Na granicy Bydgoszczy i Osielska powstanie droga dla rowerów. Znamy oferty w przetargu na jej budowę
Dodano: 09.10.2020 | 11:16Na zdjęciu: Najtańsza oferta na budowę drogi dla rowerów wzdłuż Jeździeckiej opiewa na 4,7 miliona złotych.
Fot. BB/archiwum
Oferty wykonawców chętnych do budowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Jeździeckiej znacznie przewyższają zakładany przez drogowców budżet, wynoszący 3,5 miliona złotych. Najtańsza propozycja opiewa na 4,7 miliona, a najdroższa – na 6,2 miliona złotych.
Kolejna inwestycja przeznaczona dla rowerzystów powstanie na granicy Bydgoszczy z gminą Osielsko. Plan zakłada budowę ciągu pieszo-rowerowego o długości ok. 2,3 km od ulicy Gdańskiej do ulicy Podkowa, z nawiązaniem do istniejącego fragmentu pomiędzy ulicą Bydgoską a Słowackiego w Niemczu. Koncepcja budowy infrastruktury dla pieszych i rowerzystów była już przedmiotem prac zespołu ds. polityki rowerowej miasta Bydgoszczy, a także ogłoszonych już w trakcie trwania przetargu na wykonanie inwestycji konsultacji społecznych.
Zobacz również:
Plany budowy dróg dla rowerów na lata 2021-2023
Podczas konsultacji, trwających od 17 do 31 sierpnia wpłynęło 30 uwag. Drogowcy uwzględnili jednak niewiele z nich – między innymi przystali na budowę fragmentu chodnika łączącego przystanek przy ulicy Gdańskiej z projektowanym ciągiem dla pieszych przy ulicy Sowiej na terenie gminy Osielsko, a także na budowę oświetlenia jezdni wraz z doświetleniem przejść dla pieszych oraz przystanków. Ratusz przekonuje jednak, że konsultacje „pozwoliły wyjaśnić też wiele wątpliwości – na przykład przebieg odcinków trasy w znacznej odległości od krawędzi jezdni – w ten sposób w kilku miejscach nie będzie konieczności wycinki drzew”. – Koncepcja od początku zakładała też lokalizację bezpiecznego przejścia dla pieszych na wysokości wejścia do ogrodu botanicznego, na czym zależało wielu osobom uczestniczącym w konsultacjach – dodaje urząd miasta. Ponadto, przejście dla pieszych ma też powstać w rejonie skrzyżowania Jeździeckiej i Bażanciej, nieopodal przystanku autobusowego.
W ramach inwestycji nie przewidziano jednak remontu nawierzchni Jeździeckiej. – Koncepcja zakłada jedynie wymianę nawierzchni na skrzyżowaniu z ulicą Hippiczną oraz przy wjeździe na teren BCTW, gdzie planowane jest wytyczenie bezpiecznego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego z azylem. Inwestycja nie obejmuje również przebudowy zatok autobusowych na odcinku, z wyjątkiem jednej (tuż przy ul. Gdańskiej), która znajduje się w newralgicznym punkcie układu drogowego – odpowiedzieli drogowcy.
Otwarcie ofert w trwającym od czerwca postępowaniu dotyczącym budowy infrastruktury na Jeździeckiej było kilkukrotnie przekładane – ostatecznie nastąpiło w środę, 7 października. Propozycje wykonawców są jednak znacznie wyższe od założeń drogowców, którzy chcieli przeznaczyć na realizację zadania 3,5 miliona złotych. Najtańszą ofertę przedstawiła firma Kompleks-Bud z Koronowa (4,7 miliona złotych). Nieco więcej, bo za 4,8 miliona inwestycje chce zrealizować bydgoski Betpol. Propozycje przedsiębiorstw Affabre i Strabag są jeszcze droższe i wynoszą odpowiednio 6,2 i 6 milionów złotych. Na razie nie wiadomo, czy ZDMiKP unieważni przetarg, czy też urzędnicy znajdą środki na wybranie jednej z ofert.
Drogowcy zakładają, że nowa droga dla rowerów przy Jeździeckiej zostanie oddana do użytku w połowie 2022 roku.
- Posłowie Bogucki i Schreiber przekonują: Sytuacja finansowa samorządów nie uległa zmianie - 11 grudnia 2024
- Konfederacja z rózgą dla rządu Tuska. „Tłuste koty PiS-u zostały zamienione na tłuste koty KO i PSL” - 11 grudnia 2024
- Sztuka wychodzi z Politechniki. Uczelnia nawiązała współpracę z III LO - 11 grudnia 2024