Bydgoszcz
2C
Słonecznie
93% wilgotność
Wiatr: 1km/h NW
H 4 • L 0
9C
Sr
3C
Czw
3C
Pt
2C
Sob
2C
Nd
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaDroga rowerowa na Bernardyńskiej niezgodna z zasadami. Będą poprawki
12.02.2021 | 13:00

Droga rowerowa na Bernardyńskiej niezgodna z zasadami. Będą poprawki

Na zdjęciu: Zjazd z ul. Bernardyńskiej jest niezgodny z miejskimi standardami rowerowymi.

Fot. Marcin Koperski

Przy okazji prac na ulicy Kujawskiej rozbudowana ma zostać infrastruktura rowerowa. Cykliści zwrócili już jednak uwagę na jeden z przejazdów, który nie jest zgodny z miejskimi standardami rowerowymi.

Niespełna siedem lat temu przyjęto „Standardy techniczne wykonawcze dla infrastruktury rowerowej Miasta Bydgoszczy”. Dokument określa, jakie warunki powinny spełniać drogi rowerowe powstające w mieście. Zgodnie z nim, nawierzchnia nie może być zbudowana z kostki betonowej lub kamiennej, która dla rowerzystów jest nie tylko niekomfortowa, ale też niebezpieczna. A tak właśnie stało się na zjeździe z ulicy Bernardyńskiej do Kościoła Garnizonowego.

– Zmiana przy kościele oraz innych zjazdach została już zgłoszona wykonawcy. Będzie zrealizowana zgodnie ze standardami rowerowymi przy sprzyjających warunkach pogodowych – mówi rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Dlaczego zjazd z kostki powstał mimo przyjęcia standardów rowerowych i teraz wymaga poprawy? Jak tłumaczy Okoński, projekt przebudowy ul. Kujawskiej powstawał niemal równocześnie ze standardami rowerowymi, które przyjęto w 2014 roku. – Nie były wtedy jeszcze sprecyzowane wytyczne, jak projektować przejazdy rowerowe przez zjazdy. Pamiętamy jednak o wskazanych elementach – uspokaja Okoński.

W związku z przebudową ulicy Kujawskie wybudowane zostaną łącznie niespełna 4 kilometry dróg rowerowych. Nowe odcinki powstaną:
• od skrzyżowania ul. Bernardyńskiej z pl. Kościeleckich do skrzyżowania ul. Kujawskiej z ul. M. Konopnickiej (dł. 1,0km)
• od skrzyżowania ul. Kujawskiej i Tucholskiej do mostu Bernardyńskiego ( dł. 1,0 km)
• od skrzyżowania Zbożowego Rynku i ul. Wiatrakowej do skrzyżowania ul. Toruńskiej z ul. Ustronie (dł. 0,2 km)
• ul. Toruńską od Babiej Wsi do połączenia Zbożowego Rynku z ul. Długą (dł., 0,3 km)
• Ul. Solskiego (market Kaufland) do skrzyżowania ul. Wojska Polskiego z Sokolą (dł. 0,7 km)
• Od ronda Kujawskiego wzdłuż ul. Solskiego w kierunku skrzyżowania z ul. Lenartowicza (dł. 0,5 km)

Powstanie tych dróg pozwoli na spięcie istniejących wcześniej dróg: wzdłuż ul. Solskiego, wzdłuż ul. Wojska Polskiego, wzdłuż ul. Kujawskiej (w kierunku ronda Inowrocławskiego) oraz kontrapasa na ul. Wiatrakowej.

Jak podaje ZDMiKP, zaawansowanie wszystkich prac przy rozbudowie ul. Kujawskiej to prawie 80%. Zakończenie całej inwestycji planowane jest wiosną tego roku, a jej koszt, łącznie z zakupem nowoczesnych tramwajów i zrealizowaną już przebudową węzła Szarych Szeregów, przekroczy 350 mln zł.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Sebastian
Sebastian
18 dni temu

Czyli zdmikp nie czytal projektu ktory zlecił wykonawcy…..i to ze technologia jest niezgodna z wytycznymi zobaczyli dopiero teraz jak wykonano ten przejazd….to co zdmikp robił z tym projektem przez 5 lat skoro sami przyznająze wytyczne istnieją juz od 5 lat?????.taki maja burdel w tej przestarzałej instytucji…..

Sebastian
Sebastian
18 dni temu

Ps skoro wykonawca wykonal ta ścieżkę zgodnie z dokumentacja otrzymana z zdmikp to kto teraz zaplaci za rozbiórkę tej kostki i ponowne ułożenie nawierzchni ?????pytanie retoryczne……rzecznik zdmikp tego juz w wywiadzie nie powiedział…..kur……mac

Piotr
Piotr
18 dni temu

To nie jedyna głupota w tym projekcie – kolejna to granitowa kostka rozgraniczająca drogę rowerową od chodnika. Jeszcze prace nie skończone, a już się rozlatuje. A ile przy tym roboty? Dziesięć razy tyle niż gdyby położyć żółtą cegiełkę tak jak na węźle Szarych Szeregów. Na pewno dużo drożej. Mam nadzieję, że „kamyczkowy nonsens” już nie zaistnieje w żadnym nowym projekcie.

Powiązane treści