Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Fordońska, Sułkowskiego, Sudecka. Nowe inwestycje rowerowe w Bydgoszczy

Dodano: 14.08.2024 | 13:49

Na zdjęciu: Nowa infrastruktura rowerowa powstanie m.in. przy ulicy Sułkowskiego.

Fot. UMB

Rozpoczyna się projektowanie nowej kładki nad torami przy ulicy Fordońskiej. Będzie to element modernizacji ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Sochaczewska – Wiślana. To nie jedyna przygotowywana inwestycja rowerowa w Bydgoszczy.

Jak informowaliśmy na początku miesiąca, Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej wybrał wykonawcę kładki nad torami magistrali węglowej wraz z modernizacją ciągu pieszo-rowerowego przy Fordońskiej od Sochaczewskiej do Wiślanej. Prace w trybie „projektuj i buduj” wykona bydgoska spółka Kormost – ich koszt to 10,1 miliona złotych. – Na tę inwestycję czekali mieszkańcy. Już kilka lat temu mówiliśmy o tym, że jest ona bardzo potrzebna. Rowerzyści albo przekraczają torowisko, albo wchodzą na wąski pomost przy wiadukcie – powiedział na środowej (14 sierpnia) zastępca prezydenta miasta Mirosław Kozłowicz.

Kładka  – wraz z pozostałymi elementami zadania, czyli modernizacją 450-metrowego ciągu pieszo-rowerowego oraz budową lewoskrętu z Fordońskiej w Sochaczewską wraz z sygnalizacją – ma być gotowa w pierwszej połowie 2026 roku. – Prace projektowe wraz z uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji zakończymy w kwietniu przyszłego roku. Kładka będzie konstrukcją kratowo-rurową – wymieniał Marek Gotowski, członek zarządu firmy Kormost.

@metropoliabydgoska.pl A Wy macie już plany na długi weekend? ???? #bydgoszcz #metropoliabydgoska #metropoliabydgoskapl #weekend #summer ♬ Jolie Jolie – Blacha 2115 & Venom Valentino


ZDMiKP zlecił też koncepcję przebudowy ciągu na dalszym fragmencie Fordońskiej (od Inflanckiej do mostu Fordońskiego). Wykonawca wycofał się jednak z realizacji zadania. Co dalej? – Na razie nie podejmujemy remontu, gdyż nie mamy prawa do dysponowania gruntem na obszarze leśnym – zakomunikował dyrektor ZDMiKP Wojciech Nalazek.

Inwestycje rowerowe w Bydgoszczy. Trwa projektowanie dwóch ważnych zadań

W ostatnich dniach czerwca ZDMiKP wybrał wykonawców wyczekiwanych tras dla jednośladów: ciągu wzdłuż ulicy Sudeckiej i Wyzwolenia, który połączy Fordon z Jarużynem i drogi dla rowerów wzdłuż Sułkowskiego (od Dworca Leśne do Chodkiewicza). Pierwszą inwestycję projektuje i wybuduje Strabag; jej koszt to 7,3 miliona, a drugą Betpol (koszt 13,3 miliona).

Infrastruktura w Fordonie będzie także połączona z pierwszym odcinkiem Wielkiej Pętli Fordonu – oddanym w tym roku do użytku – podkreślił dyrektor Nalazek. To fragment wzdłuż ulic Geodetów i Wierchowej, który połączy trasę do Jarużyna z infrastrukturą przy Andersa. Powstaje też koncepcja zamierzenia uzupełniającego obie inwestycje: drogi rowerowej wzdłuż ulicy Wyzwolenia do granicy miasta.

Wspomniana infrastruktura przy Wyzwolenia to nie jedyny projektowany fragment. Trwają prace nad kontynuacją drogi dla rowerów biegnącej wzdłuż ulicy Kolbego na odcinku Kormoranów – granica miasta, budową odcinka wzdłuż ulicy Pod Skarpą łączącego infrastrukturę powstałą w gminie Osielsko ze skrzyżowaniem Pod Skarpą/Zamczysko czy przedłużeniem DDR wzdłuż ulicy Petersona w parku przemysłowym do obszaru węzła S10 w Emilianowie.

WIĘCEJ: Coraz bliżej rowerowego spięcia Fordonu z Jarużynem. Znamy też projektantów kolejnych tras

Jak zaznaczył Nalazek, na zlecenie drogowców realizowane są mniejsze zadania – obecnie realizowane są roboty przy ulicy Magnuszewskiej, które łączą północną część Wyżyn z trasami przy Wojska Polskiego; zapowiadane są też roboty w Janowie uzupełniające trasę Tryszczyn – Bożenkowo. Trwają też prace nad projektem pasów rowerowych na Marii Skłodowskiej-Curie oraz ważnych łączników pomiędzy istniejącą już infrastrukturą: przy Wojska Polskiego (od Szarych Szeregów do pętli Kapuściska) oraz Glinki (od ulicy Dąbrowa do wjazdu na teren parku przemysłowego).

W tym samym okresie co przetargi na Sudecką i Sułkowskiego drogowcy rozpisali również postępowanie na odcinek przy Kieleckiej, który łączyłby ulicę Sporną z terenami przemysłowymi przy Chemicznej. Z powodu zbyt wysokich ofert został on unieważniony. Jaka jest przyszłość tego zadania? – Część drogi rowerowej wzdłuż Kieleckiej jest włączona do projektu modernizacji linii tramwajowej na Łęgnowo realizowanego przez firmę Trakcja. Po zakończeniu tych prac będziemy ogłaszać przetarg na dokończenie odcinka – zapowiada dyrektor ZDMiKP.

Realizacja przebudowy trasy na Łęgnowo zacznie się najprawdopodobniej pod koniec bieżącego roku. Po zakończeniu rowerzyści będą mogli skorzystać z drogi rowerowej na odcinku do pętli Stomil.

0 0 votes
Article Rating
Błażej Bembnista
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
wuc dórzej wś
wuc dórzej wś
2 miesięcy temu

Mareczek już po raz kolejny zmienił nazwę firmy?

Mibk
Mibk
2 miesięcy temu

Podniecają się te przygłupy od dróg tą kładka jakby miało coś zmienić na zakorkowanej fordońskiej