Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Wiemy, kto zaprojektuje rozbudowę ważnego odcinka Kamiennej

Dodano: 05.12.2023 | 09:58

Na zdjęciu: ZDMiKP wybrał wykonawcę dokumentacji rozbudowy ulicy Kamiennej od Łęczyckiej do Lelewela.

Fot. archiwum

Mosty Katowice wykonają projekt rozbudowy ulicy Kamiennej na odcinku od Łęczyckiej do Lelewela. Zmian na trasie W-Z należy jednak spodziewać się dopiero za kilka lat.

W ostatnich miesiącach ZDMiKP szukał wykonawców dokumentacji projektowej do realizacji dwóch kluczowych odcinków trasy W-Z: przebudowy Węzła Wschodniego (połączenia Kamiennej i Fordońskiej) i Wiaduktów Warszawskich oraz odcinka od Łęczyckiej do Lelewela. Pod koniec października wybrano projektanta nowych wiaduktów wraz z ważnym węzłem: została nim Pracownia Projektowa MID z Gdańska, która ma przygotować dokumentację w przeciągu 18 miesięcy.

Pod koniec listopada drogowcy wyłonili natomiast wykonawcę projektu rozbudowy W-Z przebiegającego przez Bartodzieje i Bielawy. Przypomnijmy, że w przetargu wzięły udział trzy firmy: najtańszą ofertę złożyła firma Infra z Warszawy (3,068 miliona złotych), więcej oczekiwały Mosty Katowice (oferta 3,8 miliona złotych) i BAK (4,4 miliona). Ostatecznie drogowcy zwiększyli budżet, wynoszący 2,8 miliona złotych i wybrali ofertę Mostów Katowice.

Koncepcja zakłada rozbudowę odcinka W-Z między Łęczycką i Lelewela do dwóch jezdni; nowa zostanie zrealizowana po stronie północnej, co będzie wiązało się m.in. z wyburzeniem zabudowań przy ulicach Pułaskiego czy Lelewela. Nad aleją Wyszyńskiego „wuzetka” będzie przebiegać po estakadzie. Planowane jest także wybudowanie tuneli dla pieszych na wysokości ulic Lelewela oraz Gajowej i rozbudowa kładki przy przystanku kolejowym Bydgoszcz Bielawy także o przejście nad Kamienną. Skrzyżowanie W-Z z Łęczycką stanie się natomiast rondem turbinowym.

Mosty Katowice będą miały około dwa lata na przygotowanie kompletu materiałów wraz z uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Rozbudowa rozpocznie się zatem najwcześniej w 2026 roku.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas
Tomas
2 miesięcy temu

To na wyżynach kładka do rozbiórki bo nie ma kasy na windy a tu koło przystanku Bydgoszcz Bielawy to już będzie kasa na windy – śmiech na sali. Szkoda ze nie uda się przedłużyć łęczyckiej nad lub pod torami kolejowymi.

Dara
Dara
2 miesięcy temu

A koncepcji na połączenie Kamiennej z Inwalidów pod przejazdem kolejowym nie ma na najbliższy czas? To według mnie jedyne rozsądne rozwiazanie, żeby rozładować korki na Fordońskiej

Rysio
Rysio
2 miesięcy temu

Budowa za kilka czy kilkadziesiąt lat?