Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Kolejne utrudnienia na trasie Bydgoszcz – Łabiszyn. „Wahadła” na mostach zostaną na dłużej

Dodano: 12.07.2024 | 13:33

Na zdjęciu: Na moście w Obórzni i pobliskim Antoniewie stoją obecnie sygnalizatory i słupki. Ruch odbywa się wahadłowo.

Fot. Google Maps

Na nieujętych w planach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 254 Brzoza – Łabiszyn mostach w Antoniewie i Obórzni pojawiło się „wahadło” sterowane sygnalizacją świetlną – informują „Pałuki”. Zmiana ma związek ze złym stanem technicznym przepraw.

Z początkiem 2023 roku rozpoczęła się przebudowa 13-kilometrowego odcinka DW254 pomiędzy Brzozą a Łabiszynem. Prace na nim dopiero dobiegają końca, lecz warto zaznaczyć, że nie objęły one dwóch mostów znajdujących się w ciągu trasy: nad Górnym Kanałem Noteckim w Antoniewie i nad Notecią w Obórzni.

Rok temu nasz Czytelnik zwrócił uwagę na stan konstrukcji.  – Zauważyłem, że most między Obórznią a Smogorzewem jest uszkodzony. Widać na nim mocne pęknięcia – podobnie jak na moście w Antoniewie, gdzie zalano je betonem. Obiekt między Obórznią a Smogorzewem jest jednak mocniej popękany – napisał pan Tomasz, podsyłając zdjęcia przepraw. Zapytaliśmy wówczas Zarząd Dróg Wojewódzkich o perspektywy ich remontu.

– W przypadku mostów w Obórzni i Antoniewie oprócz naszych przeglądów dodatkowo zleciliśmy ekspertyzę techniczną Instytutowi Badań Dróg i Mostów. W ocenie specjalistów z branży mostowej możliwe jest jeszcze dalsze użytkowanie konstrukcji po dokonaniu remontu obiektów mostowych – wyjaśniał Michał Sitarek, rzecznik prasowy ZDW. Dodał też, że podczas modernizacji odcinka Brzoza – Łabiszyn na obiektach wykonana zostanie wymiana nawierzchni (co też miało miejsce), ale z uwagi na to, że nie są one przystosowane do potrzeb wszystkich uczestników ruchu, zarządca drogi zapowiedział ich całkowitą przebudowę.


Przeczytaj artykuł z 2023 roku: Trwa przebudowa drogi Brzoza – Łabiszyn. Co z modernizacją mostów?


Kilka dni temu „Pałuki” poinformowały, że na obu mostach pojawiło się zwężenie, a ruch jest sterowany sygnalizacją świetlną. Pytany przez tygodnik o przyczyny tego rozwiązania rzecznik ZDW podkreślił, że mając na uwadze ich stan oraz konieczność poprawy bezpieczeństwa pieszych z nich korzystających, zdecydowano o wprowadzeniu „wahadła” aż do czasu przebudowy. Sitarek dodał, że drogowcy pracują nad przetargiem i dokumentacją projektową niezbędną do jej wykonania, tak by bezpiecznie służyła pieszym i rowerzystom.

Nieoficjalnie udało się nam ustalić, że z dużą dozą prawdopodobieństwa możliwe jest całkowite rozebranie mostów, a więc budowa od podstaw nowych. Te, o których mówimy mają ponad 50 lat i nie są przystosowane do dzisiejszych wymagań – czytamy w artykule „Pałuk”. W nowym numerze tygodnika do sprawy odniósł się także burmistrz Łabiszyna Jacek Idzi Kaczmarek, który dowiedział się o zmianach… jadąc do Brzozy. Decyzja o „wahadle” miała zapaść już w marcu 2023 roku, lecz w projekcie przebudowy DW254 nie przewidziano sterowania sygnalizacją.

Ruch wahadłowy na mostach widać doskonale na natężeniach ruchu w mapach Google – w ich rejonie widać, że odbywa się on wolno. Na razie nie są znane daty przetargu na wykonanie projektu przebudowy obiektów w Antoniewie i Obórzni.

0 0 votes
Article Rating
Błażej Bembnista
Subscribe
Powiadom o
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel
Marcel
2 dni temu

Bembnista!!! Łabiszyn nie ma wójta tylko burmistrza. To jest miasto.

Piotr
Piotr
2 dni temu

Wstyd Panie Burmistrzu,że Łabiszyn jest wolny od ścieżek rowerowych. Jak można było nie zgidzic się na budowę ścieżki od Antoniewa do Łabiszyna czy też Barcina wzdłuż remontowanej DK254. WSTYD. Nadal średniowiecze panuje w Łabiszynie

Piotr
Piotr
2 dni temu

Widać wielki profesjonalizm remont drogi,a o mostach zapomniano można pieprz………. Się jeszcze parę lat takich wybieramy sobie gospodarzy. KPINA

pwn3d
pwn3d
2 dni temu

Przeciągający się remont drogi z półrocznym opóźnieniem i nikt nie zainteresował się że skoro blokują trasę to warto naprawić lub wybudować nowe mosty. Do tego abstrakcyjne ograniczenia prędkości drastycznie spowalniające ruch. Mistrzostwo bezmyślności.

KAŚKA
KAŚKA
2 dni temu

Dbanie o centrun i otoczenie Tylko i wyłącznie swojego miejsca pracy. Tak Urząd w Łabiszynie i wyspa wyglądają pieknie….a co poza tym ?…średnio Panie Burmistrzu .chciałam się wybudować w gminie. ale działkę kupię gdzie indziej nie będę chodziła z dzieckiem na LODY..najsmaczniejsze zresztą… ruchliwymi drogami bez pobocza na ..wstyd

Mati
Mati
2 dni temu

Jak myślicie ile lat będą wahadła na wspomnianych mostach? Ja obstawiam 5 lat.

Rzeczywiście ograniczenia prędkości na odcinku Łabiszyn Brzoza są bezsensowne. Miło być wygodniej, czasowo pewnie tak samo, a będzie dłużej. Więc ten remont to trochę robi się bezsensowny. Jeszcze droga stała się węższa – brakuje pobocza dla rowerzystów, który był wcześniej. Ech ci nasi inżynierowie od dróg. Dać im Nobla za ten projekt.

Oskar
Oskar
2 dni temu

Ci co decydowali o wszystkim na tej trasie to są idioci i debile którzy nigdy nie mieli prawa jazdy z oka kierowcy powiem tyle że ograniczenia prędkości były wymyślone na szybko na kolanie w ogóle bez sensu , zwężki odrazu za zakrętami nie oznaczone ani nie oświetlone w nocy więc jak ktoś chce się szybko pozbyć koła to polecam bo krawężniki wysokie a z tymi mostami to już kompletne dno i wodorysty . Ścieżki rowerowe to chyba na raty kładzione były bo nie ma ich na całym odcinku drogi …. Powiem wprost i Apel dla rządzących tym cyrkiem , ruszyć… Czytaj więcej »

Robert
Robert
2 dni temu

Ta nowa droga to absurd. Nie wiem po co tyle tych ograniczeń. 40 50 70 jakiś debil to ustawiał! Tyle się pierdzielili z tą drogą te wysepki które tylko utrudniają ruch i powodują mniejsze bezpieczeństwo. I na koniec zwężki na mostach k…rwa toć to jakaś porażka. Do TVNu ich dać . I pewnie ludzie teraz po tych mostach i ograniczeniach będą się męczyć następne 6 lat. Debile nie rządzący.

Zdzisław
Zdzisław
2 dni temu

To droga do Policji na mandaty pilnujcie się kierowcy

Marek
Marek
1 dzień temu

Burmistrz jak zwykle niczym się nie interesuje. Poza czupkiem swojego nosa nic nie widzi.
Jak może wlodarz gminy dowiedzieć się na końcu to ja zwykły człowiek już od miesiąca wiedziałem że tak zostanie z tymi zwezkami.

Anna
Anna
1 dzień temu

I do tego absurdalnie oznaczone ograniczenia prędkości. Za skrzyżowaniami brak ponowień… dopiero po kilkusetmetrach człowiek orientuje się, że jakaś 50 tam obowiązywała. Co innego także na znakach pioniwych, co innego wymalowane na asfalcie (okolice stacji benzynowej). Totalny bałagan. Nie jeden kierowca padnie łupem policji na tej trasie za rzekome przekroczenie prędkości.

DiD
DiD
1 dzień temu

No cóż, ci wszyscy projektanci powinni się wstydzić za to co tam zaprojektowali na odcinku Łabiszyn/Barcin. A za te mijanki na mostach to czeka ich piekło! i wieczne potępienie. Jak robili wycenę prac beż oględzin tak newralgicznych miejsc jak mosty.

Leonard Borowski
Leonard Borowski
19 godzin temu

Do Państwa forumowiczów. Proponuję wyzbyć się naiwności… Ta cała z pozoru urzędnicza głupota, to celowe działanie. Rozejrzyjcie się proszę, ile wokół nas podobnych niby absurdów, nie tylko zresztą drogowych. Dobre już było. Teraz ma obowiązywać zasada im trudniej tym lepiej. Nie tylko dla kierujących. W całej zbolszewizowanej mumii jewropiejskiej. W tym przypadku zrobiono niemal wszystko, aby wq.wić użytkowników DK do Łabiszyna. Popatrzcie… Postępuje likwidacja Polski, upadają firmy, oddziały innych, zwłaszcza tych zagranicznych, wynoszą się z RP, rośnie bezrobocie, ale nie wśród urzędników, których w Polsce jest ponad milion…Za PRL-u było ich niespełna 200 tysięcy…A nie było sieci internetowej, nowoczesnych programów,… Czytaj więcej »

Maciej
Maciej
14 godzin temu

Myślę że sprawdzenie jakości mostów było przed remontem, jaki de..l robi remont połowiczny nie sprawdzając mostów. Przypuszczam że już przed remontem wiedzieli że będą wahadła na obu mostach. Miało być szybciej, będzie wolniej, gratulacje dla projektantów.