Znikome zainteresowanie parkingami Park&Ride w Bydgoszczy. Place świecą pustkami
Dodano: 07.12.2022 | 10:12Na zdjęciu: Wydaje się, że niewiele osób podchodzi do kasy na parkingach Park & Ride.
Fot. Szymon Fiałkowski
Od kilku tygodni działają w Bydgoszczy trzy parkingi utworzone w systemie Park & Ride. Na razie Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej nie podaje oficjalnych danych, natomiast nawet pobieżna obserwacja parkingów pozwala stwierdzić, że nie kupiły one serc kierowców.
W końcówce października rozpoczął działanie parking przy rondzie Maczka (zbieg ul. Grunwaldzkiej oraz Nad Torem), zaś w połowie listopada otwarto parkingi w pobliżu ronda Kujawskiego i Lasu Gdańskiego. Efekty na razie można oceniać tylko na oko, ale wydają się one mizerne. Na przykład na rondzie Kujawskim z reguły zaparkowanych jest kilka pojazdów. Przypomnijmy, że parking ma 140 miejsc.
Na szczegółowe dane dotyczące korzystania z parkingów Park & Ride w Bydgoszczy musimy jeszcze poczekać. – Wszystkie dane i miesięczne porównania podamy po uruchomieniu wszystkich parkingów. Obecnie są one jeszcze w fazach testów – wyjaśnia rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej Tomasz Okoński.
Parkingi cieszyły się większą popularnością, gdy oficjalnie były jeszcze zamknięte. Wówczas można było za darmo pozostawić na nich pojazd. Od momentu wprowadzenia opłat zainteresowanie zdecydowanie spadło, a cała inwestycja jest przez mieszkańców Bydgoszczy po prostu wyśmiewana w mediach społecznościowych.
W parkingu przy ul. Grudziądzkiej otwarta jest obecnie część funkcjonująca w ramach Strefy Płatnego Parkowania. Początkowo ona także nie cieszyła się dużym zainteresowaniem. Sytuacja nieco poprawiła się po rozpoczęciu jarmarku świątecznego, bo też sam ratusz zachęcał, aby przyjeżdżając na jarmark samochodem, parkować go właśnie przy Grudziądzkiej. W pierwszy weekend jarmarku jego zapełnienie w szczytowym momencie osiągnęło 70% miejsc. Podkreślmy jednak, że – skoro był to weekend – to parkowanie było wówczas otwarte.
Wciąż nie został otwarty parking na Przylesiu, gdzie niedawno zakończono sadzenie drzew. Jak zapowiada Okoński, drogowcy planują go udostępnić jeszcze w grudniu. – Będziemy informować na bieżąco – zapowiada Okoński.
System Park & Ride ma doprowadzić do zmniejszenia liczby samochodów w centrum Bydgoszczy na korzyść ruchu pieszego, rowerowego i komunikacji publicznej, które mają być traktowane priorytetowo w centrum miasta. Po zaparkowaniu na parking P&R kierowca oraz pasażerowie mogą pobrać bilet uprawniający do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejska. System jest adresowany przede wszystkim do osób przyjeżdżających do Bydgoszczy z okolicznych gmin. Wyjątkiem jest parking na Grudziądzkiej, gdzie oprócz części Park & Ride funkcjonuje też część ze Strefą Płatnego Parkowania, zaś klienci urzędu mogą przez 30 minut parkować za darmo.
- Jedna niewiadoma mniej. Mateusz Szczepaniak zostaje w Polonii - 21 września 2023
- Browar Osowa Góra zostanie zamknięty. Zostało kilka dni - 21 września 2023
- Dachowanie na S5 pod Bydgoszczą. Są utrudnienia w ruchu - 20 września 2023
To jest kuriozum na skalę Polski, że wierni z kościoła przy Grunwaldzkiej parkują po trawnikach, poboczach, a parking stoi pusty. W tą niedzielę zbierano podpisy pod petycją, aby na czas mszy, parking był za darmo 🙂 A wszystko dla kilkunastu miejsc parkingowych dla wyższej rangi urzędasów z ratusza, którzy swoje lexusy, maybachy mogą w kulturalnych warunkach parkować na parkingu na Grudziądzkiej.
Przecież te parkingi nie powstały z myślą o Bydgoszczanach!
O ile koszt 12 zł rozumiem, bo za bilety też trzeba płacić, a tu wystarczy zapłacić za parking, o tyle tracić godziny na dojazdy zupełnie się nie kalkuluje – w jedną stronę z przesiadką mam godzinę jazdy, samochodem 20 minut.
Wierni uczęszczający na mszę w parafii przy ul. Nad Torem niech płacą jak każdy, skoro mają na tacę muszą mieć również na parking, poza tym są to parafianie mający spacerkiem max 10/15 minut…..
A może na początek wprowadzić darmowe parkowanie dla kierowców, którzy posiadają WAŻNY miesięczny bilet sieciowy komunikacji miejskiej?
Dzięki temu ZDMIKP ma zapewniony stały dochód dla osób, które by regularnie chciały korzystać z takiego rozwiązania, a parkingi na pewno by się zapełniły.
Tak jest w innych miastach w Polsce.
Dziesiątki (jak nie setki) milionów wyrzucone w błoto.
Wystarczy rozszerzyć ofertę o darmowe parkowanie dla posiadaczy biletów okresowych.
Zamiast budować te durne parkingi w totalnie idiotycznych miejscach mogli wziąć te pieniądze i zainstalować inteligentne sterowanie światłami na Bernardyńskim Kujawskim i Szarych Szeregów. To jest jakieś kuriozum, żeby inwestycje drogowe w 2022 roku były sterowane i ustawiane na stałe. Drugi temat, że bernardyńskie to kpina tak jest ustawione. Ostatnio całe stanęło w miejscu, bo każdy nawzajem się zablokował.
Przecież to było wiadomo jeszcze przed budową parkingów. Ten model się u nas nie sprawdzi. Nie jesteśmy małą Holandią ani bogatymi Niemcami. Trąbią o tym już dawno niezależne instytuty ale włodarze dalej brną w te idiotyzmy jednocześnie redukując połączenia komunikacyjne (MZK, kolej), nie mając pomysłu na przyciągnięcie kierowców do zawodu czy przebudowując system ruchu do poziomu skrajnie nieefektywnego.
Gdyby chociaż prez. Bruski przeczytał te wszystkie Państwa komentarze.
czy dalej będzie miasto na siłę likwidować miejsca postojowe w mieście aby zmusić ludzi do parkowania na tym niewypale i udowodnić ż to jednak dobry pomysł….
Jack 1 dzień temu Przecież te parkingi nie powstały z myślą o Bydgoszczanach! No właśnie nie ! Ludzie otwórzcie oczy ta banda wybrana i opłacana z podatków mieszkańców zapomniała po co zostali wybrani ! Zamiast usprawniać -ułatwiać życie mieszkańców (notabene zostali wybrani przez mieszkańców ) utrudniają życie mieszkańców ! Tereny wokół bloków to jakiś pijany geodeta kreślił że mieszkańcy nie mają miejsc parkingowych a i wychodząc z bloku muszą przechodzić przez inne działki !!! Parodia !!! A jak mieszkańcy chcą wykupić tereb np. na parking czy dojazd do śmietnika to zostają spławieni i traktowani jak pasożyty- Ot cała elyta rządząca… Czytaj więcej »
Dla pseudoekologów ! przyjemnych podróży komunikacją miejską w Bydgoszczy ! zwłaszcza z kierowcami obcokrajowcami z Indii ! zatrudnionych przez MZK !
Po wyborach – nikt nie czyta komentarzy – mają wyborców w głębokim poważaniu !!! Po prostu przy urnie wyborczej każdy powinien zastanowić się 2 razy zanim postawi przy nazwisku X
Parking na załatwienie sprawy w urzędzie 30 minut? Chyba po to żeby jakiś druk pobrać. Mogli dać co najmniej godzinę wtedy istniałaby jakaś szansa że da się załatwić jakąś sprawę w urzędzie.
Po pierwsze po ostatnich cięciach w komunikacji miejskiej, to jest ona żartem, a nie realną alternatywą dla aut. Po drugie, lokalizacje parkingów są całkowicie bezsensowne. Największym kuriozum jest ten przy Urzędzie Miasta, który urzędnicy zbudowali dla siebie. Park and Ride w środku miasta, a miejscu gdzie nie ma i nie będzie tramwaju xD. Takie rzeczy buduje się na obrzeżach miasta, np. miałby pewnie sens gdzieś na Błoniu, przy wlocie od Biały Błot, z kierunku z którego masa ludzi dojeżdża do pracy. Tylko aby to miało sens to musi być też często kursująca i zadbana komunikacja miejska (nadal nie erozwiązany chociażby… Czytaj więcej »