Bydgoszcz
4C
Słonecznie
86% wilgotność
Wiatr: 1km/h N
H 7 • L 2
15C
Wt
13C
Sr
20C
Czw
22C
Pt
11C
Sob
Relacja na żywo z dróg w Bydgoszczy i regionie w naszej nowej usłudze TRAFFIC. Kliknij, aby zobaczyć więcej.
Metropolia BydgoskaBydgoszczMiastoMilion złotych na promocje Bydgoszczy. Startuje konkurs na dofinansowanie wydarzeń
opera nova wyspa młyńska
09.01.2019 | 10:54

Milion złotych na promocje Bydgoszczy. Startuje konkurs na dofinansowanie wydarzeń

Na zdjęciu: Ułożenie dywanu kwiatowego na Wyspie Młyńskiej było jednym z wydarzeń, dofinansowanych w 2018 roku w ramach konkursu promocyjnego organizowanego przez ratusz.

Fot. Stanisław Gazda

Ratusz organizuje konkurs dla podmiotów, które chcą zorganizować w Bydgoszczy unikatowe wydarzenia integrujące mieszkańców i promujące miasto. Najlepsze propozycje uzyskają dofinansowanie z miejskiej kasy – łącznie na ten cel trafi ponad milion złotych.

W tym roku magistrat uruchomił dwa konkursy – podobnie jak w poprzednim roku, szanse na dofinansowanie mają projekty w ramach cyklu „Bydgoszcz zaprasza” oraz „Bydgoszcz. Dzieje się”. Nie będzie za to konkursu na stworzenie filmu „Bydgoszcz Kręci”, w ramach którego powstały takie produkcje jak teledyski „Mistrz i Róża – Twardowski w Bydgoszczy” oraz Smolik i Kevin Fox „Wir” i film „Bydgoszcz – emocje gwarantowane”. To właśnie ta produkcja, w której kierowca rajdowy Marcin Gagacki przejeżdża samochodem przez miasto, wzbudziła szeroką dyskusję na temat takiej formy promocji. Wielu mieszkańców wskazywało, że film nie ma fabuły, pokazuje niebezpieczną jazdę samochodem i zupełnie puste miasto (był to skutek szczególnych warunków realizacji).


ZOBACZ FILM BYDGOSZCZ – EMOCJE GWARANTOWANE


Ratusz wyjaśnia, że rezygnacja z osobnego konkursu dla filmów jest efektem przeprowadzonej analizy korzyści. Jak powiedział zastępca prezydenta Bydgoszczy Michał Sztybel, osoby, które mają pomysł na realizacje materiału wideo, mogą zgłosić się do jednego z organizowanych teraz konkursów. – Uznaliśmy, że bardziej sprawdzoną formułą jest to, aby była to część konkursu „Bydgoszcz zaprasza”, którego podstawowym kryterium jest oddziaływanie na zewnątrz – podkreślił Sztybel.

Drugi z konkursów „Bydgoszcz. Dzieje się” ma na celu integracje mieszkańców i budowę tożsamości lokalnej. Efekty promocyjne obu konkursów będą badane za pośrednictwem nowych narzędzi – jednym z kluczowych kryteriów będzie oddźwięk medialny i dotarcie do odbiorców spoza Bydgoszczy. – Ważny będzie też efekt w social media, ponieważ dzisiaj jest to bardzo ważna część promocji – tej spontanicznej, generowanej przez samych użytkowników kanałów społecznościowych – zaznaczył zastępca prezydenta.

Dyrektor biura promocji miasta Łukasz Krupa stwierdził, że obecna formuła organizowania konkursów jest „sprawdzona” i dzięki niej „można dofinansować imprezy z dużym potencjałem”. – Dzięki nim w mieście sporo się dzieje. Od długiego weekendu majowego do końca września nie było praktycznie weekendu, w którym w centrum miasta nie było jakiegoś wydarzenia – oznajmił Krupa.

Łączna pula pieniędzy na dofinansowanie wydarzeń to 1,1 miliona złotych. Na projekty w ramach konkursu „Bydgoszcz zaprasza” miasto przeznaczyło 880 tysięcy, a na „Bydgoszcz. Dzieje się” – 220 tysięcy złotych. Maksymalna kwota dofinansowania w ramach konkursu „Bydgoszcz zaprasza” wynosi 100 tysięcy złotych, które może stanowić 50 procent budżetu danej imprezy, natomiast w wypadku „Bydgoszcz. Dzieje się” odpowiednio 30 tysięcy i 70 procent budżetu imprezy. Wnioski można składać do 8 lutego – szczegóły będą dostępne na stronie urzędu miasta. W konkursie mogą wystartować podmioty prawne – firmy, stowarzyszenia, fundacje. Komisja konkursowa oceni wnioski do końca lutego – wyniki mamy poznać na początku marca.

W ubiegłym roku miasto dofinansowało 23 wydarzenia za łączną kwotę 942 tysięcy złotych. Wśród nich znalazły się m.in. Bydgoszcz Cycling Challenge, Stunt Grand Prix, Bydgoskie Dywany Kwiatowe czy Święto Starego Fordonu.


Powiązane treści