Bydgoszcz
-11C
79% wilgotność
Wiatr: 3km/h SSE
H -11 • L -11
1C
Wt
2C
Sr
3C
Czw
3C
Pt
1C
Sob
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaDrogowcy chcą dokończyć remont Pod Skarpą. Fragment niebezpiecznej ulicy ma zyskać chodnik
pod skarpą bydgoszcz
25.11.2020 | 15:15

Drogowcy chcą dokończyć remont Pod Skarpą. Fragment niebezpiecznej ulicy ma zyskać chodnik

Na zdjęciu: W najbliższych miesiącach ZDMiKP ma zlecić remont odcinka ulicy Pod Skarpą pomiędzy Korfantego a Matki Teresy.

Fot. BB

Wśród planowanych na przyszły rok remontów bydgoskich ulic na liście zadań znalazło się dokończenie przebudowy ulicy Pod Skarpą. Modernizacja ważnej drogi stanowiącej popularny skrót w drodze z Fordonu do centrum Bydgoszczy ma objąć też budowę chodnika na odcinku od ulicy Korfantego do Matki Teresy z Kalkuty.

W opublikowanym w połowie listopada projekcie budżetu miasta na 2021 rok urzędnicy zapisali 12 milionów złotych na budowę i modernizację ulic oraz obsługę terenów inwestycyjnych. Wśród planowanych w tym dziale inwestycji znalazła się oczekiwana modernizacja fragmentów ulicy Pod Skarpą, które nie zostały wyremontowane w ostatnich latach. Wzmianka została opisana następująco „dokończenie ciągu komunikacyjnego Zamczysko/ul. Pod Skarpą/Fordon oraz połączenie z ul. Leśną gminy Osielsko”.

W ostatnich latach ulica Pod Skarpą, będąca popularnym skrótem z Fordonu w kierunku Osielska i centrum Bydgoszczy, była remontowana etapami. Modernizację przeszły odcinki od Jasinieckiej do Zamczysko oraz od Sybiraków do Jasinieckiej; wymieniono także nawierzchnię na ulicy Zamczysko. Do wykonania pozostał jednak znajdujący się w złym stanie odcinek od ulicy Korfantego do Sybiraków. Co tak naprawdę oznacza wzmianka w projekcie przyszłorocznego budżetu, zapytaliśmy w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Zobacz również:

Bydgoski pociąg rusza w nieznane. Rafał Bruski zaprezentował założenia budżetu na 2021 rok

Ulica pod Skarpą miała być remontowana w 2020 roku. Na odcinku od nr 55 do Matki Teresy i dalej w kierunku ul. Korfantego. Całość zadania miało dotyczyć remontu nawierzchni na tej trasie oraz uspokojenie ruchu poprzez zamontowanie progów zwalniających. Niestety po analizie własności gruntowych okazało się, że część ulicy znajduje się na terenach prywatnych. Konieczne było więc przygotowanie dokumentacji umożliwiającej minimalne przesunięcie tej ulicy na działki miejskie – wyjaśnia Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP.

Wspomniany odcinek Pod Skarpą jest dość gęsto zabudowany – tuż przy skrzyżowaniu z Korfantego wciąż powstaje kompleks mieszkaniowy Osiedle Pod Skarpą, który docelowo będzie liczyć 22 budynki mieszkalne. To oznacza, że w rejonie Pod Skarpą pojawiło się już kilkuset mieszkańców, a w przeciągu najbliższych miesięcy do nowych bloków wprowadzą się kolejni. Ich lokatorzy zaczęli więc dopytywać, czy wzdłuż ulicy, będącej niegdyś zwykłą wiejską drogą z miasta Fordon do wsi Czarnówko powstanie chodnik.

Ulica Pod Skarpą ma niewielki pas drogowy, co uniemożliwia budowę chodnika na całej długości omawianego odcinka. Niemniej jednak dokumentacja będzie zakładała budowę chodnika od Matki Teresy w kierunku ul. Korfantego – podkreśla Okoński. Sam remont ma być realizowany etapami „w zależności od możliwości finansowych”.  – Planujemy realizację tego zadania w latach 2021-2022 – zaznacza rzecznik prasowy ZDMiKP. Warto zauważyć, że opublikowanym dziś raporcie stowarzyszenia Społeczny Rzecznik Pieszych „Bezpieczne chodniki, bezpieczni piesi” (więcej o raporcie napiszemy niebawem na MetropoliaBydgoska.PL) odcinek ulicy Pod Skarpą pozbawiony chodnika został uznany za jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc w Bydgoszczy.

Brak chodników w tym miejscu stanowi bardzo duże zagrożenie dla pieszych. Duży poziom ryzyka w ruchu drogowym w tym miejscu wynika również z braku pobocza (na wielu fragmentach), z którego mogliby korzystać piesi oraz bardzo wąska jezdnia (często jest problem z mijaniem się dwóch pojazdów jednocześnie) – ocenił dr inż. Radosław Klusek z Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy.

W ramach remontów dróg, poza Pod Skarpą, w przyszłym roku planowana jest także wymiana nawierzchni na ulicach: Saperów (od sklepu Biedronki do ul. Szamarzewskiego), Flisackiej, Mińskiej (od ul. Kruszyńskiej do ul. Flisackiej) i Jagiellońskiej (od ul. Kolberga do Focus Malla). Ponadto, planowane są także remonty i budowa chodników – jak podkreśla rzecznik ZDMiKP, dokładna lista remontów zaplanowanych do realizacji zostanie przedstawiona na początku przyszłego roku, po zatwierdzeniu budżetu miasta.

Część z kwoty 12 milionów złotych zostanie także przeznaczone na dofinansowanie (maksymalnie 50% całego zadania) nowych inwestycji drogowych realizowanych przy współudziale inwestorów zewnętrznych (głównie deweloperów). Wśród takich inwestycji zaplanowano budowę sięgacza ulicy Chodkiewicza, przedłużenia ulicy Paderewskiego w kierunku przyszłego kampusu Akademii Muzycznej, budowa ulic Strzeleckiego i Studenckiej przy powstającym w Fordonie Osiedlu Uniwersyteckim CDI Konsultanci Budowlani oraz budowę fragmentu ul. Suchej oraz przebudowę skrzyżowania ul. Suchej z ul. Fordońską.

3
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
uuuCezJgn Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jgn
Gość
Jgn

Tam trzeba jak najszybciej wybudować drogę równoległą do ul. Pod Skarpą dopóki jeszcze się da. Nie ma innego rozwiązania.

Cez
Gość
Cez

Odniosę sie do komentarza wcześniej. A może droga równoległa? Przedłużenie ulicy twardzickiego do matki teresy z kalkuty. W planach zagospodarowania widnieje taki projekt. Ulica rydygiera. Tam jest miejsce na chodniki i nawet ścieżkę rowerową. Pomiędzy nowym osiedlem a domkami pod lasem bliżej onkologii. To odciążyłoby też znacznie pod skarpą bo setki czy tysiące mieszkańców nowego osiedla mogliby dojezdżać tędy.

uuu
Gość
uuu

Proponuję „wincyj” progów zwalniających! Najlepiej tak co 2 metry – będzie super!!!
I dlaczego drogowcy wstydliwie i po cichu wycofali się z tych zwężeń, które tak genialnie utrudniały ruch???

Powiązane treści