NFZ wydał komunikat dla pacjentów
Dodano: 13.03.2020 | 12:32Na zdjęciu: Siedziba NFZ mieści się przy ul. Łomżyńskiej.
Fot. Stanisław Gazda
Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ w trosce o bezpieczeństwo pacjentów prosi o ograniczenie osobistych wizyt w siedzibie instytucji do koniecznego minimum.
Aby zmniejszyć ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, Kujawsko-Pomorski Oddział NFZ zachęca do ograniczenia osobistego kontaktu z oddziałem NFZ w Bydgoszczy oraz z delegaturami Funduszu w Toruniu i we Włocławku. Wszystkie usługi oferowane przez placówki NFZ mogą być realizowane korespondencyjnie lub przez internet. Jednocześnie instytucja zwraca się z prośbą o wyrozumiałość – To działania dla bezpieczeństwa, zarówno pacjentów, jak i pracowników NFZ – mówi rzecznik prasowy Barbara Nawrocka.
ZAOPATRZENIE W WYROBY MEDYCZNE
Jeżeli uprawnienia pacjenta do danego wyrobu medycznego (np. kule, wózki, aparaty słuchowe) będą potwierdzone za pośrednictwem serwisów internetowych lub usług informatycznych Funduszu przez lekarza lub inną osobę uprawnioną, która zlecenie wystawia (w przychodni, w szpitalu), wówczas pacjent od razu (bez konieczności wizyty w NFZ) może udać z potwierdzonym zleceniem do sklepu medycznego lub apteki, aby zrealizować zlecenie.
[Czytaj więcej informacji w serwisie specjalnym na temat koronawirusa dla bydgoszczan]
Papierowe zlecenie na zaopatrzenie w wyrób medyczny (o ile lekarz sam go nie zatwierdził do realizacji) można wysłać do NFZ tradycyjną pocztą. Pracownicy Funduszu odeślą je pod wskazany w korespondencji adres.
LECZENIE UZDROWISKOWE
Skierowanie do uzdrowiska (jeśli lekarz sam go nie wysłał) można wysłać pocztą. Wszelkie sprawy związane z kierowaniem na leczenie uzdrowiskowe są załatwiane on-line lub korespondencyjnie. Każdy etap rozpatrywania skierowania na leczenie uzdrowiskowe można śledzić przez internet w przeglądarce skierowań na leczenie uzdrowiskowe.
UBEZPIECZENIE DOBROWOLNE
Wniosek o zawarcie lub rozwiązanie umowy dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego można wysłać pocztą na adres NFZ
UBEZPIECZENIE W NFZ
Dzięki Internetowemu Kontu Pacjenta (IKP) istnieje możliwość sprawdzenia przed wizytą u lekarza swojego prawa do świadczeń. Wystarczy zalogować się do IKP i przejść do zakładki Prawo do świadczeń.
Nie masz jeszcze konta w IKP? Zarejestruj się żeby uzyskać dostęp do swoich danych medycznych. Jak to zrobić – szczegóły na stronie pacjent.gov.pl
EUROPEJSKA KARTA UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO
Wniosek o EKUZ można złożyć przez ePUAP – potrzebny jest do tego do tego profil zaufany (eGo) lub certyfikat kwalifikowany, które pozwalają potwierdzić naszą tożsamość. Wniosek można też pobrać ze strony K-P OW NFZ (www.nfz-bydgoszcz.pl) . Następnie zeskanować wypełniony wniosek i wysłać e-mailem na adres ekuz@nfz-bydgoszcz.pl. Gotową kartę EKUZ pracownicy NFZ prześlą na wskazany we wniosku adres.
[MetropoliaBydgoska.PL do waszej dyspozycji. Oddajemy nasze powierzchnie walce z koronawirusem]
WNIOSKI UNIJNE
Wniosek o wydanie formularza S1 można wysłać pocztą. Wniosek o zgodę na leczenie planowane poza terytorium kraju można wysłać pocztą.
ZWROT KOSZTÓW LECZENIA POZA GRANICAMI KRAJU
Wniosek o zwrot kosztów świadczeń opieki zdrowotnej, będących świadczeniami gwarantowanymi, udzielonych na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego UE można wysłać pocztą.
Adres korespondencyjny: Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ, ul. Łomżyńska 33, 85-863 Bydgoszcz, informacja ogólna: 800-190-590