Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Marka osobista. Jak budować personal branding?

Dodano: 05.08.2022 | 12:49

Na zdjęciu: Marka osobista, jak budować ją w relacjach i internecie?

Fot. freepic.com

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Ma ono kluczowe znaczenie w życiu osobistym oraz zawodowym. Czym jest marka osobista, jak budować ją w relacjach i internecie na solidnych fundamentach?

Z badań naukowych wynika że potrzeba od kilku do kilkunastu sekund, aby nasz rozmówca dokonał oceny naszej osoby. Silna marka osobista ma kluczowe znaczenie w prowadzeniu firmy, poznawaniu nowych osób czy partnerów biznesowych. Jak budować personal branding i co składa się na nasz osobisty sukces?

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Prawda która znana jest nam od najmłodszych lat. Śmiało można stwierdzić że pierwszy raz z budowaniem wizerunku mieliśmy styczność w szkole.

Zachowanie, ubiór, sposób bycia, wszystkie sygnały, które wysyłaliśmy do naszych rówieśników, kreowały nasz wizerunek w ich oczach. Miało to ogromne znaczenie w kontekście kontaktów międzyludzkich, m.in. kto się z nami zaprzyjaźni, czy powierzy jakąś tajemnice.  W późniejszych latach, decydowało o tym kto się w nas zakocha lub czy otrzymamy wymarzoną pracę. Marka osobista, jak budować ją na pozytywnych emocjach?

Pierwsze wrażenie może być zarówno pozytywne jak i negatywne. Należy jednak pamiętać, że o wiele trudniej jest zbudować pozytywny wizerunek na negatywnych emocjach. Jeśli podczas pierwszego kontaktu z przyszłym pracodawcą czy partnerem biznesowym zrobimy złe wrażenie, to o wiele trudniej będzie nam przekonać go do swojej osoby.

W każdym z nas jest cząstka, która odpowiada za ocenę drugiego człowieka. Jest to nieodłączna część naszego życia, odpowiadająca za relacje międzyludzkie na każdym jego etapie. Chociaż pierwsze wrażenie może być omylne, ma ogromny wpływ na dalsze więzi.

Wiara w siebie czyni cuda

Skąd mamy wiedzieć czy zrobiliśmy dobre wrażenie na naszym odbiorcy? Nie ma na to jednej teorii. Najważniejsza jest wiara w siebie nawet w najbardziej stresujących sytuacjach. Nikt nie mówił, że wszystko będzie szło zgodnie z wcześniej założonym planem. Kreatywność jest kluczem do sukcesu.

Uwierz w siebie i własne możliwości. Na personal branding składa się wiele czynników. Budowanie wizerunku opiera nie tylko naszym wyglądzie zewnętrznym, ale składają się na niego czynniki mentalne. Nasza osobowość czy charyzma w największym stopniu zadecyduje o rozwoju naszej ścieżki zawodowej i osobistej.

Zaprezentuj się od jak najlepszej strony

Przede wszystkim bądź sobą. Nikt nie przedstawi nas lepiej niż my sami.

Dlatego tak ważne jest, aby zachowywać się naturalnie i nikogo nie udawać, gdyż rozmówca od razu będzie w stanie wyegzekwować sprzeczne sygnały.

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które zwiększą szansę na zrobienie pierwszego pozytywnego wrażenia:

  • utrzymuj kontakt wzrokowy ze swoim rozmówcą i staraj się jak najwięcej słuchać co ma Tobie do przekazania
  • uśmiechaj się! Pozytywny odbiór emocji zawsze wpływa pozytywnie na przebieg rozmowy
  • zadbaj o otwartą postawę ciała, bądź wyprostowany i staraj się nie krzyżować rąk
  • zadbaj o kwestie wizualną, dopasuj swój ubiór, oraz (w kwestii kobiet) makijaż do danej sytuacji. Unikaj zbyt luźnego ubioru. Z badań wynika, że osoby chodzące w dopasowanych ubraniach sprawiają wrażenie pewnych siebie i odnoszących sukcesy
  • bądź punktualny, to bardzo ważna kwestia która na swoje przełożenie na zaufanie wśród ludzi
  • nie kłam – jeśli wiesz że coś nie jest Twoją kompetencją lub po prostu czegoś nie wiesz to nie udawaj że jest inaczej.

Marka osobista, jak budować ją w internecie

Na przestrzeni ostatnich lat większa część naszego życia odbywa się online. Rozmowy kwalifikacyjne, nawiązywanie nowych relacji, znajomości czy dokonywanie transakcji. Pierwsze wrażenie w internecie to kwestia bardzo subiektywna, gdyż odbywa się bez naszego udziału. Jak to rozumieć? Profil w social mediach staje się naszą wizytówką. Na jego podstawie nasz przyszły pracodawca czy kontrahent wystawia nam tzw. pierwszą ocenę, która rzutuje na dalsze losy przyszłej relacji.

Bardzo ważne jest, by dbać o swój wizerunek w sieci. Należy jednak pamiętać, aby pozostać w tym sobą i nie budować go na iluzji. Dobrze zbudowany personal branding, opierający się na silnych fundamentach, pozwoli wyróżnić Cię z tłumu, zdobyć zaufanie, a w dalszej konsekwencji zwiększyć zyski np. w sprzedaży swoich usług. Potencjalni klienci będą gotowi zapłacić wyższe kwoty, za autentyczność oraz historię która kryje się za Twoją marką.

Budowanie personal brandingu niewątpliwie wiąże się z ogromną motywacją do działania i stanowi bardzo duże wyzwanie. Jest to doskonałe narzędzie dla rozwoju biznesu jak i wzrostu osobistego.

Ciągła nauka, doskonalenie swoich umiejętności, a przede wszystkim bycie otwartym na zmiany. Jak widać marka osobista wiąże się z nieustanną pracą, a jej największą siłą jest autentyczność. Zaangażowanie i cierpliwość w wykreowanie spójnego wizerunku przełoży się na zwiększenie zysków firmy.

Jak oceniasz branding swojego biznesu, czy jesteś zadowolony ze swojej marki osobistej, a może jest coś, do dopracowania? Zespół z agencji reklamowej Grupa Enjoymedia w skuteczny i ciekawy sposób wspomoże rozwój Twojego biznesu w sieci.  Sprawdź na stronie: https://www.enjoymedia.pl/.

Zobacz także: Negatywne opinie o firmie. Co zrobić gdy się pojawią.