Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Muzeum Okręgowe ogranicza promocję Exploseum? „Wprowadzamy zmiany”

Dodano: 27.07.2017 | 17:02

Pracownicy muzeum opowiedzieli nam o swoich planach.

Na zdjęciu: Budynek Exploseum to jeden z obiektów zarządzanych przez Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy.

Fot. archiwum

Exploseum, które uchodzi za jeden z najważniejszych obiektów turystycznych w regionie, od kilku miesięcy nie jest promowane za pośrednictwem indywidualnej strony internetowej. Zmiana, spowodowana problemami dotyczącymi funkcjonowania domeny, ma ostatecznie doprowadzić do poprawy sposobu zdobywania informacji o obiektach wchodzących w skład Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy.

Osoby, które niegdyś chciały dowiedzieć się czegoś więcej o Exploseum – Centrum Techniki Wojennej Dag Fabrik Bromberg, wchodziły na stronę internetową www.exploseum.pl. To właśnie w tym miejscu znajdowały się wszystkie informacje o aktualnych ekspozycjach, szczegółach zwiedzenia czy historii miejsca. Obecnie, po wpisaniu w wyszukiwarce tego adresu, następuje przekierowanie na stronę internetową Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy. O tej zmianie poinformowała Gazeta Wyborcza. Skąd ona wynika?  – Problemy ze stroną rozpoczęły się w zeszłym roku. Wtedy zaczęliśmy tę stronę ratować. Siłami informatycznymi za każdym razem staraliśmy się działać tak, żeby ta strona cały czas była funkcjonalna. Ostatnimi czasy liczba zawirusowań i innych problemów technicznych uniemożliwiła ratunek całej domeny – odpowiada nam Natalia Szczerbińska z biura promocji bydgoskiego muzeum.

Pracownicy muzeum postanowili przenieść informacje zamieszczone na utraconej domenie na stronę Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy. Trafiły tam materiały zarówno w wersji polskiej, jak i angielskiej. – Żadne treści nie zostały utracone. One są inaczej graficznie przedstawione – zapewnia Szczerbińska. Zmiana prezentacji materiałów wpasowuje się w przyjęte już kilka lat temu plany władz placówki. – Zgodnie z systemem wizualnym, które przyjęło muzeum już kilka lat temu, chcemy dążyć do tego, aby informacje o naszych obiektach muzeum były spójne. Mieliśmy w założeniu włączenie strony Exploseum w struktury strony www.muzeum.bydgoszcz.pl przy renowacji tej strony – mówi Szczerbińska. Prezentowanie wszystkich obiektów jako jednej oferty widoczne jest także na Facebooku. To na fanpage’u Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy trafiają informacje dotyczące poszczególnych obiektów muzeum, a nie na strony promujące pojedyncze miejsca. Tak jest w przypadku Exploseum, które kiedyś było promowane również za pomocą indywidualnego fanpage’a. Jego działalność zawieszono w ubiegłym roku.

Pracownikom muzeum przy tworzeniu strony zależy, aby interfejs był nowoczesny i przyjazny dla odbiorców. – Chcielibyśmy, aby te zmiany nastąpiły jak najszybciej – mówi Szczerbińska i dodaj, że prawdopodobnie uda się je wprowadzić do przyszłego roku. Pracę rozpoczną się po ustaleniu planu budżetowego.

Brak strony internetowej Exploseum może negatywnie wpłynąć na liczbę turystów, lecz pracownikom zależy na promocji tego miejsca. – Exploseum jest miejscem, którym naprawdę trzeba się chwalić. To taka perełka – mówią przedstawiciele placówki. Nie tylko oni tak sądzą. W lutym br. Exploseum dołączyło do prestiżowego grona atrakcji turystycznych wyróżnionych certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej. Co więcej, Exploseum było zgłaszane do konkursu „7 nowych cudów Polski”, lecz ostatecznie podjęto decyzje o promowaniu całego szlaku Teh20, na którym znajduje się obiekt. [CZYTAJ WIĘCEJ].

Jak obecnie jest promowany obiekt znajdujący się w sąsiedztwie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego? – Uczestniczymy w konkursach, jeździmy na targi militarne oraz ogólne, udostępniamy materiały na stronie internetowej muzeum oraz fanpage’u – wymienia Natalia Szczerbińska. Niewykluczone, że pojawią się również inne sposoby promowania tego miejsca. Jakie? Tego dowiemy się wkrótce.