Nowa droga rowerowa pod Bydgoszczą otwarta. Przebiega w pobliżu jeziora [ZDJĘCIA]
Zdjęcia: Julian Drob/GDDKiA
Oficjalnie zakończyła się budowa ciągu pieszo-rowerowego między Brzozą a Nową Wsią Wielką. Inwestycja kosztowała ponad 10 milionów złotych.
Ścieżkę wybudowano na 6-kilometrowym odcinku między Brzozą a Nową Wsią Wielką. Zaczyna się w okolicach stacji paliw za skrętem na Piecki, przebiega w pobliżu jeziora w Chmielnikach i kończy się przed przejazdem kolejowym w Nowej Wsi Wielkiej. Bliżej Brzozy prowadzi wschodnią stroną drogi, a więc przy jezdni w stronę Bydgoszczy. Na skrzyżowaniu z ul. Ogrodową w Prądocinie zmienia stronę na zachodnią, wykorzystując istniejące już wcześniej przejście z sygnalizacją świetlną.
– Ze względu na walory przyrodnicze obszaru, w tym bliskość jeziora i lasów, zaprojektowano miejsce odpoczynku dla rowerzystów. Zlokalizowano na nim stojaki dla rowerów, ławki oraz kosz na śmieci – mówili drogowcy podczas realizacji inwestycji. Dzięki budowie ciągu pieszo-rowerowego wyeliminowano ruch pieszych i rowerzystów z jezdni. Dotychczas musieli oni poruszać się dość szerokim poboczem.
Więcej zmian na DK25 Bydgoszcz – Inowrocław
Budowę zrealizowano w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Roboty za 12,4 mln zł wykonał Strabag. W ramach prac wykonawca przebudował także zjazdy, kanalizację, wybudował ściany oporowe oraz dwa obiekty mostowe oraz wyregulował i umocnił skarpy.
Na drodze krajowej nr 25 w województwie kujawsko-pomorskim planowanych jest więcej zmian – w ramach budowy trasy S10 Bydgoszcz – w planach jest powstanie obwodnic Brzozy i Nowej Wsi Wielkiej.
- Stadion Polonii, komunikacja miejska i port w Emilianowie. PiS z poprawkami do budżetów - 11 grudnia 2024
- Maksymilian Pawełczak i Wiktor Przyjemski nagrodzeni na FIM Awards na Majorce - 10 grudnia 2024
- Aktywnie w Bydgoszczy. Jaka oferta zajęć sportowych dla seniorów? - 27 listopada 2024