Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Ikarusy i Volvo na ratunek. Będą regularnie obsługiwać trzy linie

Dodano: 08.12.2023 | 19:53

Na zdjęciu: Ikarus pojawił się dziś m.in. na linii 89, na której bardzo często wypadają kursy.

Fot. BB

Problemy z zapewnieniem odpowiedniej obsady do obsługi wszystkich kursów linii autobusowych sprawiły, że od dziś (8 grudnia) na trzech liniach, których operatorem jest MZK pojawiły się zabytkowe autobusy. 

Permanentny kryzys bydgoskiej komunikacji trwa – w ostatnich tygodniach obserwujemy kolejną odsłonę dramatu. Miejskie Zakłady Komunikacyjne zmagają się z brakiem kierowców, przez co autobusy przestają pojawiać się na liniach (spółka codziennie za pośrednictwem profilu na Facebooku raportuje braki). Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy są zbyt niskie pensje. Właściciel MZK – czyli miasto Bydgoszcz – stoi jednak na stanowisku, że w budżecie miasta są środki na uruchomienie większej liczby kursów, ale to spółka musi zapewnić ich obsługę. Prezydent Rafał Bruski nie ukrywa, że chętniej powierzyłby więcej kursów innym przewoźnikom tylko z uwagi na to, że zaoferowaliby niższą cenę za wozokilometr.

Pat trwa – na razie MZK nie udało się dojść do porozumienia z firmą Irex, która miała stać się podwykonawcą miejskiego przedsiębiorstwa. Sytuację próbują zatem ratować posiadacze zabytkowych autobusów – mają oni częściowo uzupełnić braki na liniach. W piątek na trzech liniach pojawiły się zatem dwa Ikarusy 280 i Volvo B10MA, które przez kilkanaście lat należało do MZK. Pojazdy należą do przewoźników: Ikarus & Mercedes, Bydgoski Ikarus 280 oraz Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego.

„Klasyki” kursują na liniach nr 52, 79 i 89 tylko o wybranych godzinach. W piątek na 52 i 89 pojawiły się Ikarusy, a na 79 Volvo. Rozkład jazdy jest dostępny na stronie MZK [KLIKNIJ TUTAJ] – należy jednak pamiętać, że autobusy posiadają wysoką podłogę i nie są wyposażone w biletomat. Zabytkowy tabor pojawia się na liniach nie tylko w dni robocze, ale również w weekend – taka sytuacja ma potrwać kilkanaście dni. Co dalej? W 2024 roku coś musi przerwać męki bydgoskich pasażerów.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
22 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Maciej
Maciej
2 miesięcy temu

Za chwilę na ulice wyjadą dorożki i psie zaprzęgi XD

Biskup
Biskup
2 miesięcy temu

Przez swoją nieudolność będą smrodzić starymi Ikarusami a ludziom zabraniają w bezklasowych piecach palić.

Olek
Olek
2 miesięcy temu

To już naprawdę hit i kpina zarazem. Budują miasto gąbkę za kilkaset baniek ale na drogach stare i zatruwajace powietrze Ikarusy udają komunikację w 2023 roku. No cóż ale w kwietniu ciąg dalszy zabawy na kolejne 5 lat.

Zdzisiek Ryba co w stawie pływa
Zdzisiek Ryba co w stawie pływa
2 miesięcy temu

Zabrać Bruskiemu etatowego ratuszowego woźnicę z dorożką to chłop doświadczy na własnej skórze swojej bezgranicznej wiary w kompetencje podwładnych z ZDMiKP i może chłopina wreszcie zmądrzeje, bądź jak kto woli dostanie olśnienia, po czym powymienia tych dyletantów ustawionych na kręcenie własnych lodów a nie potrzeby mieszkańców tego miasta, a przez to nam będzie się żyło lepiej w tym wiecznie dzikim mieście.

korma
korma
2 miesięcy temu

czy mozna zatrudnic innego prezydenta miasta za niższe wynagrodzenie? obecny prezydent jest za drogi!!!! tniemy koszty Pana prezydenta aby reszta pracownikow zarabiala godne pieniadze!!!

Marian
Marian
2 miesięcy temu

Do wyborców. A jak pan prezydent namaluje na autobusach osiem gwiazdek to już będzie dobrze?

zzz
zzz
2 miesięcy temu

Nie powinno być parkingów dla urzędników przy urzędach (już są zakusy, tak jak to pisano w czasie budowy, na to, żeby np. ten śmieszy Park and Ride przy Grudziądzkiej był dla urzędasów), a samochody służbowe powinny być tylko do wyjazdów poza obszar Bydgoszczy.
Wtedy i tylko wtedy urzędasy doświadczyłyby tej nieudolnie zarządzanej przez nich komunikacji miejskiej.

zzz
zzz
2 miesięcy temu

@Marian i dlaczego głąbie mieszasz w to piss? To jest właśnie wasz problem gamonie, przenoszenie ogólnokrajowej polityki na poziom samorządowy, co nie ma najmniejszego sensu. Ona powinna się kończyć na poziomie wojewódzkim, bo tam jest mianowany przez Premiera Wojewoda i wybrany Sejmik. To jest łącznik z włądzą centralną, wszystko co jest niżej powinno byc niezależne od tych śmiesznych partyjek, a liczyć powinno sie tylko to jaki kto ma pomysł na miasto i region, jak realizuje swoje obowiazki itd. Ale wy jesteście za tępi, żeby to zobaczyć i znów będzie wielka polityka na poziomie samorządu i znów będzie starcie pis vs… Czytaj więcej »

Mariusz
Mariusz
2 miesięcy temu

Przecież wiadomo że brakuje kierowców a nie autobusów. Może Pan redaktor by sprawdził ile aktualnie szkoli się kierowców i ile % załogi MZK np w przeciągu 2 lat osiągnie wiek emerytalny. To samo tyczy się motorniczych. Obserwując komunikację myślę że 16-20 kierowców powinno się już szkolić żeby wszystko było dobrze za rok. Plus kilku motorniczych. Wydaje mi się że właśnie w tym jest problem. Plus oczywiście utrzymywanie sztucznie niskich cen biletów. Bilet powinien kosztować 5zl, ulgowy 2,5. Cały zysk z tego na pensje dla kierowców żeby pracownicy nie odchodzili. W końcu to odpowiedzialna praca, więc zarobki też muszą być odpowiednie.

Adam
Adam
2 miesięcy temu

Rafał „korek” Bruski dostanie 60% w pierwszej turze. Nie siać zamętu.

Leonard Borowski
Leonard Borowski
2 miesięcy temu

Pan Bruski i jego banda darmozjadów nadają się do rządzenia Miastem jak np. pan dziwoląg Nalazek do rządzenie drogami i komunikacją miejską. Są dwie do spółki MZK I Tramwaj Fordon. Dlaczego? Ano chyba tylko po to, aby pod płaszczykiem „komunikacja publiczna”, było jak najwięcej kasy dla znajomych królika…A kogo z nich tak naprawdę interesują zwykli mieszkańcy Miasta? Przecież ci bez produktywni (zbędny koszt Miasta) cwaniacy, jeżdżą limuzynami nas koszt bezczelnie okradanych mieszkańców…Ale to nie jaśnie pan Bruski jest tu przyczyną wszelkiego zła. Jest nią złodziejski system jaki stworzyła rządząca od kilkudziesięciu lat Polską mafijna hołota. Lewizna, ZSL, 2050, PiS i… Czytaj więcej »

Bartosz
Bartosz
2 miesięcy temu

Jakie męki? Toz to fantastyczna wiadomosc. Chęcią przeniósłbym się do Bdg po to żeby pojeździć ikarusem 280 jako pasażer. Nieironicznie

Obserwator
Obserwator
2 miesięcy temu

Na co czeka Pan Prezydent Bruski rozwalić trzeba to przedsiębiorstwo i zatrudnić zewnętrzne podmioty, polikwidować spółki m w spółkach (tramwaj Fordon)i problem sam się rozwiąże. W czym jest lepszy kierowca MZK od pielęgniarki czy położnej, kto ma bardziej odpowiedzialną pracę? Zarobków nie będę porównywał ponieważ pielęgniarki zarabiają na pewno dużo mniej.

kierman
kierman
2 miesięcy temu

A to można jednak wypuszczać na ulicę bez wifi, ogrzewania, klimatyzacji i starsze niż średnia wieku 10 lat ? Powtarzam kierowcy by byli tylko pensja musi być godziwa i wrócili by do zawodu. Współczuję paniom z wózkami, osobom niepełnosprawnym i starszym które zapewne nie dadzą rady wsiąść do tych wynalazków z lat 80. Pieniądze są tylko źle zarządzane. Zrobić restrukturyzację w mzk i zarządzie dróg a nie trzymać tam swoich ziomków na ciepłych posadkach ale to raczej nie ten prezydent bo od lat coraz gorzej. Apeluję do lokalnych polityków niech u kogoś postulatem nr 1 będzie Komunikacja publiczna z góry… Czytaj więcej »

Gefi
Gefi
2 miesięcy temu

Czekamy na ogórki ❤️❤️

Krzysztof
Krzysztof
2 miesięcy temu

Przepracowałem 37 lat jako kierowca przez niedbalstwo władz miasta od lat stanowisko kierowcy i motorniczego,to pensja minimum .Dodatki za godziny nocne i święta tylko zrównują poziom płacy.W MZK większość kierowców to starzy doświadczeni kierowcy którzy odejdą na emeryturę,nowi za takie ochłapy nie chcą pracować

Rysio
Rysio
2 miesięcy temu

Mówcie sobie co chcecie ale…..
Bruski wygrywa w 1 turze nokautując rywali hahah

Arek
Arek
2 miesięcy temu

@zzz Naprzód trochę się zorientuj i.ioto zanim napiszesz totalne bzdury i rozsiewasz plotki. Wiadomość dla Ciebie, żaden szeregowy urzędnik nie może parkować za darmo na parkingu przy Grudziądzkiej. Nikogo z nas nie stać, przy tak niskich pensjach na wydawanie ponad 700 złotych miesięcznie. Tak więc nie było i nie ma żadnych wyznaczonych miejsc do parkowania dla „urzędasów”, w przeciwieństwie do innych firm, które zazwyczaj zapewniają miejsca dla swoich pracowników.

Zdzisiek Ryba co w stawie pływa
Zdzisiek Ryba co w stawie pływa
2 miesięcy temu

@Arek
Za hybrydy abo wynosi coś cirka 170 złotych miesięcznie, a i tak największe przydup@sy władzy i ich lodoroby z urzędu dostały piloty do szlabanu darmowego parkingu po drugiej stronie budynku. A wy jako szeregowi urzędnicy tylko się temu przyglądacie i przysłuchujecie zamiast wysyłać w odpowiednie miejsca papiery na to całe dziadostwo.

Alex
Alex
2 miesięcy temu

Sprzedać by inni zarabiali typowe dla KO

Konrad
Konrad
2 miesięcy temu

Nie ma jak socjalizm dzielnie walczy z problemami które tworzy . A może to przygotowania do strefy czystego transportu . ???? Ikarusy dobry sprzęt ale zimą trochę przewiewne .

Piotr
Piotr
2 miesięcy temu

Nic dziwnego że brakuje kierowców niskie pensje,bezczelność i chamstwo pasażerów odpowiednio zniechęca ludzi do pracy wiem doskonale bo mam znajomego,który jeździł autobusami u znajomą,ktora jeździła tramwajami…Opowiadali że z tego wszystkiego to najgorsze jest się użerać z pasażerami..