcz – Toruń: Kolejny zakręt przy wyborze wykonawców

GDDKiA na razie nie może ostatecznie wyłonić firm, które zajmą się projektem i budową dwóch fragmentów S10 między Bydgoszczą a Toruniem. Tydzień przed Świętami Bożego Narodzenia bydgoski oddział dyrekcji dróg i autostrad niespodziewanie poinformował o unieważnieniu wyboru Budimexu jako wykonawcy odcinka Bydgoszcz Południe – Emilianowo. Powodem tego ruchu był dokument, który miał rzucić nowe światło na kwestię wyboru spółki. Dodajmy, że unieważnienie wyboru wykonawcy odcinka pomiędzy węzłami Bydgoszcz Południe – Emilianowo nastąpiło w nietypowym momencie – już po czasie na złożenie odwołania do KIO i w trakcie kontroli uprzedniej Urzędu Zamówień Publicznych.

Budimex został zobligowany do złożenia wyjaśnień w terminie do 20 grudnia. I te dokumenty faktycznie złożył. – Z uwagi na ich obszerność nadal trwa analiza wyjaśnień – mówi nam lakonicznie Kinga Puchowska, specjalistka ds. komunikacji bydgoskiego oddziału GDDKiA. Drogowcy nie chcą ujawnić, kto przesłał dokument będący powodem unieważnienia rezultatów przetargu. Z naszych nieoficjalnych ustaleń wynika jednak, że nie stoi za tym spółka Intercor, która złożyła ofertę wyższą o niespełna milion złotych od Budimexu.

Na początku mijającego tygodnia złożono natomiast odwołanie od wyników przetargu na budowę fragmentu drogi ekspresowej S10 pomiędzy węzłami Solec i Toruń Zachód. Jeszcze przed świętami Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jako zwycięzcę wskazała konsorcjum złożone ze spółek Kobylarnia oraz Mirbud. Jak dowiedziała się MetropoliaBydgoska.PL, odwołanie złożyła spółka PORR SA, która złożyła drugą – zaraz po wspomnianych: Kobylarni i Mirbudzie – ofertę w przetargu na 21-kilometrowy odcinek pomiędzy Solcem Kujawskim a węzłem Toruń Zachód, gdzie S10 ma krzyżować się z drogą krajową nr 15. Oferta zwycięskiego konsorcjum opiewała na niespełna 426 milionów złotych, spółki PORR – na niecałe 463,5 mln zł.

PRZECZYTAJ WIĘCEJ: Droga ekspresowa S10. Kolejny zakręt przy wyborze wykonawców trasy Bydgoszcz – Toruń

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Tomek
7 miesięcy temu

Widzę że odcinek włocławek w-wa będzie pierwszy przed drogą śmierci pityczne potyczki

Dariusz
Dariusz
7 miesięcy temu

Wiem, że pewnie dla niektórych osób jest to ważna droga, ale może mi ktoś wyjaśni dlaczego s10 Toruń-Warszawa jest tak potrzebna, gdy jest autostrada, która spełnia podobną funkcję, a s10 Bydgoszcz-Toruń to tak na odczepkę mimo, że to jeden z najniebezpieczniejszych odcinków w regionie?

Enrico
Enrico
19 dni temu

Dariusz-widać,że nie znasz historii budowy S10.Tu chodzi o bezpośrednie połaczenie W-wy ze Szczecinem, przez Plock, Toruń, Bydgoszcz, Piłę, Stargard -trasa jest o conajmniej 70 km krotsza niż przez A2 i S3. A połaczy te miasta i rozwinie znaczne obszary wokół nich itd. Stwiedzam autorytatywnie, ze pomimo istnienia tych 2 ww tras, DK10 jest stale zatłoczona i b.niebezpieczna (wiele śmiertelnych wypadków).