Bydgoszcz
-9C
73% wilgotność
Wiatr: 2km/h SSW
H -8 • L -9
2C
Wt
2C
Sr
2C
Czw
3C
Pt
1C
Sob
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaKładka łącząca Wyżyny i Wzgórze Wolności bezpieczniejsza dla rowerzystów. Co się zmieniło?
kładka wzgórze wolności jana pawła bydgoszcz
25.12.2020 | 09:48

Kładka łącząca Wyżyny i Wzgórze Wolności bezpieczniejsza dla rowerzystów. Co się zmieniło?

Na zdjęciu: Na barierach kładki łączącej Wyżyny ze Wzgórzem Wolności zamontowano specjalne odbojnice, które mają uchronić rowerzystów przed upadkiem.

Fot. ZDMiKP

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej dostosował kładkę nad aleją Jana Pawła II do potrzeb rowerzystów. Na barierach konstrukcji zamontowane zostały specjalne odbojnice, które mają uchronić rowerzystów przed upadkiem.

Kładka nad jarem Niziny powstała w 1991 r. nad ówczesną ulicą Niziny (dzisiaj Jana Pawła II) jako obiekt łączący Wzgórze Wolności z Wyżynami w ciągu ul. Czeskiej i dzisiejszej ulicy Niziny, skracający drogę pieszym i rowerzystom. Została zaprojektowana przez bydgoskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego w formie oryginalnej, wówczas bardzo nowoczesnej konstrukcji o lekkim stalowym pomoście podwieszonym na dwóch stalowych łukach o rozpiętości 55 m.

Całkowita długość kładki wynosi ok. 70 m. – Umiejętnie dobrane proporcje elementów konstrukcyjnych sprawiają, że nie starzeje się i trwale wpisała się w krajobraz obu osiedli. Najprawdopodobniej był to pierwszy obiekt mostowy w Bydgoszczy, do obliczeń którego użyto numerycznych obliczeń komputerowych na dużą skalę. Kładkę tę, obok Mostu Esperanto, można śmiało postawić w szeregu najciekawszych współczesnych bydgoskich konstrukcji mostowych – podkreśla ZDMiKP.


CZYTAJ TAKŻE: 13 ofert w przetargu na budowę nowych mostów przez Brdę


Jak przekazuje zarząd dróg, w grudniu zakończono prace na kładce, wyposażając ją w odbojnice. Nowe rozwiązania mają zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom tym samym dostosować obiekt do wymagań określonych w tzw. standardach rowerowych obowiązujących na terenie miasta Bydgoszczy od 2014 roku. – Specyficzna lokalizacja obiektu pomiędzy skarpami jaru Niziny pozwoliła na dodanie specjalnych odbojnic, dzięki którym tracący równowagę rowerzysta ma szansę odbić się ramieniem i wrócić na pierwotny tor jazdy. W innym przypadku zahaczenie kierownicą o szczeble balustrady, mogłoby się skończyć groźnym w skutkach upadkiem – podkreślają drogowcy. I dodają, że jest to trzeci obiekt – po wschodnim wiadukcie w ciągu ul. Armii Krajowej oraz wiadukcie w ciągu ulic Ogińskiego – Glinki (Trasa Uniwersytecka), który został dostosowany do przedmiotowych wymagań.

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Beatajan Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
jan
Gość
jan

To na kładce można jeździć rowerem? Nie ma obowiązku prowadzenia roweru!?

Beata
Gość
Beata

Ogarnia mnie pusty smiech a kto zadba o bezpieczeństwo mieszkańców Wyzyn próbujących bezpiecznie pokonać kladkd na Wojska Polskiego by dostać się przystanek tramwajowy

Powiązane treści