Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Kładka przy Operze Nova będzie znów dostępna dla pieszych. Wiemy też, co z pozostałymi remontowanymi przeprawami

Dodano: 16.12.2022 | 09:10

Na zdjęciu: Kładka przy Operze Nova zostanie otwarta jeszcze dziś (16 grudnia).

Fot. Robert Sawicki/Urząd Miasta Bydgoszczy

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej podał termin otwarcia kładki Kiepury przy Operze Nova oraz udostępnienia do ruchu dwóch pozostałych przebudowywanych przepraw nad Kanałem Bydgoskim i nad Brdą w Opławcu.

Przypomnijmy: na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej firma Kormost przeprowadza remont czterech bydgoskich kładek dla pieszych i rowerzystów: mostu Kiepury przy Operze Nova, kładki przez Kanał Bydgoski przy V śluzie, kładki w Opławcu oraz przeprawy Esperanto przy Torbydzie. Zgodnie z deklaracjami drogowców, prace miały zakończyć się jeszcze w grudniu. Wiadomo już jednak, że modernizacja kładki Esperanto potrwa dłużej.

– W związku z ograniczeniami Wód Polskich co do zachowania żeglowności pod obiektem, prace mogły być prowadzone tylko na jego fragmencie. Dodatkowo, listopadowe opady śniegu uniemożliwiły prowadzenie części robót uzależnionych od pogody – wyjaśniał Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP. Termin zakończenia robót na kładce Esperanto został zatem przesunięty na koniec stycznia przyszłego roku.

Dziś (16 grudnia) pojawiły się jednak dobre informacje dotyczące pozostałych przepraw. Jak przekazał rzecznik, po godzinie 15:00 udostępnione dla pieszych zostaną kładki przy Operze, przez Stary Kanał Bydgoski w ciągu ul. Czarna Droga przy śluzie nr V oraz przez Brdę w rejonie ul. Opławiec. – W ich obrębie będą jeszcze prowadzone drobne prace porządkowe, ale już przy bardziej sprzyjających warunkach pogodowych – dodał.

Prace przy kładce Kiepury objęły zabezpieczenie stalowej konstrukcji i wzmocnienie jej elementów. – Musiały one zostać dostosowane do nowego deskowania. Belki są teraz ułożone w poprzek, a nie jak dotychczas wzdłuż kładki. Dzięki temu konstrukcja będzie trwała i szybciej będzie z niej spływać woda – dodaje Okoński. W ramach przebudowy kładki przez Stary Kanał Bydgoski Kormost wykonał zabezpieczenia antykorozyjne obiektu, stylowe balustrady oraz nową nawierzchnię, natomiast roboty na Opławcu objęły likwidację schodów prowadzących na kładkę przez Brdę i zastąpienie je wygodnym podjazdem, ułatwiającym komunikację użytkowników wózków i rowerów.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak wygląda zainteresowanie bydgoskimi parkingami P&R?