Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

NFZ wydał komunikat dla pacjentów

Dodano: 13.03.2020 | 12:32

Na zdjęciu: Siedziba NFZ mieści się przy ul. Łomżyńskiej.

Fot. Stanisław Gazda

Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ w trosce o bezpieczeństwo pacjentów prosi o ograniczenie osobistych wizyt w siedzibie instytucji do koniecznego minimum.

Aby zmniejszyć ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, Kujawsko-Pomorski Oddział NFZ zachęca do ograniczenia osobistego kontaktu z oddziałem NFZ w Bydgoszczy oraz z delegaturami Funduszu w Toruniu i we Włocławku.  Wszystkie usługi oferowane przez placówki NFZ mogą być realizowane korespondencyjnie lub przez internet. Jednocześnie instytucja zwraca się z prośbą o wyrozumiałość – To działania dla bezpieczeństwa, zarówno  pacjentów, jak i pracowników NFZ – mówi rzecznik prasowy Barbara Nawrocka.

 ZAOPATRZENIE W WYROBY MEDYCZNE

Jeżeli  uprawnienia pacjenta do danego wyrobu medycznego (np. kule, wózki, aparaty słuchowe) będą potwierdzone za pośrednictwem serwisów internetowych lub usług informatycznych Funduszu przez lekarza lub inną osobę uprawnioną, która zlecenie wystawia (w przychodni, w szpitalu), wówczas pacjent  od razu (bez konieczności wizyty w NFZ) może  udać z potwierdzonym zleceniem do sklepu medycznego lub apteki, aby zrealizować zlecenie.

[Czytaj więcej informacji w serwisie specjalnym na temat koronawirusa dla bydgoszczan]

Papierowe zlecenie na zaopatrzenie w wyrób medyczny (o ile lekarz sam go nie zatwierdził do realizacji) można wysłać do NFZ tradycyjną pocztą. Pracownicy Funduszu odeślą  je pod wskazany w korespondencji  adres.

 LECZENIE UZDROWISKOWE

Skierowanie do uzdrowiska (jeśli lekarz sam go nie wysłał) można wysłać pocztą. Wszelkie sprawy związane z kierowaniem na leczenie uzdrowiskowe są załatwiane on-line lub korespondencyjnie. Każdy etap rozpatrywania skierowania na leczenie uzdrowiskowe  można śledzić przez internet w przeglądarce skierowań na leczenie uzdrowiskowe.

 UBEZPIECZENIE DOBROWOLNE

Wniosek o zawarcie lub rozwiązanie umowy dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego można wysłać pocztą na adres NFZ

 UBEZPIECZENIE W NFZ

Dzięki Internetowemu Kontu Pacjenta (IKP) istnieje  możliwość sprawdzenia przed wizytą u lekarza swojego prawa do świadczeń. Wystarczy zalogować się do IKP i przejść do zakładki Prawo do świadczeń.

Nie masz jeszcze konta w IKP? Zarejestruj się żeby uzyskać dostęp do swoich danych medycznych. Jak to zrobić – szczegóły na stronie pacjent.gov.pl

EUROPEJSKA KARTA UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO

Wniosek o EKUZ można  złożyć przez ePUAP – potrzebny jest do tego  do tego profil zaufany (eGo) lub certyfikat kwalifikowany, które pozwalają potwierdzić naszą tożsamość. Wniosek można  też pobrać ze strony K-P OW NFZ (www.nfz-bydgoszcz.pl) . Następnie  zeskanować  wypełniony wniosek i wysłać e-mailem na adres ekuz@nfz-bydgoszcz.pl. Gotową kartę EKUZ pracownicy NFZ prześlą na wskazany we wniosku adres.

[MetropoliaBydgoska.PL do waszej dyspozycji. Oddajemy nasze powierzchnie walce z koronawirusem]

 WNIOSKI UNIJNE

Wniosek o wydanie formularza S1 można wysłać pocztą. Wniosek o zgodę na leczenie planowane poza terytorium kraju można wysłać pocztą.

ZWROT KOSZTÓW LECZENIA POZA GRANICAMI KRAJU 

Wniosek o zwrot kosztów świadczeń opieki zdrowotnej, będących świadczeniami gwarantowanymi, udzielonych na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego UE można wysłać pocztą.

Adres korespondencyjny: Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ, ul. Łomżyńska 33, 85-863 Bydgoszcz, informacja ogólna: 800-190-590

Sebastian Torzewski