Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Nowa siedziba Urzędu Gminy w Osielsku. Co tutaj załatwimy?

Dodano: 12.06.2023 | 09:48

Na zdjęciu: Nowa siedziba mieści się przy ul. Jana Pawła II 28 w Osielsku

Fot. IN

Gmina Osielsko poszerzyła swoją bazę o nową siedzibę urzędu. Niedawno zakończono zadanie inwestycyjne polegające na adaptacji budynków przy ul. Jana Pawła II 28 w Osielsku na potrzeby Urzędu Gminy, Archiwum i Ochotniczej Straży Pożarnej. Obecnie trwają wszelkie procedury związane z odbiorami.

Zakres robót był spory. Obejmował on m.in. rozbudowę i przebudowę budynków, wymianę instalacji wewnętrznych, termomodernizację obiektów, budowę przyłącza gazu oraz instalacji gazowych wewnętrznych, montaż agregatu i zagospodarowanie terenu. Koszt inwestycji wyniósł 7 mln 39 tys. zł.

Gdzie główny budynek?

Urzędnicy podkreślają, że głównym budynkiem urzędu będzie ten znajdujący się przy Szosie Gdańskiej. Tam nadal będzie urzędował wójt, sekretarz i skarbnik. Przy Szosie Gdańskiej nadal będzie Urząd Stanu Cywilnego.

Co w nowej siedzibie?

Jak czytamy w „Panoramie Osielska” w nowej siedzibie przy ul. Jana Pawła II będzie obradowała rada gminy. W budynku znajduje się specjalna sala do tego przystosowana. Do tej pory radni obradowali w sali GOK lub zdalnie. W nowym budynku urzędował będzie zastępca wójta oraz referaty Zagospodarowania Przestrzennego wraz ze stanowiskiem ds. planowania przestrzennego, Gospodarki Gruntami i Rolnictwa, a także stanowisko ds. współpracy z Organizacjami Pozarządowymi.

Obiekt z zachowaniem zasad dostępności

– Na parterze będzie punkt informacyjno-podawczy, biuro informatyków, archiwum gminne, a w drugiej części budynku remiza OSP Osielsko – informuje „Panorama Osielska”. – Wnętrze zostało urządzone z zachowaniem zasad dostępności dla interesantów. Na piętro można dostać się windą, a na parterze urządzono pokój dla rodziców z dzieckiem.

Co załatwimy w nowej siedzibie?

Co zatem załatwimy w siedzibie na ul. Jana Pawła II? Zaświadczenie o przeznaczeniu działki, wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, decyzję o warunkach zabudowy, decyzję o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy, nadanie numeru porządkowego dla nieruchomości, decyzję lokalizacji inwestycji celu publicznego, ustalenie wysokości jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości – przed sprzedażą, wydanie decyzji zatwierdzającej granice i znaki, wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości, wydanie postanowienia o wszczęciu postępowania rozgraniczeniowego, aktualizację opłat z tytułu użytkowania wieczystego – na wniosek, wydzierżawianie gruntów stanowiących własność gminy oraz sprzedaż prawa użytkowania wieczystego.