Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Konto firmowe na Facebooku. Jak je prowadzić?

Dodano: 16.03.2022 | 08:00

Na zdjęciu: Warto być świadomym, że samodzielne prowadzenie konta firmowego na Facebooku może wiązać się z dodatkowymi kosztami.

Fot. pixabay.com

Konto firmowe na Facebooku to dość duże wyzwanie dla firm. Nie jest to takie proste, jak może się wydawać. Wymaga to cierpliwości, uwagi, profesjonalizmu oraz nieprzerwanego działania. Aby skutecznie wykorzystać potencjał serwisu Facebook, trzeba dogłębnie poznać tę przestrzeń. 

Przyjrzyjmy się zatem prowadzeniu fanpage’a na Facebooku. Odpowiedzi na niektóre nurtujące pytania można znaleźć w poniższym tekście.

Na co zwrócić uwagę?

W obecnych czasach, w dobie Internetu nie bez powodu mówi się, że jeśli nie ma nas w internecie, to nie istniejemy.  Dzięki stronie firmowej w serwisie Facebook można zaprezentować firmę i przedstawić ofertę. Konto firmowe na Facebooku umożliwia zauważenie potrzeb potencjalnych klientów, co pozwala dostosować ofertę do nich.

Aby fanpage przedsiębiorstwa był atrakcyjny, nie wystarczy go założyć, trzeba znacznie więcej – prowadzić go świadomie. Działania powinny być przemyślane, systematyczne i odpowiedzialne. Należy pamiętać o tym, aby aktualizować profil firmy o nowe, unikalne materiały. Ważne jest, aby nie powtarzać danych treści w ten sam sposób, ponieważ tę samą informację przeważnie można przedstawić inaczej, na przykład dodając inne zdjęcie czy grafikę.

Warto być świadomym, że samodzielne prowadzenie konta firmowego na Facebooku może wiązać się z dodatkowymi kosztami. Jednym z podstawowych obszarów, który generuje wydatki jest promocja przedsiębiorstwa. Płatna reklama na Facebooku zapewnia dotarcie do potencjalnych klientów, choć nie warto jej nadużywać. Od nadmiaru odpłatnego promowania firma może uzyskiwać mniejsze zasięgi organiczne niż wcześniej.

Konto firmowe na Facebooku – jakie korzyści przynosi jego prowadzenie?

Fanpage w mediach społecznościowych nie jest chwilową modą, a częścią marketingu cyfrowego. Warto poznać zalety prowadzenia strony firmowej na Facebooku. Należą do nich między innymi:

  • kształtowanie pozytywnego wizerunku,
  • budowanie zaufania,
  • pozyskanie nowych klientów,
  • możliwość poznania odbiorców,
  • budowanie zaangażowania wśród fanów,
  • większy ruch,
  • możliwość zwiększenia sprzedaży.

Co robić, gdy firma nie ma możliwości prowadzenia strony na Facebooku?

Czasami bywa tak, że przedsiębiorstwo nie jest w stanie rzetelnie prowadzić swojej strony w mediach społecznościowych. Często osoby pracujące w danej firmie nie posiadają odpowiedniej wiedzy lub nie ma jednostek, które mogłyby się tym zająć. W takim przypadku można zgłosić się do Grupy Enjoy Media, która chętnie pomoże w tych obowiązkach. Firma oprócz przygotowywania i publikacji postów na danej stronie oferuje także:

  • budowanie społeczności i pozyskiwanie fanów,
  • określenie grup docelowych,
  • moderowanie komentarzy i dyskusji,
  • reagowanie na kryzysy w social mediach (negatywne wpisy, SPAM itp.)
  • przygotowywanie fotorelacji, grafik czy wideo,
  • prowadzenie kampanii reklamowych,
  • organizowanie konkursów,
  • doradztwo marketingowe,
  • analizę stron konkurencji.

Pełen zakres ich usług znajduje się na stronie www.enjoymedia.pl 


Zobacz też naszą inicjatywę w Fordonie [ZDJĘCIA]