Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Marketing internetowy niejedno ma imię. SEO to sztandarowe rozwiązanie

Dodano: 26.09.2019 | 07:34

Na zdjęciu:

Fot.

Pozycjonowanie stron internetowych stanowi złożony proces, który składa się z wielu etapów. Jego celem jest zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, a tym samym polepszenie wyników sprzedaży oraz poszerzenie rozpoznawalności marki. Działania związane z SEO stanowią świetną formę promocję firmy w sieci. Niemniej skuteczność idzie w parze z wieloma skomplikowanymi aspektami, co rodzi wątpliwości wśród przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w marketingu internetowym.

Jak definiować SEO?

Pozycjonowanie stron rozpoczyna się tuż po podpisaniu umowy pomiędzy agencją SEO a właścicielem firmy. Wówczas należy przekazać pozycjonerowi wszystkie dane dostępowe do paneli administracyjnych. Dzięki temu opiekun ma otwartą drogę do wprowadzania zmian pozwalających na zwiększenie przejrzystości w obrębie witryny oraz usprawnienie jej mechanizmów.

Następnie konieczne jest wykonanie audytu, który umożliwia wskazanie mocnych i słabych stron witryny. Dodatkowo pozycjonerzy sprawdzają profil linków, aby wykazać, które odnośniki spełniają swoje zadanie, a które są bezużyteczne. Na bazie zgromadzonych informacji można ułożyć strategię na kolejne miesiące współpracy. W planie można zawrzeć:

●     przyspieszenie tempa ładowania poszczególnych modułów

●     dostosowanie meta tagów związanych ze słowami kluczowymi

●     osadzenie ciekawych, merytorycznych treści z uwzględnieniem zaleceń związanych z SEO

●     przeprowadzenie linkowania z myślą o rodzaju oraz źródłach odnośników

●     ustawienie przekierowań

●     wdrożenie sugestii zaczerpniętych z Google Search Console

Elastyczność kluczem do sukcesu

Powyższe czynności oczywiście nie stanowią jedynego słusznego podejścia do pozycjonowania stron. Harmonogram prac jest uzależniony od podejścia pozycjonera, a także konkretnych potrzeb zleceniodawcy. Wiele zależy również od zakresu uprawnień, jakie utrzyma specjalista od klienta. Jeżeli nie dysponuje pełnymi dostępami, musi improwizować, aby znaleźć sposób na doprowadzenie danej realizacji do końca.

Warto również zaznaczyć, że strategia powinna być elastyczna i ulegać modyfikacjom w zależności od napotkanych okoliczności. Zwroty w podejściu do przeprowadzanych prac mogą wynikać ze zmian w algorytmie Google. Wówczas trzeba dynamicznie dopasować się do nowej rzeczywistości. Ponadto należy śledzić, w jaki sposób strona internetowa reaguje na wykonywane czynności. W międzyczasie warto również monitorować poczynania konkurentów. Jeżeli główny rywal nagle inwestuje w całą masę wartościowych treści, musisz pójść jego śladami, aby nie pozostać w tyle. Co więcej, pozycjoner może też dojść do wniosku, że zbudowanie kolejnych podstron albo utworzenie bloga przyczyni się do uzyskania jeszcze lepszych wyników w wyszukiwarce internetowej. Wówczas konieczne będzie uzupełnienie strategii o nowe zalecenie. Warto też nadmienić, że klient powinien mieć stały dostęp do harmonogramu prac. Dzięki temu można budować współpracę w oparciu o wspólne zaufanie i zrozumienie.

Justyna Torzewska