Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Kursy przepełnione i puste. Na linii 85 znów potrzeba zmian

Dodano: 19.05.2023 | 10:37

Na zdjęciu: Operatorem linii 85 jest Mobilis. Obsługuje ona tereny przemysłowe przy ulicy Chemicznej i na Łęgnowie.

Fot. Nikodem Mulczyński

Niespełna dwa lata temu opisywaliśmy problemy związane z kursowaniem linii nr 85, która dowozi pracowników z pętli Kapuściska do licznych firm zlokalizowanych w rejonie ulicy Chemicznej i na Łęgnowie. Wówczas autobusy były wypełnione po brzegi, aż w końcu drogowcy wprowadzili pewne modyfikacje. Kolejne inwestycje w rejonie dawnego Zachemu powodują jednak, że kursy 85 są przepełnione – ale nie wszystkie. Czy sytuacja na „dowozówce” z Kapuścisk poprawi się, czy – mając na uwadze otwarcie gigantycznego magazynu Zalando – po raz kolejny się pogorszy?

Linia 85 została uruchomiona wraz z otwarciem trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Kujawskiej. Obsługuje ona teren, na którym w ostatnich latach powstało wiele parków magazynowych. Podobnie jak utworzona w tym samym czasie linia 84 (kursująca przez park przemysłowy), swój bieg rozpoczyna przy pętli Kapuściska, ale później skręca w ulicę Chemiczną, następnie jedzie Szczerby, Nowotoruńską i Hutniczą, by skończyć trasę na pętli Łęgnowo. Warto dodać, że 85 zastąpiła wariantowe kursy linii 61 i 73 na ulicę Mokrą.

Dowożąca pracowników wielu firm linia 85 jest bardzo popularna, zwłaszcza w okolicach godzin 6:00, 14:00 czy 22:00 – czyli w momencie zmian w zakładach pracy. Jesienią 2021 roku opisywaliśmy, że jadący na pierwszą zmianę oraz wracający z „nocki” pracownicy wielu przedsiębiorstw skarżyli się na ogromny ścisk w pojazdach – jak podkreślali, był on tak duży, że w porównaniu z nimi sardynki w puszce mają znacznie więcej przestrzeni.


PRZECZYTAJ TEKST: Gorzej niż sardynki w puszce. Pasażerowie mają dość linii 85


W reakcji na społeczne niezadowolenie, w grudniu 2021 roku na linii 85 wprowadzono dodatkowe kursy i dublowanie niektórych połączeń. Jak jednak słyszymy od osób korzystających z komunikacji miejskiej, na linii 85 wciąż są problemy. –  Dlaczego ZDMiKP wydaje kasę na puste kursy 85bis na godzinę 18:00 do ulicy Mokrej? Obecnie nimi nikt nie jeździ – napisał do naszej redakcji pasażer linii 85. I dodaje, że krótki autobus kursujący z Kapuścisk na Łęgnowo o 21:36 jest za to wypełniony po brzegi.

Zarząd dróg nie potrafi pójść za zmianami trybu pracy w firmach? Ile miesięcy musi minąć, zanim podjęte zostaną kroki? – dopytuje pasażer.

Co na to ZDMiKP? – Na razie nie planujemy zmian na przedmiotowej linii. Sprawdzimy jednak ten sygnał od pasażerów. Pragniemy jednak zauważyć, że nie otrzymaliśmy wcześniej w tej sprawie informacji, ani od kierowców ani pasażerów – odpowiada na nasze pytanie rzecznik prasowy Tomasz Okoński. I dodaje, że jeżeli będą zmiany zasadne, to ZDMiKP może je wprowadzić.

Zmiany wydają się zasadne, gdyż na terenach okalających dawne zakłady chemiczne rośnie coraz więcej magazynów. Handlowy gigant – Zalando – otwiera swój ogromny obiekt ulokowany przy ulicy Hutniczej, a w okolicy mają powstać kolejne tego typu inwestycje. Obecnie na Łęgnowie trwa także przebudowa układu drogowego i pętli, obsługiwanej również przez 85 – w jej ramach trwa budowa łącznika do Nowotoruńskiej, nowej pętli oraz przebudowę fragmentu ul. Nowotoruńskiej. Wartość zadania realizowanego przez firmę Betpol to około 14 milionów złotych.

0 0 votes
Article Rating
Kursy przepełnione i puste. Na linii 85 znów potrzeba zmian
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Adam
Adam
4 miesięcy temu

Oni wprowadza zmiany, jak już potencjalni pasażerowie dogadają się z innymi kierowcami i załatwia sobie dojazd do pracy samochodem. Zamiast zarobić na biletach i dostosować ofertę (w parku przemysłowym pracuje bardzo dużo ludzi i zaraz będzie jeszcze więcej) będzie jak zwykle.

Last edited 4 miesięcy temu by Adam
Tren
Tren
4 miesięcy temu

Czy nie prościej jest po prostu przedłużyć linię 79 z Glinek zamiast 84 a z Kapuścisk dać 53 zamiast 85??? Przecież to powinno być bardziej ekonomiczne i oszczędne zamiast kierowania bez sensu kilku autobusów na linie szczytowe z zajezdni i puste przebiegi potrzebne na dojazdy do pętli kiedy mogą to zrobić autobusy liniowe. Ale ktoś nie myśli tylko klepie osobne linie bo na siłę chcą likwidować warianty i robią przez to dodatkowe przesiadki. Gdyby inne linie przejęły te bezsensowne 84 i 85 to można nawet zwiększyć liczbę kursów bo obecna oferta zachęca a nawet zmusza do dojazdów autem lub rowerem.… Czytaj więcej »